הגיע לסיומו קורס 'מתקדמים' להכשרת חיילים על הרצף האוטיסטי

02.09.21
מערכת את"צ

היום הגיע לסיומו קורס 'מתקדמים' - קורס ייעודי להכשרת חיילים על הרצף האוטיסטי.

הטקס התקיים במעמד רח"ט תומכ"א, תא"ל אמיר ודמני, קצין חינוך ראשי, תא"ל אופיר לויוס, אל"ם שולי בן מוחה, מפקדת מערך מגן ומשפחות החיילים.
שם התוכנית, 'מתקדמים', משקף כי לצד תפקידו בשמירה על ביטחון המדינה, מהווה צה״ל מכשיר לחיזוק וקידום יכולתיהם של הבאים בשעריו.

מן הקורס ימשיכו את דרכם בצה״ל 52 חיילים וחיילת על הרצף האוטיסטי למגוון תפקידים ביחידות השונות בצה"ל.

סגל ההכשרה מורכב מחונכות ומפקדות אשר ליוו כל חייל וחייל במסע הייחודי שלו ועברו עימם דרך.

החיילים עברו טירונות, ותכנים שונים, הכירו את המסגרת הצבאית, התנסו בעבודת צוות, למדו יחד, עברו שדאות ומטווחים, למדו מהו כוחו של צוות.

מדברי רח"ט תומכ"א, תא"ל אמיר ודמני:
״היום מסיימים חיילי קורס ׳מתקדמים׳ את הכשרתם וישובצו בכלל צה״ל להכשרות המשך כתף אל כתף עם חיילים אחרים לקראת מילוי תפקידים. תשרתו בתפקידים בעלי השפעה ותקימו תרומה ניכרת לכשירות צה״ל. גם במסע החדש הזה יהיו קשיים ומהמורות, אבל
בכל תחנה ותחנה במעלה הדרך תוכלו להביט לאחור ולשאוף אוויר של פסגה גבוהה יותר. תמצאו לצידכם את המפקדים, את החונכות, את החברים ליחידה ועוד רגישים וטובים כולם יעמדו לצידכם במעלה הדרך.
הוכחתם שיש בכם כוחות עצומים. קיבלתם החלטה אמיצה וביצעתם אותה בהצלחה אני בטוח שיכולות אלו יעמדו לכם גם בשלבי השירות הבאים.

מדברי קצין חינוך ונוער ראשי, תא"ל אופיר לויוס:
״53 החיילים ומפקדותיהם שסיימו פה היום הכשרה ראשונה מסוגה בת חודשיים, החלוציות הזו שאפיינה את הפלמ״ח אפיינה את הפלוגה הזאת של 'מתקדמים'.
המבט בעיניים של המפקדות ברגעי ההשבעה לא הותיר מילים, אין מבט יותר יפה משל מחנך או מחנכת המסתכלים על פרי עמלם.
אני חושב שכל חייל ומפקדת בפלוגה הזאת הם ראשונים, כולם חלוצים, תמשיכו להיות ציון דרך.
באופן אישי אני מרגיש שאנחנו חיים את המחר, מי שחי למען מחר טוב יותר הופך חיוו לסל שמאפשר לו את זה.
אני מאחל לנו לדעת להסתכל אחורה כדי לאסוף את הכשלונות וההצלחות לתרמיל, כדי לעשות עתיד טוב יותר, בשביל כל מי שנמצא על הרצף האוטיסטי, בשביל צה״ל שילמד וירוויח המון מההגעה שלכם ובשביל החברה הישראלית ומדינת ישראל.״