התקיים תרגיל מבצעי לכיתות הכוננות בכפרים הדרוזים ברמת הגולן

03.12.23

השבוע התקיים לראשונה תרגיל מבצעי לכיתות הכוננות בארבעת הכפרים הדרוזים ברמת הגולן.

התרגיל התרחש בקרבת הישוב בוקעתא ובו תירגלו יחד כיתות הכוננות שיתוף פעולה בעת חירום, היכרות עם הגזרה ולמידה של התנהלות האוגדה בצורה יעילה ומקצועית.

את התרגיל הוביל מנהל האוכלוסיות, הגוף האמון על גיוס וליווי בני מיעוטים לצה"ל בסדיר ובמילואים.

בניית כיתות הכוננות בכפרים הדרוזים ברמת הגולן הגיעה מתוך שיתוף פעולה של מנהל אוכלוסיות אוגדה 210 וראשי המועצות, בעזרת תכנית "שלב ב'", שמטרתה להכשיר אזרחים שאינם מגויסים בגיוס חובה לשירות מילואים. קיימת ההבנה שכולנו כאזרחים ותושבים במדינת ישראל, עומדים מול אויב שאינו מבדיל בין דת גזע ומין, ומשימתנו היא להגן על המדינה באחדות וחוזקה.

ראש מנהל אוכלוסיות, אל"ם סאפי אבראהים: "תושבי הכפרים הדרוזים ברמת הגולן רתומים ונכונים לבצע את המשימה ולהגן על הישובים שלהם. התושבים ובראשם ראשי הרשויות, מבינים יותר מתמיד את גודל השעה ופועלים יחד לבנות מערך הגנה משמעותי ואיכותי ביישוביהם".

במציאות הנוכחית, עלינו כצבא העם לשמור על בטחון המדינה וזוהי משימתנו העליונה. צה"ל ומנהל אוכלוסיות מלווים את כיתות הכוננות תוך שיתוף עם אוגדה 210, בשלבי ההכשרה וההגנה, ונמצאים איתם בקשר רציף.

ק' הגמ"ר 210, סא"ל נדב אברג'יל: "המלחמה הנוכחית האיצה את הנכונות של תושבי הכפרים הדרוזים ברמת הגולן להתגייס וכיתות הכוננות שלהם הן חלק מאוגדה 210, הם מקבלים את כל המענה הנדרש, מאימונים עד ציוד לוגיסטי. השינוי הזה הוא משמעותי ומהותי וחשוב לשמר ולפתח אותו".