כך ייראו המגורים החדשים של הצוערים בבה"ד 1

17.12.19
מערכת אתר צה"ל

זה אומנם לא היה פשוט, אבל בתחילת השבוע נבחר על ידי ועדה מיוחדת העיצוב המנצח של חדרי הצוערים החדשים בבה"ד 1.

בעקבות רצון לספק מענה לשדרוג וחידוש מגורי דור הקצינים הבא של צה"ל, שרובם נבנו לפני שנים רבות, פנו באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון למספר מעצבים ומעצבות וגיבשו 10 הצעות.

בתום בחינת הרעיונות, שענו על האפיון והדרישות המותאמות לצורכי הלמידה של הצוערים, ושמו דגש על מיצוי מקסימלי של חלל החדר, הכריע צוות שופטים, בהם אנשי אגף הבינוי, מפקד בה"ד 1, אל"ם גיא לוי, אל"ם ערן ליבה, קצין לוגיסטיקה פיקוד זרוע היבשה, תא"ל אורלי שטרן, סגן ומ"מ ראש אגף ההנדסה ובינוי במשרד הביטחון, אדריכלים ואדריכליות שמתמחים בתכנון פנים וסביבת עבודה, והכריז על הדגם הזוכה של רס"ן ישראל ריבקין, אדריכל מאגף המודיעין.

"ההצעה שלו הביאה רוח חדשה", מסבירה תא"ל שטרן. "יש בה שימוש מעניין בחומרים ומיצוי חלל בצורה אופטימלית, המעניקה מצד אחד פרטיות לצוערים בנושאי האחסון והשינה, ומטפלת מצד שני גם בנושא החלל המשותף. מדובר בקפיצת מדרגה ובחשיבה אחרת, שמעודדת יצירתיות והסתכלות על התמונה הגדולה".

"פרויקט תכנון חדרי הצוערים הוא חלק מתכנית רחבה של בית הספר לקצינים לשיפור תשתיות הקיום וההדרכה", מוסיף מפקד בה״ד 1. "חדרי הצוערים הם חלק עיקרי מסביבת ההכשרה של הצוערים בשגרת היום יום, המשפיעים על תנאי השירות והלמידה שלהם".

"התחרות", כך מציין אל״ם לוי, "היא צעד ראשון בתהליך ארוך טווח, ומעודדת יוזמה ורוח צעירה ויצירתית, מאפיינים המתכתבים עם ערכי בה״ד 1 והכשרת הצוער".

בשלב הבא, לאחר עיבוד וביצוע מספר התאמות, מתכננים הגורמים המעורבים בפרויקט לעצב חדר ראשון לדוגמה וממנו להמשיך בתהליך העבודה.