יום הסיירות נפתח לראשונה גם לנשים

חולמת לנטרל פצצות ומוקשים או להתמחות בחילוץ מהאוויר? זה יכול להתגשם בקרוב. מעתה נפתח יום הסיירות בפני אלפי מלש"ביות שעומדות בנתוני הסף. אז איך זה עובד? ומה התפקידים שאליהם תתמיינו? כל הפרטים

26.07.23
אלה פלג, מערכת את"צ

בעבר, יום הסיירות היה נראה רחוק מהישג ידן של נשים - אולם כעת הוחלט על פתיחה של יום שדה מלא גם להן, וכ-1,000 מלש"ביות יזומנו ליום המיון הקרוב שיחולק לימי מיון וייערך באוקטובר 2023.

מועמדות לשירות הביטחון בעלות פרופיל 97 ודפ"ר 50 ומעלה ייחשפו לאפשרות להתמיין לתפקידי לחימה מיוחדים, ללא מגבלות או חסמים. "רף הכניסה יהיה זהה לחלוטין לרף הניצב בפני הגברים", מבהיר רמ"ד סיירות ולחימה, רס"ן נעם שפרונג, "נאפשר לכל הנשים בעלות הנתונים המתאימים לקחת חלק ביום השדה הקרוב".

אלו שיעברו את היום הזה בהצלחה יקבלו מיוני המשך לשני שיבוצים אפשריים: לוחמת ביחידת החילוץ וההצלה של חיל האוויר (669), ולוחמת ס"פ (סילוק פצצות) תחת יחידת יהל"ם. 

אז איך יעבוד תהליך המיון? בשלב הראשון ייבחנו הבנות בריצה תחת תנאי שטח, ובשלב השני יעברו תרגיל שינוע שקים - הכולל התמודדות עם עומס משקל למרחק. המסיימות, לפי הציון שלהן מיום השדה - יקבלו הזמנה למיון 'אחיד' בן 5 ימים כחלק מתהליך הקבלה ליחידת 669. מי שלא תעבור את יום הסיירות, תעשה מיון המשך לא פיזי ליחידת יהל"ם.  

"יום השדה יהיה זהה לחלוטין למיון הנוכחי של הבנים", מדגיש רס"ן שפרונג, ואומר כי ההתנסויות הנוכחיות ב-669 וביהל"ם יהוו בסיס להמשך שילוב של נשים ביחידות מיוחדות אחרות.  

"זהו תחילתו של תהליך משמעותי - ואנחנו מאמינים שהוא עוד יתפתח", מסכם רס"ן שפרונג.