הבשורות העדכניות שכל המלש"בים חייבים להכיר

מאתרי גיוס נוספים שיחסכו זמן נסיעה, דרך זימון אוטומטי לאגף המודיעין ועד התאמות חדשות בצו הראשון. באכ"א עמלו קשה בשביל לייעל את תהליך הגיוס לדור העתיד של צה"ל. שמענו ממפקד מיטב על כל השדרוגים שיהפכו את הנחיתה שלכם בצה"ל לפשוטה יותר

18.05.23
מיה צדוק, מערכת את"צ

בשנה האחרונה עמלו במרץ באגף כוח האדם, וביחידת מיטב בפרט, על מנת לייצר תהליך גיוס מותאם והוגן לכל המלש"בים והמלש"ביות. מודה - מעטות הפעמים שבהם קינאתי באחים הקטנים שלי, אבל זו אחת מהן. אז מה בדיוק כבר השתנה ומה עומד עוד להשתדרג? הנה כל מה שצריך לדעת:

במיטב החליטו על מתן מועד ב' למבחני יום המא"ה, כדי לספק לנבחנים והנבחנות את האפשרות לשפר את הציונים שקיבלו ללא בירוקרטיה בכלל. במקביל, כל מתגייס או מתגייסת עם דפ"ר נמוך מ-50 יוכלו באופן אוטומטי להיבחן שוב - כדי לוודא שהביאו את עצמם לידי ביטוי בצורה המקסימלית.

 

בשביל המטרה הזו בדיוק, נעשו למבחן גם התאמות: קיצור משעתיים ל-40 דקות, היתר שימוש במחשבון, הפסקות בין פרק לפרק ואפילו מבחן אדפטיבי - שנעשה קשה יותר על פי התשובות כדי לייעל זמן. כמו כן, בחודש הקרוב תיכנס גם הקראה למי שיצטרכו.

 

בנוסף, לאחר שבשנה האחרונה הושקו לומדות הכנה חינמיות למבחני הדפ"ר וליום המא"ה - בשנה הקרובה תצא גם לומדת הכנה למיוני מודיעין.

מעכשיו - הקריטריונים לאגף המודיעין הם ברורים, כך שאם עשיתם בתיכון חמש יחידות במדעי המחשב או בערבית, תקבלו זימון אוטומטי למיונים לאגף המודיעין. אם אתם בנים בעלי פרופיל קרבי תוכלו להגיע למיון, כחלק מהקצאות נפרדות.

יום הגיבוש הוא מורכב ומעייף ממילא, ועבור המלש"בים שגרים רחוק ממיקום הגיבוש - כל שעת שינה היא קריטית. לכן החליטו באכ"א לעכב את שעת ההתחלה של גיבושי היחידות המיוחדות שאורכם יותר מיממה לשעה 11:00 בבוקר.

*(למעט היחידה לרפואה של חיל האוויר שמבצעת את המבדקים עבור קורס הטיס).

בנוסף, בגיבושים חד-יומיים, המועמדים יוכלו לישון לילה אחד בבית החייל בקרבת מקום ללא תשלום, ואף לנסוע בשאט"ל עד למקום, כל זאת על מנת להקל על המלש"בים המרוחקים. גיבוש במתכונת זו התרחש כבר בינואר.

בשנה האחרונה כבר נפתחו ברחבי הארץ אתרי גיוס חדשים, שם יוכלו המתגייסים והמתגייסות הטריים להיפרד מההורים, ולעלות על אוטובוסים אל הבקו"ם - ולחסוך דקות נסיעה מיותרות. נקודת גיוס באילת עבור יישובי הערבה, במצודת יואב בשביל אשקלון והסביבה ובספורטק הרצליה לאזור השרון.

 

לצד פתיחת האתרים החדשים, עדיין תהיה אפשרות לבחור את הנקודה אליה תגיעו ביום הגיוס. 

 

עוד הוחלט על הקמת שלוחה חדשה עבור צו ראשון בבסיס מחו"ה אלון, "מעין לשכת גיוס חדשה" כפי שמכנים אותה במיטב - במטרה לתת מענה למתגייסים מכרמיאל ובני העדה הדרוזית בצפון, שלפני כן נאלצו לנסוע עד ללשכה בטבריה.

עד סוף השנה יפותח באפליקציית מיטב רכיב שיאפשר להצטלם לפני הגיוס, על מנת להתאים מראש את מידותיכם למדים. המדים המותאמים מראש יחכו בבקו"ם, ויחסכו לכם זמן ובלבול בשרשרת החיול.

מוקד מיטב החל בשנה האחרונה בתוכנית 'מהפכת הגיוס' - כתוצאה, זמן ההמתנה קוצר ועומד על כ-7 שניות, ומתוך 43 מוקדי שירות ישראליים - הוא מדורג בשלישיה הראשונה.

 

כמו כן, במסגרת פעילות אכ"א בפריפריה -  90% מהמיונים לצה"ל כיום מקוונים, ומאפשרים למיין מלש"בים ומלש"ביות מכל הארץ לכל תפקיד. הודות לכך, יכולים במיטב להציע יותר מיונים - אם פעם כל מלש"ב או מלש"בית היו מקבלים מיון אחד, עכשיו הם יוכלו לגשת למספר מיונים בו זמנית.

"יחידת מיטב אחראית על שער הכניסה לצה"ל, ולכן היא פועלת על מנת להתאים את תהליכי המיון לדור המתגייסים", אומר אל"ם אלון מצליח, מפקד מיטב, "אנחנו כל הזמן מבצעים התאמות נדרשות על מנת שמלש"בים ומלש"ביות ירגישו שהתהליך מאפשר להם למצות את עצמם בצורה הטובה והמדויקת ביותר".