חיילים הנשלחים למתקנים רפואיים או למתקני כליאה - נוהל טיפול באפסניה 55.0205

15.03.78

לקובץ PDF לחץ כאן

הוראות הפיקוד העליון, 15 מרס 1978

55.0205 חיילים הנשלחים למתקנים רפואיים או למתקְני כליאה – נוהל טיפול באפסניה

הגדרות

1. בהוראה זו:

א. מתקן רפואי – כהגדרתו בפ"מ 31.0503 "חיילים חולים ופצועים – נוהל סיפוח והצבה לר"ם 2 בשעת רגיעה ובשעת חירום" (להלן: פ"מ 31.0503).

ב. מתקן כליאה – כהגדרתו בפ"מ 31.0504 "בתי סוהר ומחנות מעצר צבאיים – הצבה וסיפוח – שירות סדיר ושירות מילואים"

ג. חייל הנשלח מחוץ ליחידה – חייל הנשלח או המועבר למתקן רפואי או למתקן כליאה.

ד. ציוד אישי או ציוד יחידתי – כהגדרתם בפ"מ 55.0101 "ציוד אישי ויחידתי לפרט – ניפוק, השאלה והחזרה".

ה. יק"ר – יחידת קישור רפואית. מסגרת צבאית הנמצאת במתקנים רפואיים ומשמשת כגוף קישור המדווח על הגעת חיילים למתקן רפואי.

ו. צוות איסוף – שני חיילים או יותר בפיקודו של קצין או נגד שמונו כדי לאסוף את ציודו האישי והיחידתי של חייל שנשלח מחוץ ליחידתו.

ז. יחידה פיקודית של חר"פ – מסגרת תחת פיקוד מפקדת הפיקוד המרחבי האחראית לקֶשֶר עם המִתקנים הרפואיים הנמצאים בגזרת הפיקוד המרחבי.

 

כללי

2. חיילים אשר נופק להם ביחידתם ציוד אישי או יחידתי נשלחים למתקני רפואה או מתקְני כליאה.

המטרה

3. להורות מהו הציוד האישי הנדרש לחיילים הנשלחים מחוץ ליחידתם וכיצד יועבר ציוד זה. כן קובעת פקודה זו את אופן טיפול היחידה בציוד של חיילים אלה אשר אינו עובר עימם עת נשלחו מחוץ ליחידה.

השיטה

הטיפול בציוד של חייל הנשלח מחוץ ליחידה

4. חייל הנשלח למתקן רפואי ייקח רק את הציוד האישי שעל גופו ויפקיד את שאר ציודו האישי במחסן היחידה עד שישוב ליחידתו; חייל הנשלח למתקן כליאה ייקח את כל ציודו האישי.

5. כאמור, חייל יחזיר את כל הציוד היחידתי שברשותו למחסן היחידה המתאים, אלא אם אי אפשר להחזיר למחסן ציוד זה מפאת שיקולי בטיחות (כגון ציוד כיבוי אש) או שהציוד חייב להישאר במקומו כמענה לפעילות היחידה (כגון אמצעי תצפית). במקרה זה יורה מפקד היחידה כי הציוד יועבר לאחריותו של חייל אחר.

הטיפול בציודו של חייל שנשלח מחוץ ליחידתו מבלי שעבר דרכה

6. נשלח חייל אל מחוץ ליחידתו מבלי שעבר דרכה פיזית, אחראי מפקדו להעביר למפקדי המתקן שבו נמצא החייל את ציודו האישי הדרוש לו.

7. באשר ליתרת הציוד –אם החייל לא חזר ליחידה בתוך שבעה ימים, יְמַנֶה מפקד היחידה צוות איסוף שיאסוף את כל ציודו של החייל שנמצא ביחידה, בין אם בחדרו או בכל אתר אחר, כמפורט להלן.

א. נמצא ציודו של החייל בארון נעול ואי אפשר לקבל את הסכמתו של החייל לפריצתו, רשאי מפקד היחידה להורות, בכתב, לפרוץ אותו ע"י צוות האיסוף ובנוכחות נַגָד היחידה או קצין בדרגת רס"ן, לפחות. הקצין יכתוב דו"ח ויחתום עליו, ובו יפרט את תאריך הפריצה ושעת הפריצה ואת סוג הפריטים שנמצאו ומספרם; על הדו"ח יחתמו גם חיילי צוות האיסוף שנכחו בעת הפריצה.

ב. הוראת מפקד היחידה והדו"ח הכתוב יצורפו לציודו של החייל. הציוד יופקד במחסן היחידה והעתקיו יועברו למפקדה הממונה על היחידה ולידי אט"ל- חט' הלוגיסטיקה-ענף תו"ב-מדור ניהול המלאי.

ג. צוות האיסוף יעביר את הציוד שמצא לידי קצין הלוגיסטיקה היחידתי שיפעל באופן הזה:

1) ציוד אישי שנמצא יופקד במחסן היחידה כאמור בהוראות שקבע ר' אט"ל.

2) ציוד יחידתי יוחזר למחסן המתאים לסוגו ויעודכנו הרישומים. החייל לא יחויב בגין ציוד זה.

3) קיבלה יחידתו של החייל הודעה על הצבתו של החייל לר"ם 2 כאמור בפ"מ 31.0503, תחזיר את ציודו האישי של חייל, אשר הופקד במחסן היחידה למרכז הציוד.

4) נמצא ציוד שאי אפשר להחזירו למחסני היחידה מפאת שיקולי בטיחות או שהציוד חייב להישאר במקומו בשל פעילות היחידה יפעל מפקד היחידה כאמור בסעיף 5 לעיל.

ד. נמצא ציוד שאינו צבאי השייך לחייל, יישמר הציוד במחסן היחידה ויתועד, עד לחזרתו של החייל ליחידה או עד להעברת הציוד אליו בדרך אחרת. הוחלט כי החייל לא יחזור ליחידה, אחראי מפקד היחידה להשיב את הציוד אליו.

ה. התגלה חוסר בציוד יחידתי – יפעל קצין הלוגיסטיקה היחידתי כאמור בפ"מ 52.0301 "טיפול בחוסר באפסניה או בנזקיה".

הטיפול בכלי נשק או בתחמושת של חייל שהגיע למתקן רפואי

8. הגיע חייל עם כלי נשק או עם תחמושת (להלן: אמל"ח) לאשפוז במתקן רפואי מבלי שהספיק להחזירם ליחידתו, ימסור אותם לנציג היק"ר ובהיעדרו – יודיע מיד בכל אמצעי העומד לרשותו למפקדו.

9. נציג יק"ר שקיבל לידיו אמל"ח, למעט רימוני רסס או חומרי נפץ, מידי חייל שהגיע למתקן הרפואי, יאחסנוֹ בארון מתכת נעול למשך 24 שעות.

10. קיבל לידיו נציג היק"ר רימוני רסס או חומרי נפץ, יודיע הנציג מיד לבסיס מצ"ח הקרוב ולמשטרת ישראל על הצורך לפנות את התחמושת. מצ"ח יפעל לפינוי התחמושת שדווח עליה.

11. נציג היק"ר יודיע מיד למפקדו של החייל או לקצין הלוגיסטיקה ביחידתו של החייל על קבלת האמל"ח והקצין יפעל כמפורט בנספח לפקודה זו.

הטיפול בציוד צבאי (שאינו אמל"ח) במתקן רפואי

12. יחידה פיקודית של חר"פ אחראית לבדוק מדי יום ביומו האם הגיעו חיילים עם ציוד צבאי שאינו אמל"ח למתקנים רפואיים שבגזרה שעליה היא אחראית, ועל איסופו של הציוד מהמתקנים בהקדם האפשרי.

13. ציוד שנאסף יוחזר ע"י היחידה פיקודית של חר"פ למרכז אט"ל המתאים[1] או למתקן מטכ"לי או פיקודי אחר, לפי הנחיות מחלקת הלוגיסטיקה של מִפקדת הפיקוד הרלוונטי.

14. קצין הלוגיסטיקה הפיקודי רשאי להגדיר ליחידה שתחת פיקודו כי היא אחראית לאסוף את הציוד הצבאי ממתקנים רפואיים הסמוכים אליה במקום היחידה הפיקודית של חר"פ, ובתנאי שהורה בכתב על אופן קבלת הציוד והחזרתו כאמור בסעיף 13.

 

אחריות

15. מפקד היחידה יתדרך את חייליו טרם יציאתם לחופשה בכלי נשק על סדר הפעולות שבהן יש לנקוט במקרה שייאלצו להגיע למתקן רפואי בנשקם, כדי למנוע גנֵבת נשק או חוסר בנשק.

נספח

הטיפול באמל"ח של חייל הנמצא במתקן רפואי

1. מפקד שקיבל הודעה מנציג היק"ר כי חייל הגיע למתקן רפואי ובידו אמל"ח ישלח בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-24 שעות ממועד קבלת ההודעה קצין או נגד מיחידתו למתקן הרפואי כדי לאסוף את האמל"ח.

2. אם אי אפשר לשלוח קצין או נגד לאסוף את האמל"ח, כמוגדר בסעיף 1 לעיל, ידווח המפקד למִפקדת הפיקוד הממונה עליו, והיא תפעל לשליחת קצין או נגד מיחידה קרובה למתקן הרפואי לצורך איסוף האמל"ח.

3. הקצין או הנגד יגיע למתקן הרפואי עם אישור כתוב מטעם המפקד ששְלָחוֹ, ובו יפורט סוג האמל"ח, מספרו המזהה, שם החייל ושם היחידה. טרם משיכת האמל"ח הקצין או הנגד יוודא כי מספר המזהה הרשום באישור זהה לזה הרשום ע"ג האמל"ח עצמו.

4. היה ויחידתו של החייל לא אספה את האמל"ח, בתוך 48 מרגע שליחת ההודעה למפקדו, תדווח היק"ר למפקדה הממונה עליה ולאט"ל-חט' הלוגיסטיקה-ענף תו"ב- מדור ניהול המלאי ותפעל על פי הנחיות שיינתנו לה.

5. מפקד שקיבל הודעה מהחייל עצמו כי הגיע למתקן הרפואי ובידו אמל"ח יפעל באופן הזה:

א. ינחה את החייל שלא להעביר את האמל"ח אלא לנציג יק"ר, או בהיעדרו – לקצין הביטחון של המתקן הרפואי.

ב. יפעל לפי סעיפים 1–3 לעיל לצורך איסוף האמל"ח.

[1] בצה"ל יש כמה מרכזים לוגיסטיים וכן כמה מתקני לוגיסטיקה פיקודיים.