ביקשנו מהקרובים לקצינים המצטיינים לספר עליהם. זה מה שהם ענו

הם סיימו את קורס הקצינים בהצטיינות, ולא שכחו את האנשים שבלעדיהם ספק אם היו מגיעים למעמד הזה. כעת, גם לדמויות המשמעותיות בחייהם של הצוערים המצטיינים, יש מה לומר. ספוילר: זה הולך להיות מרגש

15.02.18
אלון תשובה, מערכת אתר צה"ל

עומר גנץ - חיל התותחנים
הדמות המשמעותית בשבילי: שקד וייסבלך, בת הזוג שלי מזה שנתיים
ומה יש לשקד לספר על עומר? "בשביל עומר - כל משימה הכי קטנה היא הכי חשובה ומשמעותית שיש. הוא משקיע בהכל בטירוף! הוא מביא את המשימות שלו הביתה, חושב ומשקיע כל הזמן - בין אם בחיילים שלו, ששאף תמיד שיהיו הכי טובים ובין אם לדאוג שלאף אחד לא תהיה בעיה - לא אישית ולא מקצועית. הוא נתן תשומת לב לפרטים הקטנים ולא היה נרגע עד שהכל הסתדר כמו שהוא רוצה. עומר, לימדת אותי איך להגיע למקומות שאני רוצה להיות בהם".

לידור שטרוצר - פלחה"ן גבעתי
הדמות המשמעותית בשבילי: רועי הורן, חברי מהצוות
ומה יש לרועי להגיד על לידור? "לידור הוא בן אדם מאוד חכם, הוא יורד לפרטים הכי קטנים, מבין מאוד מהר את מה שמוטל עליו ואת המשימה - ומגיב מהר. יש לו עקשנות חיובית - הוא יודע להתעקש על מה שחשוב לו ועל מה שהוא יודע שנכון. מההיכרות שלי איתו אני יודע שהוא לקח את הקורס הזה מאוד ברצינות. תמיד היו לו שאיפות גבוהות - גם בצה"ל וגם באזרחות, ומעבר לזה, הוא יודע ליצור קשרים חברתיים ולהיות אהוב על חבריו ועל פקודיו. במילה אחת - שטרוצר. אומר הכל".

איילון טובי - פלס"ר גולני
הדמות המשמעותית בשבילי: אבינועם אברמוביץ', חברי מקורס מ"כים
ומה יש לאבינועם להגיד על איילון? "איילון הוא אחד האנשים המדהימים שהכרתי בחיי, אני מכיר את איילון כבר שנה וארבעה חודשים. הכרנו בקורס מ"כים ומאז אנחנו רצים ביחד. היינו מ"כים באותו סגל, הגענו לקורס קצינים ביחד בשלב הראשוני ובהשלמה. איילון הוא חבר מדהים, כל דקה שאצטרך אותו הוא יהיה שם בשבילי - בין אם זה להתייעץ ברמה האישית ובין אם בצבא - הוא יענה בכל דקה ביום. הוא החבר הכי טוב שלי והוא אדם יוצא דופן. אין אנשים כאלה. אפילו כשאני מתלבט אם ללבוש בגד ארוך או קצר - אני אתייעץ איתו".

צוף ענבר - פלס"ר גולני 
הדמות המשמעותית בשבילי: יאיר ברק, מפקד שלי מהעבר
ומה יש ליאיר להגיד על צוף? "בן אדם תותח. צוף תמיד משקיע את ה-100% שלו, הוא תמיד רוצה להיות הכי טוב. הוא נותן הכל בשביל הסביבה. הייתי מ"כ שלו כשהיה טירון. כבר אז, הוא תמיד דחף את האחרונים בצוות ותמיד דאג לאנשים שסביבו, במילה אחת - נמר".

עידו אסף - חטיבת הנח"ל
הדמות המשמעותית בשבילי: גל לחמי, שהיה סמ"פ שלי
ומה יש לגל להגיד על עידו? "עידו הוא אחד האנשים עם הכי הרבה להט בעיניים שאי פעם ראיתי. הוא בעל רצון להתקדם, להשתפר ולהיות הכי טוב בכל דבר ולדעת הכי טוב - עד כדי כך שהייתי מוכן לשים את הגזרה בידיים שלו בלי מ"פ או סמ"פ, כי אני יודע שהוא בא לתפעל אותה לא פחות טוב מהם. הבן אדם הזה הוא מפקד קודם כל בגלל מי שהוא, ולא רק בגלל קורס המפקדים שהוא עשה - אני אישית למדתי ממנו המון".

אביב אברמוביץ' - "עורב" גולני
הדמות המשמעותית בשבילי: ניר סחר, החבר הכי טוב שלי מהאזרחות
ומה יש לניר להגיד על אביב? "אביב הוא משקיען בצורה לא רגילה, הוא עוזר תמיד ואכפתי מאוד, מתעניין לא משנה איפה הוא ומתי, הוא דואג לשמור על קשר ולהיות נוכח גם מרחוק. הכרנו בכיתה ט' כשהוא עבר אלינו לבית ספר. היינו באותה קבוצת כדורסל עד י"ב, חברים הכי טובים. ידעתי מאז ומתמיד שהוא מקצוען ונותן הכל".

אביחי בן חיים - חיל התותחנים 
הדמות המשמעותית בשבילי: דורי נמצקי, מאמן קרב המגע שלי
ומה יש לדורי להגיד על אביחי? "אביחי הוא אחד הבחורים הכי חדורי מטרה שיצא לי להכיר. את היכולת להתרומם, לנסות לתת מעצמך גם אחרי קושי, ואת היכולת לא להתייאש - למדתי ממנו. הוא בוגר, אחראי ורציני. הוא מסמן מטרה, הוא צנוע וחבר אמיתי. אביחי מכבד את כולם, אנחנו הולכים ביחד לאותו בית כנסת - הוא בא ומכבד את כל המבוגרים, הוא מחבק, לוחץ ידיים, מדבר עם הקטנים והגדולים בצניעות. הוא מלח הארץ. מאז שהוא היה קטן הוא בוגר לגילו. הייתי מדבר איתו על ספורט ורואה אותו עושה אימוני כושר בשעות הפנויות שלו, ראיתי שהוא חי את הדברים שהוא מאמין בהם ושהוא משקיע את מלוא המרץ בהם. הוא לא לוקח דברים רק כדי לעשות, הוא עושה על הצד הטוב ביותר עם כל האחריות שכרוכה בזה".

גלי אזולאי - גדוד קרקל
הדמות המשמעותית בשבילי: גל בראונשטיין, מפקדת שלי מהעבר
ומה יש לגל להגיד על גלי? "אני מכירה את גלי מזה שנתיים וחצי, מאז התגייסה, וזכיתי לפקד עליה בשירותה עד כה הן כשהייתה לוחמת ואני סמ"פ ולאחר מכן כמ"כית בפלוגה שלי כשהייתי מ"פ. מאז שהייתה לוחמת תמיד פעלה מתוך ענווה, הצבת סטנדרטים גבוהים בראש ובראשונה לעצמה ובעלת רצון תמידי ללמוד ולהשתפר. לוחמיה והדאגה לפרט היו בראש מעייניה לצד יסודיות. גלי היא מלח הארץ, מפקדת למופת שתמיד מדברת עם אנשיה בגובה העיניים ומתוך כבוד, דבר שתמיד גרם להערכה רבה שלהם כלפיה. היא תבצע כל משימה תוך הגדלת ראש על הצד הטוב ביותר ואין לי ספק שהגדוד זכה במ"מ כמותה! אני גאה בה, מאחלת לה שתישאר נאמנה לעצמה ותתפתח וחוזה לה עתיד מזהיר בהמשך".

אור אבטליון - פלחה"ן צנחנים
הדמות המשמעותית בשבילי: דוריס עובדיה, חברה מהקומונה בשנת שירות מטעם "החברה להגנת הטבע" (תמונת קומונה):
ומה יש לדוריס להגיד על אור? "אני חושבת שאור הוא קודם כל אחד ששואף גבוה, כל מה שהוא עושה שואף למצוינות, אור תמיד מוביל את כולם ועוזר כמה שהוא יכול. גם בתור חבר קומונה הוא היה חברמן ואף פעם לא התנשא עלינו, תמיד היינו חברים טובים והוא בא לעזרת כל מי שהייתה לו בעיה, ואם צריך להתפשר - הוא ידע איך. הוא החבר הכי קרוב שלי מהקומונה. הוא תמיד היה שם בשבילי, אפשר לסמוך על אור, הוא תמיד יענה לי בצורה הכי אמיתית וייתן לי את העצה הכנה ביותר. אור חדור מטרה ויש בו הרבה מוטיבציה להתפתח, הוא לא מתבייש להגיד אם הוא עשה טעות. הוא מאוד שקול, הוא חבר טוב ונאמן, נעים הליכות והוא פרטנר להכל".

גל אבידן - חיל התותחנים
הדמות המשמעותית בשבילי: טל נטיב, בת הזוג שלי
ומה יש לטל להגיד על גל? "יש לו אמונות מאוד חזקות, הוא כן ומלא ביושר, אין בו טיפת אנוכיות. הוא חושב קודם על האחרים ורק אז על עצמו, הוא תותח בכל דבר שהוא רק מנסה לעשות ואם יש לו בראש רעיון הוא ייתן מעצמו הכל עד שישיג את המקסימום הזה. יש לנו מערכת יחסים מאוד מיוחדת, ומאוד הדוקה. אנחנו המון זמן ביחד ואוהבים המון. הוא מושלם. מפקד הפלוגה שלו, כמו אנשים רבים, אמר לו שהוא בחיים לא ראה צוער כמוהו והוא רואה שהוא חייל מיוחד.ותמיד האמנתי בו שהוא יצליח ושיהיה קצין, מהרגע הראשון. הבן אדם הכי ישר וטוב לב שתכירו. כל דבר שהוא עושה נובע מטוב לב".

שלו דויטש - איסוף קרבי
הדמות המשמעותית בשבילי: ינון ורהפטיג, שהיה מחנך שלי בבית הספר במשך שלוש שנים
ומה יש לינון להגיד על שלו? "השילוב של שלו בכיתה היה מאוד מהיר. הוא חברמן שהתחבר לכולם, הוא היה הכוכב והמסמר של הכיתה, ממובילי ומנהיגי הכיתה. חוץ מזה, יש לו בגרות מאוד מרשימה, הוא אחד שמבין עניין מאוד מהר. יש בו רצינות מאוד בולטת. גם אם יש דברים שפחות מדברים אליו, הוא יעשה אותם בצורה הטובה ביותר".

"שלו תמיד יישב מקדימה, ילמד ברצינות וירצה להגיע לחקר האמת ולדעת כמה שיותר. בכל דבר שהוא עושה הוא משקיע את הנשמה. הוא עוזר לאחרים ולא חושב רק על עצמו, חשוב לו לדעת מה קורה עם השאר. שלו אפילו ממשיך לארגן מפגשי כיתה ומתעקש שכולם יגיעו. שלו הוא בן אדם שלוקח את הדברים בפרופורציה, אני לא זוכר פעם אחת שהוא התלונן שקשה לו. הוא שואף גבוה תמיד ולוקח הכל בכיף ובטוב. הוא תמיד יודע מה הוא רוצה לעשות ויש לו דרך מאוד ברורה".

פלי לבן - מחטיבת הנח"ל
הדמות המשמעותית בשבילי: אביב נפתלי, שעשה איתי שנת שירות בסוכנות היהודית
ומה יש לאביב להגיד על פלי? "פלי הוא אדם שאתה מתחבר אליו בשנייה הראשונה. הוא תמיד בא אליך בחיוך ועם רצון לתת, בלי תועלת אישית. החיוך שלו אף פעם לא יורד מהפנים - גם ברגעים הקשים. הוא אומר את המילה הנכונה במקום הנכון, מדבר בגובה העיניים ולא מתנשא על אף אחד. הוא ידע הרבה זמן שהוא רוצה לעשות משהו משמעותי בצבא, כל דבר שהוא נגע בו - הצליח. הוא קיבל מצטיין בכל מקום, הוא לוקח עליו אתגרים בצורה פנומנלית, אוכל הכל בלי מלח. הוא בן אדם מוביל, כריזמטי. לא היה לי ספק שהוא יהיה מצטיין, לא הופתענו".

רון מיידל - מאיסוף קרבי 
הדמות המשמעותית בשבילי: דוד פרטוש שהיה איתי בסגל בקו המבצעי
ומה יש לדוד להגיד על רון?
"רון הגיע אליי לסגל ישר אחרי שסיים קורס מ"כים, הוא נרתם לכל משימה שהוא מקבל והוא מאוד פעלתני. בכל משימה הוא נתן את כל כולו. הייתה תקופה מאוד קשה במבצעית, היינו בלילות בלי שינה, מלאים בהקפצות, ולמרות הכל הוא נשאר עם האמונה שלו שהוא רוצה לצאת לקצונה ולהשפיע על חיילים בעתיד. רון הוא הבן אדם הכי ערכי שפגשתי, הוא נותן את הכל מהלב ולא מצפה לדבר בתמורה. החיילים שלו יעריצו אותו מהרגע הראשון שיראו אותו. הדוגמה האישית שלו אבסולוטית לגמרי, מהניסיון האישי שלי איתו. הוא ייתן להם הכל ויהיה דמות מאוד משפיעה על החיילים".

גל בכר - חיל השריון
הדמות המשמעותית בשבילי: נתי ביטון, המ"פ שלי מקורס מפקדי טנקים
ומה יש לנתי להגיד על גל? "דרך ארץ, שמחת חיים ויכולת להתמודד עם סיטואציות מנטליות ואתגרים בצורה מיטבית אלו דברים שמאפיינים את גל. יש לו יכולת להפיק לקחים ולקבל ביקורת. הוא מקצוען אמיתי בכל מה שקשור לטנקים. בעל מוטיבציה גבוהה ומשימתית. אני חושב שהוא יהיה קצין מצוין ואני בטוח שהוא יתמודד עם האתגרים שיהיו מולו בצורה הטובה ביותר".