מערכת אתר צה"ל

אם אתה צעיר שרוח ההתנדבות מפעמת בך, בכוחך לעמוד באתגרים ובמבחנים, בנפשך לחלום למען קיומה ועתידה של מדינת ישראל וביכולתך לפעול למימוש חלומך, מקומך הוא כקצין בצבא ההגנה לישראל!

אמירתו המהדהדת של בן גוריון: "בנגב ייבחן העם בישראל (...)״ שגורה בפינו ויש לה זיקה ישירה לבית הספר לקצינים של צה"ל, שמושבו בנגב.

זהו משפט מסכם, הלקוח מנאום ״משמעות הנגב״, אשר בו סיכם בן גוריון את משנתו בינואר 1955. בדבריו בחר להבליט שלושה אתגרים עיקריים, כפי שראה אותם בחזונו:

הראשון הוא מבחן כושר היצירה, וכך כתב: ״בנגב ייבחן כושר היצירה והעוז החלוצי של ישראל ומבחן זה יהיה גורלי (... )

השני הוא מבחן הנוער: ״בנגב ייבחן הנוער היהודי, כושרו החלוצי, עוז רוחו ויוזמתו היוצרת והכובשת (...) סגולות הגבורה היוצרת, המשתלטת על איתני הטבע ומעצבת גורל עם וארץ!״

והמבחן השלישי, מבחן אחדות העם, לכידותו וכושר הביצוע שלו: ״בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו - כי רק במאמץ מלוכד של עם מתנדב ומדינה מתכננת ומבצעת נוכל למשימה הגדולה .מאמץ זה יקבע גורלה של מדינת ישראל ומעמדו של עמנו בתולדות המין האנושי (...)״

שלושת האתגרים מנאומו של בן גוריון עודם תלויים ועומדים, באופן רלוונטי, סמלי ועמוק בחזונו ובייעודו של בית הספר לקצינים של צה״ל. כל הבאים בשעריו - ממפקדיו ועד לאחרון הצוערים - נדרשים לכושר יצירה, ליכולת מחקר, לתחקיר ולמידה ובעיקר לעוז הרוח.

בבית הספר לקצינים, נצמיח ונכשיר את מיטב הנוער הישראלי, החלוצי לתפקידי פיקוד על אנשים ועל משימות במציאות הביטחונית המתפתחת ולמול אתגרי צה"ל.

נעודד את הצוערים - הקצינים לעתיד, הצומחים מתוך שורותיו של "צבא העם", ליזום וליצור. נלמד אותם כיצד להתגבר על מכשולים ואיתנים ונסייע להם להבין את משמעותן העמוקה של האחריות והחובה לקבוע גורל מערכה, וכפועל יוצא מכך - לעצב את גורל העם והארץ!

אני מזמין אתכם להוביל דרך, להתייצב בשליחות למסע אישי וצוותי, להתעצב ולהתפתח בליווי סגל המפקדים האיכותיים בבית הספר לקצינים, אשר יפעל להטמיע ערכים, לפתח מנהיגות וללמד את המקצוע הצבאי, על מנת להכשירכם כקצינים וכקצינות אשר יובילו את יחידות צה"ל בדורות הבאים בשגרה ובחירום.

היו נכונים לצאת למסע, והיו פתוחים ללמוד וללמד.

בברכת הצלחה!

אל"ם   גיא    לוי

מפקד   בה"ד    1