הלוחמת הזו ניפצה את אחד השיאים הקשים בצה"ל

כמעט עשור עבר מאז נשבר השיא הקודם של בה"ד 1 בבוחן הלורן לנשים. בתחילת החודש זה סוף סוף קרה, כשהפעם עצרה את השעון הצוערת ליבי וסרהולץ

10.03.21
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה״ל

בעשר השנים האחרונות, כל אחת מהצוערות שהגיעו לקורס הקצינים הקרביים - נדרשה לעבור בוחן 'לורן', שמורכב ממסלול מכשולים מסובך, ריצה של שלושה וחצי קילומטרים, וטיפוס על חבל בגובה של שלושה מטרים. לקראת כל ריצה הזכירו להן את השיא שעומד על תילו כבר עשור ברציפות: 19:25.

גם הצוערת ליבי וסרהולץ מחטיבת החילוץ, עמדה על קו הזינוק כשהיא רואה את המטרה לפניה: "בבה"ד למדתי - כשיש לך משימה, את חייבת לקחת אותה עד הסוף, להשקיע ולדבוק בה". והיא החליטה להרים את הכפפה - וכמו רבות לפניה, לנסות ולשבור את השיא ההיסטורי. 

בשביל ליבי, שהחלה להתאמן מגיל צעיר, זה היה רק עוד אתגר שכמותו היא מכירה היטב מהבית: "הספורט תמיד היה חלק מחיי, התאמנתי בהתעמלות מכשירים מגיל 3 והתחריתי בה". ואכן, ליבי הצליחה לנפץ את השיא בדקה ושלוש-עשרה שניות, וקבעה רף חדש - 18:12.

זו הפעם השלישית בשנה האחרונה שלוח השיאים בבה"ד 1 מתעדכן: סג"מ נ' מדובדבן ניפץ את שיא בוחן ה'לורן המשופר' רק בנובמבר האחרון - וסג"ם יובל טהר, מחק את שיא בוחן הלורן הקודם, בגרסתו הגברית.

בעוד כמה שעות ליבי תעמוד על רחבת המסדרים ותקבל באופן רשמי את סיכת המ"מ. לאחר שתסיים את השלמת הקצונה בחטיבת החילוץ היא תחזור לקחת חלק בדרג הפיקוד, בדומה לאחיה ששירת גם כן כקצין בחטיבה. 

את ההישג הזה, היא מצהירה, היא לא מתכוונת להניח מאחוריה - אלא להנחיל אותו לחיילים ולחיילות שלה: "כמו שדרשתי מעצמי להשתפר ולהתאמן ככה גם אדרוש מהם. וגם אמשיך לדרוש מעצמי כדי שנוכל להמשיך ולעשות את התפקיד שלנו בצורה הטובה ביותר".