לקובץ PDF לחץ כאן

פקודות מטכ"ל , 31 מאי 82

36.0204 חבר משרתי הקבע והגימלאים בע"מ

 

תוקף סעיפים 1 עד 16 מה- 10 במארס 2008

כללי

1. "חבר משרתי הקבע והגמלאים בע"מ" (להלן:"החברה") היא חברה ציבורית המאגדת בתוכה את כל החיילים בשירות קבע ואת גמלאי צה"ל המשלמים דמי חבר (להלן:"העמיתים"). מטרתה - בהתאם למסמכי היסוד של החברה - לדאוג לרווחתם של העמיתים.

2. חייל המתנדב לשירות קבע, יחתום על הצהרה (טופס 312) בדבר הצטרפות לחברה, במעמד החתימה על טופסי התחייבות לשירות קבע.

3. כל עמית שמצטרף לחברה, זכאי ליהנות מתכניות חיסכון, מביטוח חיים, מהלוואות ומפעולות צרכניות וכלכליות אחרות, שתיזום החברה לטובת עמיתיה.

4. אלמנים ואלמנות של חיילים בשירות קבע ואלמנים ואלמנות של גמלאי צה"ל זכאים להצטרף כעמיתים לחברה וליהנות מההטבות, בהתאם להחלטות מועצת המנהלים.

5. החברה תפעל לשם השגת מטרותיה, בהתאם לקבוע במסמכי היסוד שלה (תזכיר ותקנון) ובאמצעות הגופים המוסמכים מטעמה, לרבות הוועדה להיגוי ולהחלטות מיוחדות (המורכבת מראש אמ"ש, הפצ"ר, היועכ"ל, יו"ר "צוות" - אגודת גמלאי שירות הקבע בצה"ל ורמ"ט אמ"ש), מועצת המנהלים וההנהלה הפעילה.

6. לשם השגת מטרותיה, מוסמכת החברה לייסד, להקים ולנהל חברות או להחזיק במניות של חברות אחרות.

6.א. מידע על עמיתי החברה יועבר מהחברה או מהחברות הבנות שלה לחברות שעימן היא מתקשרת, באישור רמ"ט אמ"ש לאחר שנועץ במפצ"ר-יעח"ק.

7.                 

א. פעולתם של מנהלי החברה, של בעלי המניות או של בעלי תפקידים אחרים בחברה (כגון: מזכיר, חשב או יועץ משפטי), שהינם חיילים במסגרת ניהול ענייניה או ניהול גופים, שיש לחברה בהם אינטרסים כלכליים, כאמור בסעיף 6 לעיל (להלן:"החברות") - תיעשה על ידם, בנוסף לתפקידיהם הצבאיים הרגילים, והם רשאים לעשותה בשעות הפעילות בצה"ל ובמשרדם הצבאי.

ב. בפעילותם זו מורשים בעלי התפקידים המצוינים לעיל, לציין את דרגתם הצבאית ולהופיע במדים. עם זאת, עליהם להבהיר כי אין בפעילותם כדי לחייב את צה"ל או את המדינה, אלא את החברה בלבד.

ג. פרסום הישגים צרכניים, כל הסכם או הטבה, שהושגו על ידי החברות למען העמיתים, לא ייראה כפרסומת מסחרית האסורה על ידי חייל כמפורט בפ"מ 33.0147.  כמו כן, לא ייראו בפעילותם זו כמועסקים על ידי גוף אזרחי, וכפעילות המנוגדת לתפקידם הצבאי, כאמור בפקודה זו.

ד. כל נכס, זכות או טובת הנאה כלשהי שניתנו לבעלי התפקידים על ידי החברה, או כל תאגיד אחר הקשור אליה כאמור בסעיף 6 לעיל (אם נרכשו על ידן, אם התקבלו אצלן בהסכם עם חברה אחרת כלשהי, ואם הושגו בכל דרך מסחרית אחרת) לצורך פעילותם ותפקידם בחברות ובמסגרתן - לא ייראו כמתנה, כהגדרתה בפ"מ 33.0112.

 

דמי חבר

8. מועצת המנהלים של החברה תקבע מעת לעת, ובכפוף לאישור הוועדה להיגוי ולהחלטות מיוחדות, את שיעור דמי החבר, שחייב כל עמית לשלם לחברה, כדי להינות מההטבות שהחברה תעניק לעמיתים.

9. התשלום יבוצע על ידי ניכוי חודשי ממשכורתו של כל עמית שיבוטא בתלוש השכר.
אלמנות ואלמנים שהצטרפו לחברה, כמפורט בסעיף 4 לעיל, יוכלו לשלם את דמי החבר באמצעות ניכוי מקצבת השאירים או באמצעות הוראת קבע לניכוי מחשבון הבנק.

 

הלוואות

10. החברה תאפשר מתן הלוואות לעמיתיה, בהתאם לצרכיו של העמית ובכפוף לקריטריונים שתקבע החברה למתן הלוואות ולהסכמים עם בנקים מסחריים.

11. התנאים המזכים בהלוואות, נוהל הגשת הבקשות ודרך הטיפול בהן מפורטים בפ"מ 36.0528.

12. בנוסף להלוואות האמורות בסעיפים 10 ו-11 לעיל, תיתן החברה הלוואות הדדיות לעמיתיה מקופת החברה. סכומי ההלוואה, תנאי הריבית, ההחזרים והביטחונות ייקבעו על ידי מועצת המנהלים של החברה.

13. להלן יפורטו הנהלים להגשת הבקשות להלוואות מקופת החברה ולאישורן:

א. נוהל הגשת הבקשה הינו כדלקמן:

1) חייל בשירות קבע, המבקש לקבל הלוואה, ימלא טופס 849;

2) טופסי 849 יונפקו ליחידות, לפי בקשתן, ויימצאו בידי קצין הת"ש של הפיקוד, קצין הת"ש של החיל או קצין הת"ש של הזרוע (להלן: "קצין הת"ש");

3) על החייל המגיש את הבקשה להלוואה, להקפיד על מילוי כל הפרטים הכלולים בטופס המוזכר בסעיף קטן 1 לעיל;

4) בקשת ההלוואה תימסר על ידי החייל לשליש היחידה או לקצין הת"ש של היחידה, ואלה יעבירו לקצין הת"ש של הפיקוד.

ב. נוהל אישור הבקשה הינו כמפורט להלן:

1) קצין הת"ש ירכז את הבקשות שהתקבלו במשרדו ויעבירן לאמ"ש-מת"ש-ענף שכר קבע וגמלאות-מדור דיווח ובקרה;

2) מנהל התשלומים (להלן:"מת"ש") יבדוק את זכותו של החייל בהתאם לקריטריונים, שנקבעו על ידי הנהלת החברה;

3) אם החייל עומד בקריטריונים, תאושר בקשתו לקבלת ההלוואה;

4) אם החייל אינו עומד בקריטריונים, תוחזר בקשתו לקצין הת"ש; קצין הת"ש יעדכן את החייל בדבר דחיית בקשתו ובדבר סיבת הדחייה.

ג. נוהל תשלום בגין הלוואה יהיה כמפורט להלן:

1) מת"ש ישלם את סכום ההלוואה בהעברה לזכות חשבונו האישי של המבקש בבנק;

2) העתק מהוראת התשלום על ביצוע התשלום, בצירוף הודעה למבקש על ביצוע ההעברה לחשבונו בבנק, יועברו לקצין הת"ש של המבקש.

14. בנוסף להלוואות המפורטות בסעיפים 10 עד 13 לעיל, תיתן החברה הלוואות מיוחדות לנזקקים מקרב חבריה. הלוואות כאלה יינתנו בהתאם לנוהל, שייקבע על ידי מועצת המנהלים של החברה, ושיופץ לידיעת קציני הת"ש.

 

תכניות חיסכון בקופת גמל

15. כמפורט בפ"מ 36.0207.

ביטוח חיים

16. כמפורט בפ"מ 36.0209.