המחזור הרביעי של תוכנית 'תתקדמו' הגיע לסיומו

31.10.22
מערכת את"צ

טקס הסיום של המחזור הרביעי והגדול ביותר של תוכנית 'תתקדמו' נערך אתמול (ראשון). הטקס, שנערך בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ציין את סיום הטירונות של 97 חיילים וחיילות על הרצף האוטיסטי אשר התגייסו לשירות חובה בצה"ל והצטרפו ל-172 בוגרי התוכנית, אשר משרתים ברחבי צה"ל - בתפקידי מודיעין וסייבר ביחידות היוקרתיות ביותר, ובתפקידי הדרכה, הסברה, צילום, גרפיקה ועוד.

זהו הגיוס הגדול ביותר ל'תתקדמו' מאז הקמתה לפני כשנה. מדובר בתוכנית לאומית חדשה וראשונה בעולם שנוסדה באגף כוח האדם, בהובלת חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם וחיל החינוך והנוער. מטרתה שילוב נערים ונערות על הרצף האוטיסטי בשירות חובה מלא בצה"ל ובחברה הישראלית.

התוכנית מהווה ציון דרך משמעותי בשילוב האוכלוסיות הייחודיות. במהלך התוכנית החניכים עוברים טירונות והכשרה ייחודית, תוך ליווי מלא של חונכות שילוב שהוסמכו במיוחד לתפקיד זה.

"אם יש עקרון מרכזי אחד שאנחנו מטפחים ומשתדלים מאוד להתעסק בו, הוא 'האדם יקר'", הצהיר הרמטכ"ל, "אתה יכול למצות מאנשים את המירב בכל מצב ובכל סיטואציה. אני יודע שבתוך החבורה הזו יש כשרונות רבים ויכולות רבות ויש עוצמות שאנחנו צריכים לגלות. אתם התמצית של העיקרון שלנו 'האדם יקר'".

"החיילים שאתם הולכים לשרת לצידם יראו שכולם שווים, שכולם מביאים איתם ייחוד ותרומה, ובמקרה הזה לא רק לצה"ל אלא לחברה כולה", הוא המשיך, "ובמובן הזה, כמו שצה"ל מפגיש בין סוגי האוכלוסיות ובין סוגי אנשים ונותן לכולם את הזכות השווה להתפתח. זוהי דוגמה מובהקת לייעוד נוסף של צה"ל שלא נכתב בפקודת הארגון שלנו או בספר צבאי, והוא להיות גוף שמקדם את הלכידות החברתית ויוצר הזדהות וסולידריות חברתית. לכן אנחנו כל כך שמחים לפתח תוכניות כאלה ולקבל אליהן חיילים כמוכם".