אלה ההסכמות העקרוניות על שורת מהלכים לשיפור תנאי השירות

לאחר עבודת מטה מעמיקה הוסכם על תכנית רב שנתית למערכת הביטחון ולצה"ל, במסגרתה יוסדרו נושאים הקשורים לשירות החובה, התעצמות והתחמשות צבא ההגנה לישראל, מודל שירות הקבע, שכר אנשי הקבע והפנסיות. האיגרת המלאה של ראש אכ״א

23.02.23
מערכת את״צ

משרתי ומשרתות קבע יקרים,

אבקש לשתף אתכם כי בהמשך לתהליך ארוך שקיימנו, הגענו הלילה במסגרת דיוני התקציב להסכמות עקרוניות עם משרד האוצר על שורה של מהלכים לשיפור תנאי השירות, מתוך ההכרה בחשיבות הגדולה של שימור האנשים הטובים והמתאימים בצה"ל.

מהלכים אלו, הם בשורה משמעותית לצה"ל ולמשרתיו, יאפשרו תגמול הוגן, יציבות וודאות כלכלית.

זוהי דרך נוספת של העם והמדינה להוקיר את פועלכם ולהביע את הערכתם על העשייה למען ביטחון ישראל.

כפי שאתם יודעים, בתקופה האחרונה, בשיתוף משרד הביטחון, התקיים שיח מול משרד האוצר בנושא תנאי השירות והתגמול של משרתי הקבע. זוהי הזדמנות להודות למשרד הביטחון והאוצר על תהליך משותף וארוך.

במסגרת ההסכמות העקרוניות הגענו להבנות בנושאים הבאים:

• סיכמנו על מתווה הסכם שכר ייעודי ומשמעותי למשרתי הקבע הצעירים, קצינים ונגדים, בדגש על המפקדים הלוחמים.

• בנוסף, זיהינו את הצורך בתוכנית ייחודית ונרחבת לשיפור תנאי השירות והשכר עבור הנגדים, כך שנוכל לחזק את השדרה המקצועית עליה צה"ל נשען.

• ההסכם כולל בחינה של מודל אשר יעגן את תנאי הפנסיה של משרתי הקבע בפנסיה צוברת. המודל הנבחן עתיד להבטיח קצבה לכל החיים בשווי פנסיה תקציבית (כולל השלמות תקופות שירות), לכל הפחות. במודל הנבחן, הקצבה תשולם מתקציב המדינה עד גיל 60 והחל ממועד זה תשולם מקרן הפנסיה, תוך העמדת רשת ביטחון מתקציב המדינה להבטחת קצבה בשווי פנסיה תקציבית (כאמור לעיל) עד לסוף החיים.

• לאור לקחים מיישום מודל הקבע משנת 2016 ,סוכם על שימור המודל הקיים תוך ביצוע התאמות המאפשרות גמישות בניהול תהליכי הפרישה בהתאמה לנתוני הפרט. בכלל זאת, תוספת מכסות פרישה והתאמות בגיל הפרישה הממוצע.

• ייערך פיילוט בשני מערכים שיוגדרו לבחינת תגמול חדש. במסגרת מודל התגמול - יוכלו משרתי קבע לבחור בין זכאות לפנסיית גישור בפרישה לבין קבלת שכר מוגדל ומענקים במהלך השירות עד למועד הפרישה כולל.

מדובר בשלב זה בהסכמות עקרוניות, וההסדרים הפרטניים ייכנסו לתוקף לאחר הגעה להבנות מפורטות והשלמת תהליכי ההסדרה הרלוונטיים, בחקיקה או באופן הנדרש.

משרתים יקרים,

בחרנו לשרת בצה"ל מתוך תחושת שליחות ומשמעות ומתוך אהבה לעם ולמדינה. אני גם יודע ומכיר מקרוב את ההקרבה הנדרשת בשירות הצבאי, מכם באופן אישי ומהמשפחות שלכם, אתם ראויים לתגמול הולם עבור שירותכם בצה"ל, ליציבות ולוודאות כלכלית. אני שמח שבמסגרת ההסכם הצלחנו להסדיר מחלוקות ארוכות שנים, והצלחנו לייצר וודאות במסלול השירות לצד הבטחה לביטחון כלכלי ושכר ראוי.

הרמטכ"ל וכלל מפקדי צה"ל מודעים לכך שישנם נושאים הקשורים בטיפול באנשים שיש להסדיר ולשפר, אנו מבטיחים כי בתר"ש הקרובה ההשקעה בנושא זה תורחב.

בטחוני כי גם איגרת זו מעלה שאלות רבות ואני מבטיח שתקבלו בהמשך את כל המידע הרלוונטי.

היה לי חשוב, לאור ההבטחה שלי, לשקף כל מידע שאוכל ולשתף אתכם בתהליך.

המשיכו בעשייתכם למען ביטחון המדינה,

מבטיח להמשיך ולעדכן אתכם,

נאחל לימים שקטים, שבת שלום,