05.104 - פעילות גיבוש, סיורים, ימי כיף, טיולים ונופשים

17.09.20

לקובץ PDF לחצו כאן

פ"מ 05.104– "פעילויות גיבוש והפגה, סיורים, ימי כיף, טיולים ונופשים"

נוסח פקודה זה פורסם במאגר הפקודות הצה"לי בצה"לנט בתאריך 17/09/2020

 

הגדרות

  1. בפקודה זו:
  • יחידה – יחידת רישום (יח"ר), כמפורט בפ"מ 01.101 – "ארגון הצבא ויחידותיו, תקינה ושיאי כ"א".
  • פעילות – פעילויות גיבוש והפגה, סיורים, ימי כיף, טיולים ונופשים, הממומנת על פי הקצאה ("בזכאות") או שאינה ממומנת ("לא בזכאות").
  • מסלול הליכה – כל מסלול הליכה רגלי בטבע או מסלול הכולל מקטע הליכה רגלי רצוף, שאורכו 2,000 מטר לפחות, באזור עירוני או מיושב.

כללי

  1. פקודה זו נועדה להגדיר ולהסדיר פעולות גיבוש והפגה, סיורי תוכן ולמידה, טיולים ונופשים למשרתי צה"ל, על מנת להבטיח קיומן של פעילויות מעשירות, ערכיות ובטיחותיות.
  2. כל עוד לא צוין במפורש אחרת, הפעילויות המנויות בפקודה זו ייחשבו כימי פעילות ולא יימנו על מניין ימי החופשה של המשרתים, כמפורט בפ"מ 35.0402 – "חופשות לחיילים המשרתים בשירות חובה" ופ"מ 36.0401 – "חופשות חיילים בשירות קבע".
  3. אין באמור בפקודה זו כדי למנוע את קיומה של פעילות בביתו של חייל מהיחידה, בהתאם למפורט בפקודה זו, ובלבד שלא ייעשה במסגרתה כל שימוש בתקציב צבאי (למשל הזמנת מרצים) או באמצעים צבאיים (למשל מערכות שמע).
  4. לא יתקיימו פעילויות במקומות שאינם הולמים את ערכי צה"ל ואת אמות המידה המצופות ממשרתיו.
  5. פקודה זו עוסקת בפירוט הפעילויות, בזכאות ובעקרונות לפעילויות. בכל מקרה, היערכות לפעילות תהיה כמפורט בפרק ב' וההתנהגות במהלכה תהיה כמפורט בפרק ג' לפקודה זו.
  6. טקסים ואירועים יתקיימו בהתאם להק"א 33-13-04 – "נוהג וטקס בצה"ל" וימי ספורט יתקיימו בהתאם להוראת קחצ"ר מס' 4 – "ריצות, מאמץ עצים, אליפויות ותחרויות". ניתן יהיה לשלב בהם פעילויות מהפעילויות המפורטות בפקודה זו ובהתאם לקבוע בה.  

 

פרק א'

עקרונות לפעילות

 

  1. יחידה צבאית זכאית לסוגי פעילויות הממומנות על פי הקצאה "בזכאות", כמפורט בנספח א' לפקודה זו.
  2. רמ"ט אכ"א או מי מטעמו יהיו מוסמכים, במקרים חריגים, לאשר פעילות "בזכאות", גם אם היא חורגת מהקבוע במדיניות אכ"א או שאינה כלולה ברשימת הפעילויות לבחירה. זאת, לאחר פניה מנומקת מטעם מפקד בדרגת אל"ם ומעלה. הוצאה לפועל של פעילות, כאמור, תתאפשר רק בכפוף לביצוע ההתקשרות עם הגורם האזרחי, בהתאם למפורט בפ"מ 01.201 – "הטיפול בצה"ל בהתקשרויות משרד הביטחון".  
  3. מפקד יהיה רשאי לקיים פעילויות שאינן ממומנות, "לא בזכאות", אשר נועדו לחיזוק הלכידות והעשרת ידיעותיהם של פקודיו, תוך הקפדה על הדגשים הבאים:
  • הפעילות לא תתקיים במקומות המחייבים רישיון עסק, מבלי שהוצג רישיון עסק תקף למפקד הפעילות.
  • הפעילות לא תכלול פעילות ספורט אתגרי ("אקסטרים"), מהפעילויות המפורטות בנספח ב'.
  • הפעילות לא תהיה עם גורמים בעלי זיקה פוליטית או במקומות העוסקים בנושא אשר אינו הולם את ערכי צה"ל.
  1. ניתן יהיה לשלב פעילויות "בזכאות" עם פעילויות נוספות ש"לא בזכאות", כאמור לעיל.
  2. שילוב אזרחים בפעילות (כגון יום משפחות, נציגי משפחות שכולות וכו') ייעשה באישור מפקד שהינו בדרגה אחת גבוהה יותר מהמפקד המאשר כמפורט בפרק ב', לאחר ששקל את ההצדקה הערכית שבצירופם, את אופייה של הפעילות המתוכננת ואת הסיכון הטמון בה.
  3. תכנון הפעילות ייעשה תוך התחשבות בתמהיל משרתי היחידה ועובדיה, מתוך שאיפה שכלל הפקודים יוכלו להשתתף בפעילות.
  4. הפעילות תתקיים באופן מכובד וצנוע כיאה לפעילות צבאית.
  5. הפעילות לא תהיה כרוכה בעלות כלשהי מצד המשרתים או שתהיה במגבלת דמי השתתפות בהוצאות לעריכת אירועים יחידתיים, כמפורט בהק"א 33-01-12 – "הוראות בנוגע למתנות שהתקבלו על ידי חיילי צה"ל".
  6. ניתן יהיה לחלק, במהלך הפעילות, שי סמלי למשתתפים בה, למען חיזוק גאוות היחידה, בהתאם למפורט בפ"מ 33.0112 – "מתנות, טובות הנאה, תרומות מגביות וקנסות".  
  7. שעות הפעילות יהיו על חשבון שעות פעילות היחידה, לפניהן או לאחריהן, תוך שמירה על קיום החגים והשבת בהתאם להפ"ע 07.0101 – "שבתות ומועדי ישראל בצה"ל" ועל שעות שינה כמפורט בפ"מ 33.0213 – "שעות השינה של חיילים בצה"ל", ותוך התחשבות בזמני ההגעה של משתתפי הפעילות מביתם ובחזרה.

 

פרק ב'

היערכות לפעילות

 

  1. הדרישות המתחייבות לפי הסוגים השונים של הפעילויות, מרוכזות למען הנוחות בנספח ג' לפקודה זו.
  2. הפעילות מותנית באישור, מבעוד מועד, של מפקד יחידת הרישום או מפקד מטעמו בדרגת רס"ן לפחות, או במקרה של פעילות לילית סא"ל לפחות. אישור המפקד יתועד  במסמך אישור המפקד לפעילות ולמענה הבטיחות המצורף בנספח ד'1, ובמקרה של טיול הכולל מסלול הליכה, בתיק לטיול המצורף כנספח ד'2 לפקודה זו.
  3. המפקד המאשר, כאמור לעיל, ימנה קצין או נגד כמפקד לפעילות, אשר ייערך לפעילות בהתאם למפורט בפרק זה. במקרה של פעילות המתוכננת לכלול פיצול לקבוצות, ימונו, בנוסף, גם מפקדי צוותים. מפקד הפעילות יתדרך את המשתתפים המיועדים לפעילות מבעוד מועד (לרבות אם הלבוש צבאי או אזרחי ואם נדרש מהם להביא ציוד כלשהו, כגון שתיה, קרם הגנה, נעליים סגורות וכו'), ובמהלכה יוודא הקפדה על המפורט בפרק ג'.

בטיחות המסלול

  1. במקרה שהפעילות כוללת מסלול הליכה, מפקד הפעילות או קצין או נגד שהסמיך לכך, יבצעו בימים הסמוכים לפעילות סיור מקדים, אשר נועד לוודא את תקינות המסלול ולזהות בו בעיות בטיחותיות כגון: נקודת תורפה בטיחותיות (נת"ב), נזקי מזג אוויר, בטיחות בדרכים, פגיעה ממזיקים, סכנת טביעה.
  2. לכל פעילות מחוץ למתקני צה"ל ימונה גם קצין או נגד בטיחות. במקרה שעתידים להשתתף בפעילות פחות מ-30 משתתפים יוכל מפקד הפעילות לשמש גם כקצין או נגד הבטיחות.
  3. במקרה של סיור במכון או באתר מורשת וידיעת הארץ או נופש במתקני "יחד למען החייל", מפקד הפעילות יהיה אחראי לצרף למסמך אישור המפקד לפעילות ולמענה הבטיחות, המצורף כנספח ד'1, גם את תיק הבטיחות מטעם הגוף המארח, להכיר אותו ולהקפיד לפעול על פיו.
  4. הפעילות לא תכלול כניסה לשטחים שאינם מותרים לכניסה כמו שטחים פרטיים, שטחי אש ושדות מוקשים. במקרים חריגים, תותר כניסה לשטחי אש באישור מפקדת תיאום האימונים המרחבית (מתא"ם), כמפורט בהמשך פרק זה בחלק התיאום הביטחוני, ובהתאם להנחיותיה.  
  5. הפעילות תהיה בשבילים מסומנים מראש להליכה. יש להימנע, ככל הניתן, מקביעת מסלול הכולל הליכה בצוקים ובמקומות הכוללים סכנת נפילה. אם המסלול כולל שטח הררי, יש לברר מבעוד מועד האם עתידים להשתתף משתתפים הסובלים מפחד גבהים. במקרה כזה יש לשקול האם להגדיר מסלול חלופי ובכל מקרה לא לחייבם להשתתף בחלק זה של המסלול.
  6. הפעילות לא תכלול הדלקת אש (לרבות מנגל) אלא אם הדבר תוכנן מראש במקום המורשה לכך בלבד, ותוך היערכות מתאימה לכך מבחינת אמצעי כיבוי אש והתנאים, כמפורט בפ"מ 59.0301 – "בטיחות באש וכיבוי אש בצה"ל", והוראות מבק"א בנושא הבערת אש ומניעת דלקות בשטחים פתוחים.  
  7. כניסת חיילי צה"ל לים, לאגם, לנהר, לנחל, לבריכת שחייה או למאגר מים אחר (כגון גב או מקווה מים), לרבות מסלול הליכה במים או פעילות אתגרית במים, במקומות ציבוריים מחוץ למחנות צה"ל, תותר רק בהתקיים כל התנאים הבאים:
  • הרחצה במקום הוסדרה על-ידי הרשות המקומית או על ידי הממונה על המחוז בשיתוף משרד הבריאות, ובאזור יהודה ושומרון על ידי צו של מפקד האזור או על-ידי רשות הטבע והגנים.
  • יחידה המעוניינת לקיים טיול הכולל כניסה לחוף ולים (למשל, הים התיכון, מפרץ אילת או הכנרת), תבדוק ביום בו מתקיים הטיול עם משרד הבריאות האם הם פתוחים לרחצה.

יחידה המעוניינת לקיים טיול הכולל כניסה לנחל תבדוק, בעת הסיור המקדים וביום בו מתקיים הטיול, עם רשות הטבע והגנים הלאומיים, כי הנחל מאושר לכניסת מטיילים.

  • במקום נוכח מציל מוסמך. במקרה שגובה המים לא עולה על גובה מותני המשתתף הנמוך ביותר, ובכל מקרה לא מעל 120 ס"מ, ניתן יהיה להיכנס למים גם ללא נוכחות מציל. זאת בהתאם לדגשי פקח השמורה, ככל שישנו, ובכפוף למינוי בקר מקרב המשתתפים על כל עשרה משתתפים. הבקרים יתודרכו על ידי מפקד הפעילות ותפקידם יהיה לצפות ולאתר משתתפים במצוקה.
  • הרחיצה תתבצע בשעות היום בלבד ולא בשעות החשיכה.
  • המשתתפים יצהירו על כך שהם יודעים לשחות, כחלק מההיערכות לפעילות. משתתף שאינו יודע לשחות לא יכנס למים, אלא אם גובה המים לא יעלה על ברכיו.
  • חל איסור לבצע קפיצות לתוך מקורות מים מכל סוג.
  1. על מפקד הפעילות להתייעץ, מבעוד מועד, עם נציג הרפואה היחידתי בדבר מקומות שיש להימנע מלהיכנס אליהם, מחשש להידבקות במחלות שונות או סכנות בריאותיות אחרות. בכלל זה יש להקפיד, בין היתר, על איסור כניסה למקומות המפורטים בנספח ה.

תיאום ביטחוני ואבטחה

  1. מפקד הפעילות יתאם את היציאה לפעילות עם מפקדת תיאום האימונים המרחבית (מתא"ם), לפני עריכת הפעילות, ויפעל בהתאם להנחיותיה.
  2. מפקד הפעילות ימנה כוח אבטחה לפעילות בהתאם להנחיות מפקדת תיאום האימונים המרחבית (מתא"ם), ובמקרים המתאימים ימנה גם קצין אבטחה, אשר יוודא את תקינות ציודם (נשק אישי, אמצעי התקשורת) ופעילותם של אנשי הכוח, בהתאם לדגשי האבטחה לפעילות.

היסעים ולינה

  1. מפקד הפעילות יוודא את דרכי ההגעה והחזרה של המשתתפים בפעילות (ברגל, בתחבורה ציבורית, באמצעות כלי רכב צבאיים של המשרתים ובאמצעות היסע ממומן). במקרה שהפעילות כוללת היסע ממומן – יקפיד מפקד הפעילות על הדגשים המפורטים בתיק הפעילות ובנספח ו'.  
  2. מפקד הפעילות יוודא כי במקרה שהפעילות כוללת לינה, תנאיה עונים על צרכי המשתתפים בפעילות.
  3. הלינה בשמורות טבע או במקומות שאינם חניון מוסדר אסורה. לינת שטח מותרת בחניוני לילה מוסדרים או במקום שאושר על ידי המנהלת לבטיחות ולביקורת איכות (מבק"א)-יבשה ובהתאם להנחייתה בלבד.

מזון ושתיה

  1. הפעילות תכלול מענה הזנה למשתתפים, באמצעות אירוח ביחידות צה"ל או אספקת מזון מצה"ל או מחברה עמה יש לצה"ל התקשרות. כל זאת באופן צנוע, כאמור לעיל, או לחילופין בהשתתפות בעלות מצד המשתתפים, תוך שמירה על מגבלת דמי ההשתתפות בהוצאות לעריכת אירועים יחידתיים, כמפורט בהק"א 33-01-12 – "הוראות בנוגע למתנות שהתקבלו על ידי חיילי צה"ל".
  2. מפקד הפעילות ידאג לכמות מספקת של מזון ושתיה למשתתפי הפעילות, לרבות צרכי מזון ייחודיים, תוך מתן עדיפות למזון ושתייה בריאים, לתנאי תברואת המזון והשתייה וכן להקצאת זמנים להפסקות אוכל ושתיה.
  3. מפקד הפעילות ידאג בתחום המזון ושתיה לפעול על פי פקודות הצבא בנושא הכשרות בצה"ל, לרבות הוראת רבצ"ר 05-03-06 – "שמירת הכשרות באירועים", וכן לפי הוראת קרפ"ר 604.007 "הובלת מזון גולמי ומעובד ליחידה ומחוצה לה" והוראת קרפ"ר 604.009.1 "ניקוי וחיטוי פירות וירקות", לשם מניעת התפרצות תחלואת מעיים.

 

מזג אוויר

  1. מפקד הפעילות יברר באמצעות השירות המטאורולוגי הישראלי, מבעוד מועד, את תנאי מזג האוויר הצפויים ויתעדכן 24 שעות לפני הפעילות, וכן בסמוך לה, בהתראות הנוגעות למרחב הפעילות. כמו כן, יציע,  למפקד שאישר אותה, לבצע התאמות בפעילות בהתאם לעדכון.
  2. לא יתקיימו פעילויות הכוללות מסלולי הליכה במקרים של: עומס חום כבד ומעלה; עומס קור בינוני ומעלה, ובמקרים של צפי לשיטפונות או שריפות. במקרים של תנאי מזג אוויר חריגים לא יקוימו פעילויות כלל (למשל במקרה של הצפות בדרכי ההגעה לפעילות).
  3. התאמת הפעילות לעומס חום או קור תהיה על פי הוראות ז"י-בטיחות כרך א' "כללי" פרק 5.3 – "הגבלות על פעילויות באימונים ושגרה עפ"י מזג אוויר ועונות השנה". אופן הטיפול בפגיעות מסוג זה מפורטים בפ"מ 61.0109 – "פגיעות אקלים – מניעתן והטיפול בהן" ובהוראות קרפ"ר 602.002.1 בנושא "פגיעות חום - מניעתן והטיפול בהן" ו- 602.005.1 בנושא פגיעות קור - מניעתן והטיפול בהן".

כשירות, כושר גופני ומענה רפואי

  1. פעילות הכוללת פעילות גופנית תבוצע על פי הוראת קחצ"ר מס' 4 – "ריצות, מאמץ עצים, אליפויות ותחרויות", ובהתאם להנחיות הנציג הרפואי היחידתי. זאת תוך התייחסות להיבט הכשירות הרפואית הנדרשת להשתתפות בפעילות, תנאי מזג האוויר הצפויים, לרבות התייחסות לאפשרות קיום הפעילות בסמיכות לימי צום.
  2. בפעילויות הכוללות היסעים וביקור במקומות מוסדרים, המענה הרפואי יתבסס על המענה הרפואי המרחבי בלבד. בפעילויות הכוללות מסלול הליכה, מפקד הפעילות יוודא מתן מענה רפואי כמפורט בנספח ז' לפקודה זו, לרבות רכב פינוי.

 

פרק ג'

כללי התנהגות במהלך הפעילות

 

  1. על חיילי צה"ל להקפיד על התנהגות ייצוגית והולמת במהלך הפעילויות. בכלל זה, עליהם להפגין דוגמא אישית, להתנהג באופן ההולם את מעמדם כחיילי צה"ל ולהתייחס בכבוד לכל הבאים עמם במגע במהלך הפעילות. חל איסור מוחלט על המשרתים לקיים במסגרת הפעילות שיח העוסק במחלוקות חברתיות או פוליטיות.
  2. על חיילי צה"ל להקפיד הקפדה יתירה על הזהירות והמשמעת במהלך הפעילות, ובכלל זה הגנה מפני השמש, שתיית מים, זהירות בדרכים והדגשים שיינתנו במהלך הפעילות.
  3. חל איסור על שתיית משקה משכר במהלך הפעילות, אלא בהתאם לפ"מ 33.0220 – "משטר המחנה – חומרים משכרים".
  4. מפקד הפעילות, ובמקרה של פיצול לקבוצות גם מפקדי הצוותים, יהיו נוכחים במהלך הפעילות, יישאו עמם במהלכה את אישור המפקד לפעילות ולמענה הבטיחות או את תיק הטיול. הם יהיו אחראים מטעם המפקד המאשר, כאמור בפרק ב' לעיל, לכך שהפעילות תבוצע בהתאם לכללים המפורטים בפרק זה, ללא סטייה מהתוכנית ומהמסלול שאושרו, תוך הקפדה על בדיקת נוכחות עתית של המשתתפים בפעילות, בהתאם לאופי הפעילות.

 

הופעה ולבוש

  1. הפעילות תתקיים במדים, בהופעה תקנית וייצוגית, כמפורט בפ"מ 33.0501 – "מדים – סוגים, חלקים והוראות לבוש" והק"א 33-05-01 – "כללי ההופעה והלבוש", למעט אם אישר המפקד, כמפורט בפרק ב', מבעוד מועד, כי הפעילות תהיה בלבוש אזרחי, בהתאם לכללי לבישת ביגוד אזרחי, כמפורט בהק"א 33-05-07 – "לבוש – בגדים אזרחיים".

נסיעה והליכה רגלית

  1. בעת נסיעה יש לפעול על פי דיני התעבורה, תוך הקפדה על הוראות ז"י-בטיחות-כרך ז' – "בטיחות בדרכים".
  2. הליכה רגלית תתבצע תוך הקפדה על הוראות ז"י-בטיחות-כרך ז' – "בטיחות בדרכים" פרק 4.1 – "הולכי רגל". במקרה של נתק על המשתתף להישאר במקומו עד לאיתורו או להגיע לנקודת המפגש כפי שהוגדרה בתדריך הפעילות.

שמירה על הסביבה והעתיקות

  1. חייל לא יפגע בערך טבע מוגן כמפורט בחוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, תשנ"ח – 1998 או בעתיקה כמפורט בחוק העתיקות, תשל"ח – 1978. חייל לא יוציא, יזהם, יפריע או יפגע בחי, בצומח ובדומם במהלך הפעילות, ויפעל בהתאם לעקרונות הגנת הסביבה בצה"ל, כמפורט בהפ"ע 2.0706 – "הגנת הסביבה בצה"ל".
  2. חייל יציית לשילוט ולנציגי מקום הפעילות, ובכלל זה ילך בשבילים המסומנים בלבד, ייסע ויחנה במקומות המוסדרים בלבד, יבעיר אש ויקים אוהלים במקומות המאושרים לכך בלבד.

הבערת אש ומניעת דליקות

  1. הבערת אש תהיה בכפוף לאישור והיערכות מראש כמפורט בפרק ב', במקומות המורשים לכך בלבד, ותוך הקפדה על פ"מ 59.0301 – "בטיחות באש וכיבוי אש בצה"ל", והוראות מבק"א בנושא הבערת אש ומניעת דלקות בשטחים פתוחים. קצין הבטיחות יוודא את כיבוי האש, לרבות כיבוי הגחלים ואי-הידלקות האש מחדש למשך 15 דקות, טרם עזיבת המקום.
  2. חל איסור מוחלט על השלכת בדלי סיגריות או גפרורים לשטחים פתוחים. יש להשליכם למקומות ולמתקנים המיועדים לכך בלבד, ולאחר שהחייל וידא שהם כבויים.

כניסה למאגרי מים

  1. הכניסה למאגרי מים תותר בכפוף להיערכות כמפורט בפרק ב' לעיל, ולהקראת תדריך הבטיחות לכניסה למים, מתיק הטיול, טרם הכניסה.
  2. חייל שייכנס למאגר המים יציית לשילוט במקום ויישמע להוראות המציל המוסמך. הכניסה למים תתבצע ללא כל ציוד קשור לגוף (כגון תרמיל, נשק וכו'). בעת שחייה תותר לבישת בגד ים למעוניינים בכך, בהתאם להק"א 33-05-01 – "כללי ההופעה והלבוש".

 

 

 

 

 

פרק ד'

שונות

 

בקרה ומעקב

  1. מפקד יחידת הרישום יהיה אחראי לערוך בקרה על כך שיחידתו לא תחרוג מזכאותה לפעילויות, זאת בנוסף לבקרה המטכ"לית מטעם אכ"א שתבוצע מעת לעת.

 

עדכון הנספחים

  1. נספח א' בפקודה זו יעודכן בנוהל מקוצר, ללא סבב הערות וסבב חתימות, לפי הפ"ע 1.0102 – "תהליך העדכון של פקודות המחייבות את כלל הצבא", על-ידי רמ"ט אכ"א, לאחר אישור ראש אג"ת, מפצ"ר-יעח"ק, אג"ת-הממונה על פקודות הצבא ואמ"ן-מחב"ם.
  2. נספחים ב', ג', ד'1 ו-ד'2 בפקודה זו יעודכנו בנוהל מקוצר, ללא סבב הערות וסבב חתימות, לפי הפ"ע 1.0102 – "תהליך העדכון של פקודות המחייבות את כלל הצבא", על-ידי רמ"ט אכ"א וראש מבק"א, לאחר אישור ראש אג"ת, מפצ"ר-יעח"ק, אג"ת-הממונה על פקודות הצבא ואמ"ן-מחב"ם.
  3. נספחים ה' ו-ז' בפקודה זו יעודכנו בנוהל מקוצר, ללא סבב הערות וסבב חתימות, לפי הפ"ע 1.0102 – "תהליך העדכון של פקודות המחייבות את כלל הצבא" , על-ידי קרפ"ר, לאחר אישור ראש אג"ת, מפצ"ר-יעח"ק, אג"ת-הממונה על פקודות הצבא ואמ"ן-מחב"ם.
  4. נספח ו' בפקודה זו יעודכן בנוהל מקוצר, ללא סבב הערות וסבב חתימות, לפי הפ"ע 1.0102 – "תהליך העדכון של פקודות המחייבות את כלל הצבא" על-ידי רמ"ט אט"ל וראש מבק"א, לאחר אישור ראש אג"ת, מפצ"ר-יעח"ק, אג"ת-הממונה על פקודות הצבא ואמ"ן-מחב"ם.

 

                      

 

 

 

 

 

 

 



 

 

נספח א'

פעילויות בזכאות

 

יחידות צה"ל תהיינה זכאיות לפעילויות כמפורט בנספח זה:   

 

א. פעילויות גיבוש והפגה

  1. פעילויות גיבוש והפגה הן פעילויות המיועדות לחיזוק הלכידות היחידתית, להכרת הארץ ולחיזוק המורשת, והן כוללות פעילויות כגון: מופעי אומנים, סדנאות והרצאות.
  2. הפעילויות יכולות להתקיים ביחידות צה"ל או במקום המוסדר של הפעילות המוזמנת. באפשרות היחידה לשלב פעילויות גיבוש והפגה כחלק מאירועי היחידה.
  3. יחידה תוכל להזמין פעילות מבין הפעילויות אשר מתעדכנות מעת לעת במערכת מוקד שירותי החינוך, לאחר שאושרו והוזמנו על ידי מקח"ר ובוצעו לגביהן התקשרויות באמצעות משהב"ט, כמפורט בפ"מ 01.201 – "הטיפול בצה"ל בהתקשרויות משרד הביטחון".  
  4. מגבלת זכאות היחידה השנתית לפעילויות גיבוש והפגה, מתוך תקציב היחידה, תהיה כמפורט במדיניות אכ"א, כפי שתעודכן מעת לעת.

 

 ב. ימי כיף / חצאי ימי כיף

  1. ימי כיף וחצאי ימי כיף הן פעילויות מחוץ למתקן צה"ל, שנועדו לגיבוש המשרתים ולהנאתם, והן כוללות פעילויות כגון: כניסה למתקנים, סדנאות ופעילויות פנאי.
  2. מפקד יוכל לבחון להזמין פעילות מבין הפעילויות אשר מתעדכנות מעת לעת במערכות הרווחה, לאחר שאושרו והוזמנו על ידי אכ"א-פרט, ובוצעו לגביהן התקשרויות באמצעות משהב"ט, כמפורט בפ"מ 201 – "הטיפול בצה"ל בהתקשרויות משרד הביטחון".

היקף הזכאות השנתי של מפקד לפעילויות רווחה יהיה כמפורט במדיניות אכ"א, כפי שתעודכן מעת לעת.

 

ג. סיורים

  1. סיור הוא פעילות מחוץ למתקן צה"ל ללא לינה, הכולל פעילות תוכן ולמידה כגון: הסברה, חינוך וסדנאות.
  2. מפקד יוכל לבחון להזמין פעילות מבין הפעילויות הבאות:
  • סיור במכון, מבין רשימת המכונים אשר מתעדכנת מעת לעת במערכת מוקד שירותי החינוך, בהתאם לנושא עיסוקו ולדרג אליו הוא מותאם. הסיור יתקיים לאחר שאושר על- ידי מקח"ר, הוזמן על-ידו, ובוצעה לגביו התקשרות באמצעות משהב"ט, כמפורט בפ"מ 201 – "הטיפול בצה"ל בהתקשרויות משרד הביטחון".
  • סיור באתר מורשת וידיעת הארץ, מבין רשימת האתרים אשר מתעדכנת מעת לעת במערכת מוקד שירותי החינוך. הסיור יתקיים לאחר שאושר על-ידי מקח"ר, הוזמן על-ידו, ובוצעה לגביו התקשרות באמצעות משהב"ט, כמפורט בפ"מ 201– "הטיפול בצה"ל בהתקשרויות משרד הביטחון".
  1. בנוסף, יהיה מפקד רשאי להזמין פעילות בעלת תוכן חינוכי, כגון אומנים, הרצאות וסדנאות העשרה, כחלק מהתוכן המועבר בסיור, מבין הפעילויות המסומנות כתוכן חינוכי אשר מתעדכנות מעת לעת במערכת מוקד שירותי החינוך. זאת, לאחר שהפעילות אושרה על-ידי מקח"ר, הוזמנה על-ידו, ובוצעה לגביה התקשרות באמצעות משהב"ט, כמפורט בפ"מ 01.201 – "הטיפול בצה"ל בהתקשרויות משרד הביטחון".
  2. זכאות יחידה לסיורים תהיה על פי אישור סגלי החינוך.

 

ד. טיולים

  1. טיול הוא פעילות מחוץ למתקן צה"ל, לעתים עם לינה, לגיבוש המשרתים ולהנאתם, והוא כולל פעילויות כגון: מסלולי הליכה או כניסה לאתרים.
  2. מפקד יוכל להזמין עבור הטיול פעילות מבין הפעילויות הבאות:
  • פעילות רווחה, מבין הפעילויות אשר מתעדכנות מעת לעת במערכות הרווחה, כמפורט לעיל, בחלק ימי הכיף.
  • סיור באתר מורשת וידיעת הארץ, מבין רשימת האתרים אשר מתעדכנת מעת לעת במערכת מוקד שירותי החינוך, כמפורט לעיל בחלק הסיורים.
  1. לינה, בטיול הכולל לינה, תהיה בבסיסי צה"ל או באחד מהמתקנים הבאים:
  • מתקני "יחד למען החייל".
  • אכסניה הנמצאת ברשימת מאגד ההלנות, המתפרסם מעת לעת על-ידי אכ"א-מופ"ת, לאחר שאושרה על ידי אכ"א-מופ"ת והוזמנה על-ידו, ובוצעה לגביה התקשרות באמצעות משהב"ט, כמפורט בפ"מ 01.201 – "הטיפול בצה"ל בהתקשרויות משרד הביטחון".
  • אתרי לינת שטח, מבין רשימת האתרים אשר מתעדכנת מעת לעת במערכת מוקד שירותי החינוך, כמפורט לעיל, בחלק ג'- הסיורים.
  • מתקנים נוספים באישור אכ"א-מופ"ת.
  1. היקף הזכאות השנתי של מפקד לטיולים יהיה כפוף לאישור סגלי החינוך, והיקף הזכאות השנתי ללינה יפורסם על ידי אכ"א-חטיבת הפרט.

 

ה. שבוע לכידות יחידתי לחיילי חובה

  1. שבוע לכידות יחידתי הוא נופש במתקני "יחד למען החייל", המיועד להפוגה משגרת הפעילות וליצירת לכידות של חיילים בשירות חובה המשרתים ביחידות ברמת פעילות א' ומעלה, וככלל משכו יהיה שבוע עבודה (5 ימים).
  2. ההקצאות השנתיות ייקבעו לקראת תחילת כל שנה קלנדרית על-ידי אכ"א-רמ"ח מופ"ת, בהתבסס על פניית היחידות בנושא.
  3. אכ"א-רמ"ח מופ"ת רשאי לאשר נופש, כאמור, גם ליחידות ברמת פעילות הנמוכה מ-א', זאת על בסיס מקום פנוי במתקני "יחד למען החייל".   
  4. משהוקצה נופש ליחידה, יבחר מפקד היחידה את החיילים מיחידתו (לרבות חיילים המשויכים ליחידה אך באופן זמני אינם מוצבים בה, כגון בגין הכשרה) אשר יצאו לנופש, בהתאם לקיבולת המתקן ובהתבסס, בין היתר, על ותק השירות ביחידה ועל אופי התפקיד.

 

ו. נופש העשרה יחידתי למשרתי קבע

  1. נופש העשרה יחידתי הוא נופש במתקני "יחד למען החייל", המיועד להפוגה משגרת הפעילות וליצירת לכידות חברתית של משרתי הקבע, וכן לחיזוק הקשר של משפחת משרתי הקבע – בן הזוג והילדים, לשירותם הצבאי. הנופש מיועד למשרתים ביחידות ברמת פעילות א' ומעלה, וככלל יבוצע בסופ"ש (שישי-שבת).
  2. ההקצאות השנתיות ייקבעו לקראת תחילת כל שנה קלנדרית על ידי אכ"א-רמ"ח מופת, בהתבסס על פניית היחידות. בכל מקרה, משרת קבע לא יצא לנופש יחידתי בתדירות העולה על פעם בשנתיים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נספח ב'

 פעילויות ספורט אתגרי ("אקסטרים")

 

להלן פירוט פעילויות הספורט האתגרי ("אקסטרים"), אשר חל איסור לכלול אותן במסגרת פעילויות הגיבוש וההפגה של יחידות צה"ל:

  1. סנפלינג
  2. אומגה
  3. צניחה
  4. טיסה בכלי טיס זעירים (דאון, מצנח רחיפה, טרקטורון רחיפה וכו')
  5. צלילה
  6. רכיבי על אופנועי ים
  7. רכיבה על סוסים
  8. מטווחים בירי חי

 

למען הסר ספק, הפעילויות הבאות אינן נחשבות כפעילויות ספורט אתגרי ("אקסטרים"), והן  מותרות:

  1. קיר טיפוס הכולל רתמות בטיחות
  2. רכיבה על אופניים
  3. רפטינג
  4. קיאקים

 

 

 

 

 

 

 

 

נספח ג'

סוגי הפעילויות והדרישות המתחייבות

 

סוג פעילות

מאפיינים עיקריים

(כמפורט בנספח א')

בעלי התפקידים הנדרשים

המסמכים הנדרשים

פעילות גיבוש והפגה

פעילות המתקיימת ביחידות צה"ל או במקום המוסדר של הפעילות המוזמנת

מפקד פעילות (קצין או נגד)

אישור המפקד לפעילות ולמענה הבטיחות, בהתאם לנספח ד'1

 

ימי כיף / חצאי ימי כיף

פעילות מחוץ למתקן צה"ל הכוללת כניסה למתקנים, סדנאות ופעילויות

·      מפקד פעילות (קצין או נגד)

·      קצין בטיחות (בפעילות מתחת ל-30 משתתפים יוכל מפקד הפעילות לשמש גם כקצין או נגד הבטיחות)

סיורים

פעילות מחוץ למתקן צה"ל ללא לינה

אישור המפקד לפעילות ולמענה הבטיחות, בהתאם לנספח ד'1.

בנוסף, תיק הבטיחות מטעם המכון או אתר המורשת וידיעת הארץ, אשר ממנו הזמינו את הפעילות

טיול

פעילות מחוץ למתקן צה"ל, לעתים עם לינה, הכולל מסלולי הליכה או כניסה לאתרים

·      מפקד פעילות (קצין או נגד)

·      קצין בטיחות (בפעילות מתחת ל-30 משתתפים יוכל מפקד הפעילות לשמש גם כקצין או נגד הבטיחות)

·      מענה רפואי בהתאם לנספח ז'

·      במקרה של כניסה למים – מציל או בקר כמפורט בפקודה זו

·       לגבי טיול הכולל מסלול הליכה – תיק טיול בהתאם לנספח ד'2, לרבות קיום סיור מקדים.

·       לגבי טיול עירוני או באזור מיושב שלא כולל מסלול הליכה כמוגדר בפקודה זו – אישור המפקד לפעילות ולמענה הבטיחות, בהתאם לנספח ד'1

 

שבוע לכידות יחידתי לחיילי חובה

במתקני "יחד למען החייל"

מפקד פעילות (קצין או נגד)

אישור המפקד לפעילות ולמענה הבטיחות, בהתאם לנספח ד'1.

בנוסף, תיק הבטיחות מטעם המכון או אתר המורשת וידיעת הארץ, אשר ממנו הזמינו את הפעילות

נופש העשרה יחידתי למשרתי קבע

 

 

 

 

 

 

 

נספח ד'1

אישור המפקד לפעילות ולמענה הבטיחות

כללי

פרטי היחידה הצבאית: ____________________________________________________________

פירוט סוג הפעילות:  ___________________________________ o ציון מפקדי הצוותים, במקרה של פיצול לקבוצות

מיקום ומסלול הפעילות: ___________________________________________________________

משתתפי הטיול וסה"כ סד"כ מתוכנן: _________________________­_________________ o טבלת שבצ"ק

לו"ז הפעילות: _____________________________________ o לו"ז מפורט, כולל הפסקות אוכל ושתיה ושעות שינה

מועד ושעות הפעילות: ____________________________________________________________

מענה המזון והשתייה: ____________________________________________________________

מענה ההדרכה: _______________________________________ פנים יחידתי / יחידות חיל חינוך / רכש מוקד חינוך

אופן הלבוש ודגשים אחרים: _________________________________________________________

חלוקת תשורה: _________________________________________________________________

____________________________________________________________________

מענה הבטיחות

קצין הבטיחות: ______________________________ ימונה בנוסף למפקד הפעילות כשצפויים להשתתף מעל 30 משתתפים

מענה רפואי: _________________________________ o נספח פרטי החובש, דרכי הפינוי הרפואי ותחנות מד"א במרחב

תחזית מטאורולוגית צפויה ליום הפעילות: _______________________________ יש לוודא 24 שעות לפני הפעילות

דגשים הנוגעים למזג האוויר: ________________________________________________________

דגשים הנוגעים למאמץ פיזי: ___________________________________o מצורפות הנחיות נציג הרפואה היחידתי

דגשים הנוגעים לאבטחה: _____________________________ o נספח האבטחה הנדרשת, פרטי סד"כ האבטחה ונשקו

מענה ההיסעים ודרכי ההגעה: ________________________________________________________

ניתוח נקודות התורפה הבטיחותיות (נת"בים) נוספות בפעילות: ____________________________________

מס"ד

שלב בפעילות

תיאור הנת"ב

פעילות מניעה ובקרה

הערות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במקרה של סיור במכון/באתר מורשת/נופש במתקני "יחד למען החייל" o___________ תיק הבטיחות מטעם הגוף המארח

____________________________________________________________________

 

 

חתימת מפקד הפעילות

קראתי את האמור בפקודה בנושא ואני מתחייב לתדרך את המשתתפים בפעילות מבעוד מועד, להיות נוכח במהלך הפעילות ולדאוג לכך שהיא תבוצע בהתאם לכללים האמורים בה. אם הפעילות כוללת כניסה למאגרי מים ורחיצה בהם, אני מתחייב לוודא את קיום הוראות המציל, ושלא ייכנסו למים משתתפים שאינם יודעים לשחות.

בנוסף, אני מתחייב, שתהיה ברשותי, במהלך כל הפעילות, רשימה של כל המשתתפים ושל כלל בעלי התפקידים (לרבות נהגים, חובשים יחידות סיוע) ודרכי התקשורת עמם.

_____                   _____                                   _____                         _________          ____________

תאריך                      מ"א                                         דרגה                                        שם                           חתימה

____________________________________________________________________

 

אישור מפקד היח"ר / מפקד מטעמו בדרגת רס"ן לפחות, ובמקרה של פעילות לילית  סא"ל לפחות

הריני לאשר את קיום הפעילות, בהתאם לפרטים שצוינו לעיל. 

דגשי המפקד: _________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

_____                   _____                                   _____                         _________          ____________

תאריך                      מ"א                                         דרגה                                        שם                           חתימה

                 

 

           במקום בו יש ריבוע ריק o יש לסמן ü ולצרף מסמך משלים לפי הצורך              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נספח ד'2

תיק לטיול הכולל מסלול הליכה

כללי

פרטי היחידה הצבאית: ____________________________________________________________

פירוט סוג הפעילות:  ___________________________________ o ציון מפקדי הצוותים, במקרה של פיצול לקבוצות

מיקום ומסלול הפעילות: __________________________________ o מפת ציר הנסיעה* o תרשים אזור הפעילות*

מענה הלינה: __________________________________________________________________

משתתפי הטיול וסה"כ סד"כ מתוכנן: _________________________­_________________ o טבלת שבצ"ק

לו"ז הפעילות: ____________________________________ o לו"ז מפורט, כולל הפסקות אוכל ושתיה ושעות שינה

מועד ושעות הפעילות: ____________________________________________________________

מענה המזון והשתייה: ____________________________________________________________

מענה ההדרכה: _________________________________ פנים יחידתי / יחידות חיל חינוך / רכש מוקד חינוך

אופן הלבוש ודגשים אחרים: _______________________________ כגון כובע, נעליים סגורות, קרם הגנה, שילוב ראוי

חלוקת תשורה: _________________________________________________________________

____________________________________________________________________

מענה הבטיחות

קצין הבטיחות: _____________________ ימונה, בנוסף למפקד הפעילות, כשצפויים להשתתף מעל 30 משתתפים.

דגשים מהסיור המקדים: התקיים בתאריך _____________________  ע"י _________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

מענה רפואי: ___________________________ o נספח פרטי המע"ר/החובש, דרכי הפינוי הרפואי ותחנות מד"א במרחב*

תחזית מטאורולוגית צפויה ליום הפעילות: ______________________________ יש לוודא 24 שעות לפני הפעילות

דגשים הנוגעים למזג האוויר: ________________________________________________________

דגשים הנוגעים למאמץ פיזי: __________________________________o מצורפות הנחיות נציג הרפואה היחידתי

מענה ההיסעים ודרכי ההגעה: ______________________________________o מצורפים מפה ומסלול הפעילות

ניתוח נקודות התורפה הבטיחותיות (נת"בים) בפעילות:

מס"ד

שלב בפעילות

תיאור הנת"ב

פעילות מניעה ובקרה

הערות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________________________________________________________________

המענה הביטחוני ומענה האבטחה

 

דגשים הנוגעים לתיאום הביטחוני: _____________________________________________________

פרטי סד"כ האבטחה:

מס"ד

התפקיד

דרגה

שם פרטי + משפחה

מס' אישי / ת"ז

טלפון

 

מפקד האבטחה

 

 

 

 

 

 מאבטח

 

 

 

 

 

מאבטח

 

 

 

 

 

מאבטח

 

 

 

 

 

יחידות סיוע במרחב הפעילות: ____________________________________________ מיקום וטלפון החמ"ל

מצב הנשק: ___________________________________________________________________

נהלי הפתיחה באש: ______________________________________________________________

____________________________________________________________________

המענה הרפואי

המענה הרפואי: ________________________________________________________ בהתאם לנספח ו'

סוג רכב הפינוי: ________________________________________________________________

צירי פינוי אפשריים: _____________________________________________________________

פירוט מוקדי הרפואה הזמינים לפינוי אליהם (שם וטלפון): ______________________________________

__________________________________________________________________________

 __________________________________________________________________________

____________________________________________________________________

דגשים הנוגעים לכניסה, הליכה ורחצה במקורות מים

מקום הרחצה/מסלול ההליכה במים: ___________________________________________________

הצהרות המשתתפים בדבר ידיעתם לשחות: ____________________________________o נספח שמי מפורט

תדריך (להקראה טרם הכניסה):

  1. יש להישמע להוראות המקום והמציל/בקר הבטיחות.
  2. יש להקפיד על המגבלות בהתאם לתנאי המקום: איסור כניסה למקומות מסוימים/איסור קפיצה וכו'.
  3. במהלך הפעילות יש להקפיד על כל פעילות מסוכנת ולהיות ערניים לסימני מצוקה.

____________________________________________________________________

 

 

 

בעלי התפקידים בפעילות (ניתן להוסיף או להסיר בעלי תפקידים בהתאם לפקודה ולצורך)

 

מס"ד

התפקיד

דרגה

שם פרטי + משפחה

מס' אישי / ת"ז

טלפון

 

מפקד הפעילות

 

 

 

 

 

מפקדי צוותים (במקרה של פיצול)

 

 

 

 

 

קצין הבטיחות

 

 

 

 

 

חובש

 

 

 

 

 

נהג רכב פינוי

 

 

 

 

 

נהג אוטובוס

 

 

 

 

 

מציל/בקר

 

 

 

 

 

מדריך

 

 

 

 

____________________________________________________________________

חתימת מפקד הפעילות

קראתי את האמור בפקודה בנושא ואני מתחייב לתדרך את המשתתפים בפעילות מבעוד מועד, להיות נוכח במהלך הפעילות ולדאוג לכך שהיא תבוצע בהתאם לכללים האמורים בה. אם הפעילות כוללת כניסה ורחיצה במאגרי מים, אני מתחייב לוודא את קיום הוראות המציל ושלא ייכנסו למים משתתפים שאינם יודעים לשחות.

בנוסף אני מתחייב, שתהיה ברשותי, במהלך כל הפעילות, רשימה של כל המשתתפים ושל כלל בעלי התפקידים (לרבות נהגים, חובשים יחידות סיוע) ודרכי התקשורת עמם.

_____                   _____                                   _____                         _________          ____________

תאריך                      מ"א                                         דרגה                                        שם                           חתימה

____________________________________________________________________

אישור מפקד היח"ר / מפקד מטעמו בדרגת רס"ן לפחות, ובמקרה של פעילות לילית  סא"ל לפחות

הריני לאשר את קיום הפעילות, בהתאם לפרטים שצוינו לעיל. 

דגשי המפקד: ________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

_____                   _____                                   _____                         _________          ____________

תאריך                      מ"א                                         דרגה                                        שם                           חתימה

 

 

         במקום בו יש ריבוע ריק o יש לסמן ü ולצרף מסמך משלים, לפי הצורך                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נספח ה'

מקומות אסורים לכניסת חיילים מטעמים רפואיים

 

במהלך פעילות חל איסור כניסה למקומות הבאים:

 

  • מערות, כוכים, מבנים נטושים ואתרים חשודים אחרים – על מנת להימנע מעקיצת קרצייה הגורמת לקדחת, אלא באישור גורם רפואי כמפורט בהוראת קרפ"ר 606.018 – "מניעת קדחת חוזרת בצה"ל".
  • חורשת אורנים – על מנת למנוע פגיעה מגולם או זחל פרפר "תהלוכת האורן", כמפורט בהוראת קרפ"ר 606.019 – "מניעת סרפדת האורנים בצה"ל".

ג.     מאגרי מים, אשר ידוע כי הם עלולים לכלול מפגעים תברואתיים, כמפורט בהוראת קרפ"ר  607.003  - אישור פעילות בנחלים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נספח ו'

דגשים לנסיעה בהיסע ממומן (אוטובוס, מיניבוס וכו')

 

על מפקד הפעילות להקפיד, בעת נסיעה בהיסע ממומן, על קיום הדגשים הבאים:

             כלי הרכב:

  • לוודא כי אכן כמות הנוסעים המיועדת תואמת את ההיסע הממומן שהוזמן.
  • לוודא כי באוטובוס מצוי מטף כיבוי.
  • לוודא כי באוטובוס מצויות חגורות בטיחות.

 

אבטחה:

  • לפני העלייה לאוטובוס ייסרק האוטובוס על ידי קצין האבטחה והמאבטחים, במטרה למצוא מטענים או חפצים חשודים.
  • בזמן נסיעת האוטובוס יהיו המאבטחים תמיד ערים ויישאו עליהם נשק+2 מחסניות, וכן ייפרסו בקדמת האוטובוס ובספסל הסמוך לדלת האחורית.
  • לוודא כי האוטובוס כולל אמצעי מילוט וכי המעברים לפתחי היציאה פנויים מציוד.

 

 

נהג:

  • יבדוק קיום רישיון נהיגה בתוקף וקיום אישור קצין הבטיחות של חברת ההסעות.
  • יוודא כי הנהג כשיר לביצוע המשימה, ובכלל זה שהוא ערני.
  • יתדרך את הנהג על ציר התנועה (לרבות נקודות תורפה), נקודות עצירה וחניה, נקודות מפגש, סיכונים ודרכי התקשרות עם בעלי התפקידים בפעילות.

 

 

 

 

 

 

 

נספח ז'

מענה רפואי לפעילות הכוללת מסלול הליכה

 

המענה הרפואי לפעילויות יינתן בהתאם לאמור בנספח זה:

  • א. סד"כ הרפואה המינימלי הנדרש בטיולים רגליים:

סוג פעילות

מאפיינים עיקריים

(כמפורט בנספח א')

מענה רפואי

פעילות גיבוש והפגה

פעילות המתקיימת ביחידות צה"ל או במקום המוסדר של הפעילות המוזמנת

ללא מענה רפואי. ע"ב מענה רפואי מרחבי באזור עירוני או מיושב (לא כולל פעילות פיזית או מסלול הליכה בהתאם להגדרות בנספח א')

ימי כיף / חצאי ימי כיף

פעילות מחוץ למתקן צה"ל הכוללת כניסה למתקנים, סדנאות ופעילויות

סיורים

פעילות מחוץ למתקן צה"ל ללא לינה

שבוע לכידות יחידתי לחיילי חובה

במתקני "יחד למען החייל"

נופש העשרה יחידתי למשרתי קבע

טיול

פעילות מחוץ למתקן צה"ל, לעתים עם לינה, הכולל מסלולי הליכה או כניסה לאתרים

חובש - במפתוח של חובש אחד לכל 100 איש כולל (למען הסר ספק, בפעילות של עד 100 איש נדרש חובש).

מעל 600 איש, נדרש צוות פג"ה (פיגוע המוני)

 

 

ספורט אתגרי

בהתאם לנספח ב'

פעילות הכוללת כניסה למקורות מים

בהתאם לסעיף 27 לפקודה זו

 

** חובש, שמתלווה לטיול, יהיה לו בהישג יד את הציוד הבא:

  1. אפוד חובש על פי תקן ער' תכולת צר"פ אפוד / ווסט סדיר.
  2. אלונקה + מנשא.

** צוות פג"ה שמתלווה לטיול, יהיה לו בהישג יד את הציוד הבא:

  1. ציוד רפואי/משקי באמבולנס עפ"י פק"ל פיגוע המוני, כמפורט בנספח להוראת קרפ"ר 200.008.

 

  • ב. בפעילות הכוללת מסלול הליכה, יידרש רכב פינוי אשר יוכל לפנות נפגעים או חולים מהמסלול. פינוי באמצעות אמבולנס או פינוי מוסק יתבצע בהתאם לשיקול דעת הגורם הרפואי הבכיר.
  • ג. ההיבטים הנוספים הנוגעים למענה הרפואי בטיול, יינתנו על ידי הגורם הרפואי בהתאם להוראת קרפ"ר 201.016 – "מענה רפואי בטיולים הנערכים ע"י יחידות צה"ל".