המ"פ שהובילה את הלוחמות הראשונות בתוך עזה

01.10.24
עירא בן שושן, מערכת את"צ

תחילת נובמבר, 2023. לאחר שבועות של אימונים מסביב לשעון, גדוד שחר מחטיבת החילוץ וההדרכה, ובראשו פלוגת חץ, חוצים את הגבול לעזה והופכים לצוות המעורב הראשון בתמרון. 

הלוחמות והלוחמים מצטרפים לאוגדה 162 ומתחילים לפעול בהתאם למומחיותיהם: סריקת מבנים, איתור אמל"ח וחילוץ פצועים. הם חוברים גם ללוחמי צק"ח 460, ונלחמים במחנה הפליטים שאטי - אחד מהמעוזים המרכזיים של חמאס ברצועה.

"אנחנו היינו הפלוגה הראשונה בחטיבה שנכנסה להילחם", מספרת סרן עמית בוסי, מפקדת פלוגת חץ. "כולנו התמלאנו תחושת גאווה שאנחנו זוכים וזוכות לקחת חלק, היינו צמאים לזה. לא חשבתי על זה ש'וואי, אני הבת הראשונה ברצועת עזה', זה ממש לא עניין אותי באותם רגעים. רק המשימה הייתה לנגד עיניי".


סרן עמית בוסי

"בתור מפקדת, עיקר הדגש שלי היה על המקצועיות וההכנה המנטלית של כולם. לא הפסקנו לחשוב מה עומד לפגוש אותנו בפנים, ומה עלינו לעשות בכל תרחיש", היא משתפת, "בחודש וחצי שלפני הכניסה התאמנו 7/24. עשינו המון מטווחים ומצאנו אתרי הרס במקומות לא שגרתיים להתאמן בהם". 

"זו אחריות ענקית, ומרגישים אותה כשאת בפנים. ישנתי כל לילה עם האוזנייה של הקשר כדי לשמוע כל תנועה ומילה. רציתי תמיד לדעת על מה מדברים בין העמדות. בתור מ"פ, את כל הזמן מקבלת החלטות עצומות, כמו לאן ללכת ועם מי לפעול - בסיטואציה הזו אלה דברים באמת הרי גורל". 

"זה מתחיל עם איך שאת מתעוררת בבוקר, וממשיך במה שאת משדרת לחיילים והחיילות שלך. אני ידעתי שאם אני משדרת לחץ, כולם בלחץ, ואם אני משדרת שהכול טוב - כולם בטוב", מסבירה המ"פ, "כל דבר שאת עושה מיד מייצר הד מטורף בכל הסביבה שלך. עכשיו, כשאני מסתכלת אחורה, המשמעות של 'לעמוד בראש' היא אדירה".