"הרצון לתמוך מחמם את הלב - אבל החיילים בידיים טובות"

מהלבשה תחתונה ועד חטיפים וממתקים, אזרחים רבים מבקשים לומר תודה לחיילים ולחיילות - באמצעות תרומות וצ'ופרים. בצה"ל עובדים ימים ארוכים כדי לוודא שאין דבר שחסר למשרתים - ופונים במסר לעם ישראל: "זה מחמם את הלב, אבל אנחנו דואגים להם - תדאגו לעצמכם ושמרו על ההנחיות"

18.05.21
מערכת אתר צה"ל

צה״ל רואה בדאגה למשרתיו ערך עליון. בשעת חירום ביתר שאת, ניתנת לחיילים ולחיילות בכלל הגזרות, מעטפת צה״לית מורחבת הכוללת - הלבשה תחתונה וכלי רחצה, דרך אוכל, חטיפים, ועד תמיכה נפשית - הכל בכדי לשמור על החוסן של צה"ל, ולאפשר לחיילים להמשיך ולבצע את משימתם באופן מיטבי - 7/24.

"בשיתוף פעולה עם אט"ל ו"יחד למען החייל", אנחנו מוכנים לתת את המענה השלם ולדאוג לכל מה שנדרש", אומרת אל"ם גלית גולן, מפקדת מופת באגף כוח האדם.

בזמן חירום, אל"ם גולן אחראית על מערך הפרט. היא מרכזת את כל מאמץ הטיפול במשרתים בחמ״ל ייעודי - בין אם לדאוג להלנה או לפניות ותרומות מהציבור, כשהדגש הוא על תמיכה במאמצי הפיקודים והזרועות.

"הטיפול בלוחמים נמצא בראש עיסוקנו, לצד הכנת הכוחות ללחימה בכלל הזירות הפעילות לאורך כל המבצע", מוסיף קצין לוגיסטיקה ראשי, תא"ל רונן כהן, "כבר מהיום הראשון, הודות לשיתוף הפעולה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה יחד עם אגף כוח האדם, ניתן מענה לוגיסטי מלא לכלל הכוחות במקביל לריכוז הכוחות סביב הלחימה שהחלה".

"הודות לכך, ניתנה מעטפת טיפול ללוחמים השוהים בגזרת פיקוד הדרום הכוללת מזון, ציוד ומוצרים הכרחיים נוספים על פי הצורך.
מחמם את הלב לדעת שלאזרחי ישראל יש מקום בלב ללוחמים, אך נדגיש שצה"ל וחיל הלוגיסטיקה ערוכים לתת זאת בצורה מסודרת לכלל הכוחות באופן שוטף" הוא ממשיך.

כחלק מהרצון לתמוך ולעזור, פונים אזרחים ישראלים בבקשה להעביר צ'ופרים ולפנק את חיילי צה"ל בחבילות ובמארזים - כאות תודה על כך שהם מגנים עליהם.

"יש שיח ברשתות החברתיות, ופניות רבות המתקבלות בכדי לתרום לחיילים. עם ישראל רוצה לחבק ולתת מעצמו בתקופה הזאת. זה מאוד מרגש ומחמם את הלב, אך עם זאת צה"ל דואג למשרתיו בצירים המקובלים בכל הבחינות בשיתוף יחד למען החייל", מבהירה אל"ם גולן.

עוד היא מדגישה שהגעה לבסיסי צה"ל כרוכה בסיכון חיים, לאור הירי הנמשך: "יש הנחיות ברורות של פיקוד העורף, והאזרחים צריכים לשמור על עצמם ולהיות בקרבת אזורים ממוגנים".

גם במהלך המבצע, שמים דגש באגף כוח האדם על קבוצות מיוחדות כמו חיילים בודדים "אנחנו בשיח עם המשפחות, ועובדים רבות בכדי להנגיש את הכתובת של צה"ל - לכל חיילת וחייל", מדגישה אל"ם גולן.

העשייה למען החיילים נעשית בשיתוף עם יחד למען החייל, ארגון ידידי צה"ל בארה"ב fidf והאגודה למען החייל בקנדה.

"אנחנו דואגים לחיילנו - ומבקשים מהאוכלוסייה לדאוג לעצמה", היא מסכמת, "אנחנו מאוד מעריכים ומבינים את הרצון לתמוך, אבל הם בידיים טובות".

ניתן לפנות לחמ"ל הפרט במספר 1111 שלוחה 2. החמ"ל זמין 7/24.