לקובץ PDF לחץ כאן

פקודות מטכ"ל , 15 מרס 78

55.0208 ציוד של חללים או של מתים

 

1. במקרה שחייל נהרג או מת, ימנה מפקד היחידה שני חיילים, שאחד מהם קצין, אשר יאספו את כל הציוד שהשאיר החלל או המת ביחידה. הציוד היחידתי הצבאי, פרט לנשק ותחמושת, יופקד במחסן היחידה. הנשק והתחמושת יופרדו משאר הציוד ויופקדו במחסן הנשק והתחמושת, לפי המקרה. הציוד היחידתי יופקד באמצעות אישור על הפקדת ציוד במחסן (טופס 1082), כאמור בפ"מ 55.0204. החפצים הפרטיים והציוד האישי הצבאי של הנפטר יועברו למחלקה להנצחת החייל, כמפורט בפ"מ 38.0103.

תוקף סעיף 2  מה1- יולי 82

2. אם לא יימצא כל ציוד יחידתי ביחידה, יש לערוך טופס 1082, להעביר עליו קו אלכסוני ולכתוב:- לא נמצא כל ציוד. הטופס יאושר בחתימת שני החיילים שמונו כאמור בסעיף 1 לעיל. היחידה איננה רשאית לפנות למשפחת החלל או המת בדרישות כל שהן, בנושא ציוד יחידתי שהיה ברשות החלל או המת, אלא באישור של אכ"א - מחלקת נפגעים.

3. שוברי השאלת אפסניה (טופס 6 - 1008 ו1008-) של החלל או המת יזוכו מייד מהציוד היחידתי שהופקד במחסן. אם יתגלה חוסר בציוד יחידתי, שהיה ברשות החלל או המת, יש לנהוג כמפורט:-

תוקף סעיף משנה א'  מה10- יולי 90

א. מפקד היחידה יפנה לקצין התחזוקה במפקדת הפיקוד, במפקדת החיל, במז"י או במפקדת האוגדה, בכתב, ויציין את הפריטים שלא נמצאו. למכתב זה יצורפו הקבלות (טופסי 6 - 1008 ו1008-), המוכיחות שהחלל או המת היה חתום על הציוד החסר והעתק של טופס 1082, חתום ע"י החיילים שאספו את ציודו של החלל או המת, בהתאם לאמור בסעיף 1 לעיל.

ב. קצין התחזוקה ישקול את הנושא ויחליט לאשר את זיכוי רישומי היחידה, בגין הציוד החסר או להורות על פעולות אחרות, לפי שיקול דעתו, ובהתאם למקרה.

תוקף סעיף 4  מה1- יולי 82

4. אם החלל או המת שירת בשירות חובה או בשירות מילואים, תבטל היחידה את תעודת הציוד האישי (טופס 1004), ע"י קו אלכסוני וכתיבת המילים:-נפטר ביום ______, ותעבירו למקשל"ר - מדור נפגעים.

5. במקרה שמשפחת החלל או המת תביע את רצונה להחזיר ציוד אישי או יחידתי שהיה ברשות החלל או המת, תקבל היחידה את הציוד ותחייב בו את רישומיה באמצעות שובר קבלה (טופס 1003). ציוד אישי שהתקבל כאמור, יוחזר ע"י היחידה לבסיס של מרכז ציוד שאליו היא קשורה.

6. במקרה שהחלל או המת היה קצין תחזוקה או נגד תחזוקה או מחסנאי - להלן, אפסנאי יש לפעול, נוסף לאמור לעיל, כמפורט:-

א. במקרה שהנפטר היה אפסנאי, אך לא היה מופקד ישירות על אחד ממחסני היחידה, ועל כל המחסנים שהיו כפופים לו היו ממונים וחתומים מחסנאים אחרים, אחראי מפקד היחידה, למינוי מיידי של ממלא מקום אפסנאי. במקרה זה אין לסגור את מחסני היחידה, וניפוק אפסניה ממחסני היחידה או למחסניה יבוצע בפיקוחו של מפקד יחידת משנה או סגנו וביחידות תחזוקה בפיקוח קצין, שימונה ע"י מפקד יחידת התחזוקה עד למינוי אפסנאי חדש.

ב. אם היה הנפטר אפסנאי, המופקד ישירות על מחסן או על מחסנים של היחידה ולא היו מחסנאים חתומים כלפי האפסנאי, ייסגרו המחסנים ומפקד היחידה ימנה ועדה אשר תערוך ספירת מצאי, בהתאם לפ"מ 52.0202. במקרה כנ"ל, לא תורשה כל תנועה באפסניה, אלא ברשותו ובפיקוחו של מפקד היחידה או סגנו, עד למינוי ממלא מקום לאפסנאי שנפטר.

ג. במקרה שהנפטר היה מחסנאי מופקד על מחסן אחד או יותר ממחסני היחידה, ייסגרו אותם המחסנים או אותו המחסן, שעליו היה המחסנאי מופקד. יש לפעול במקרה זה, בהתאם לאמור בסעיף משנה ב' לעיל; אולם תנועת האפסניה תורשה באישורו ובפיקוחו של קצין התחזוקה של היחידה, עד למינויו של מחסנאי חדש.