צפו בטקס סיום קק"ץ אחוד 58

אולי ההורים והחברים לא יכולים להצטרף לרגעים המרגשים של הצוערים על רחבת המסדרים, אבל זה ממש לא אומר שהם יפספסו את הענקת דרגות הקצונה. צפו בטקס סיום קק"ץ אחוד 58

29.10.20
מערכת אתר צה"ל

היום התקיים טקס סיום קורס קצינים קרביים אחוד מחזור 58 בבית הספר לקצינים במצפה רמון. הטקס נערך במעמד סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אל"ם גיא לוי, וקציני החיל הראשיים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה, הטקס שודר בפלטפורמות הדיגיטליות של צה״ל למשפחות וחברי הצוערים.

לצוערים הוענקו דרגות הקצונה סגן וסג"ם, ודרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר. הבוגרים עתידים להשתלב בתפקידי הקצונה ביחידות הקרביות של צבא היבשה.

"בוגרים יקרים, מהיום מוטלת עליכם משימת הפיקוד המורכבת. אנו סומכים על הכישורים שלכם ועל ההכשרה שעברתם ובטוחים שתצטיינו בכך, כעת אתם קצינים. להיות קצין משמעויות רבות, להיות קצין אתם נדרשים למקצועיות, להיות קצין זה להוביל מלפנים, להיות קצין זה להתנהל באופן ממלכתי", פתח אלוף זמיר.

"להיות קצין זה להשתמש בכוח הרב שניתן לך בתבונה ולמען המשימה בלבד. ובכלל כך חוק השיפוט הצבאי - חובה עליכם להקפיד על המשמעת הצבאית בד בבד עם הקפדה על כבודם ורגשותיהם של חיילותינו וחיילינו", הוא המשיך, "היו קשובים לחיילכם, דברו איתם בגובה העיינים, היו מידתיים, היו שקולים, מעטו ככל הניתן בשימוש בכליאה, זהו אמצעי קיצוני לעבירות משמעת קיצוניות, אלימות ועבריינות".

עוד אמר סגן הרמטכ"ל: "אתם יוצאים לתפקידכם החדש בתקופה מורכבת, אשר מחייבת אתכם להישאר ערניים שבעתיים - בידיכם מוטלות כעת גם בריאות וכשירות היחידה. אני סומך עליכם שתובילו את פקודיכם בשדה הקרב. לא נוכל לממש את ייעודנו ללא כוח יבשתי איכותי, חזק ועוצמתי. אתם חוזרים כמפקדים - למערך התימרון היבשתי המועשר ביכולות אש, אוויר, ומודיעין והמורכב מכוחות שריון, חי"ר ותותחנים, הנדסה ואיסוף קרבי, מערך הגנת הגבולות, כוחות קומנדו ויחידות מיוחדות. כלל הכוחות בשדה הקרב פועלים באופן משולב ומתואם למען המטרה המשותפת – ניצחון".

"קצין הוא מפקד, משימתי ואנושי, בעל כושר מנהיגות, אחראי על מקצועיותו, הפועל באחריות ובתחושת שליחות וממלכתיות להגנת המדינה על פי רוח צה״ל. בעל יכולת לקבל החלטות ולשאת בתוצאותיהן גם בתנאי לחץ ולנוכח כל קושי, ביוזמה, בנחישות ובאומץ לב", הוסיף מפקד בית הספר לקצינים, אל"ם גיא לוי, "מהוה דמות לחיקוי בצה״ל ומופת בחברה הישראלית. הקצין הלוחם נדרש לפיקוד מלפנים, מנהיגות, בקיאות במקצוע הצבאי והבנה כי פעמים רבות גורל המערכה בידיו, בשגרה, בביטחון השוטף, בחירום ובמלחמה. ברוח המשפט החרוט על קירות האבן ״ממני תראו וכן תעשו״ הובילו את אנשיכם תוך דוגמא אישית, הכינו אותם לכל משימה וזכרו שאתם עמוד האש לפני המחנה".

צפו בטקס סיום קק"ץ אחוד 58:

חשוב להדגיש כי מטעמי ביטחון מידע, ומפאת כמות המשתתפים בטקס, לא נוכל להראות את כלל המסיימים באופן פרטני במהלך השידור.