הרשעה בעבירה תגרור עמה, על-פי רוב, רישום במרשם הפלילי, אך ישנן עבירות שהרשעה בהן תגרור רישום פלילי "מופחת" בלבד

*כל המידע המפורט מובא בתמציתיות ובכלליות, ואין בו כדי להחליף עיון בהוראות הדין.

  • הרשעה בעבירה בבית הדין הצבאי תגרור עמה רישום במרשם הפלילי, שמנהלת משטרת ישראל, על פי חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים.
  • עם זאת, הרשעה באחת מן העבירות הכלולות בתוספת השנייה לחוק השיפוט הצבאי לא תגרור עמה רישום פלילי כלל (עבירה של התנהגות מבישה, התנהגות פרועה, התנהגות שאינה הולמת ועוד).
  • במקרים הבאים תגרור ההרשעה בעבירה רישום פלילי "מופחת" בלבד (כלומר, המידע בגין ההרשעה יימסר למספר גופים מצומצם וימחק כעובר זמן קצר יותר):

    1. כאשר מורשע הנאשם בעבירת עוון (שאינה עבירת היעדר מן השירות שלא ברשות) והעונש שנגזר עליו אינו עולה על חודשיים מאסר בפועל או אינו עולה על חודשיים מאסר בפועל וחודש מאסר בעבודה צבאית, או לחילופין אינו עולה על ארבעה חודשי מאסר בעבודה צבאית.

    2. כאשר מורשע הנאשם בעבירת היעדר מן השירות שלא ברשות והעונש שנגזר עליו אינו עולה על שלושה חודשי מאסר בפועל, אלא אם בית הדין קבע אחרת.

    3. כאשר מורשע הנאשם בעבירת היעדר מן השירות שלא ברשות והעונש שנגזר עליו עולה על שלושה חודשי מאסר בפועל, אך אינו עולה על ששה חודשי מאסר בפועל ובית הדין קבע בגזר הדין כי ההרשעה לא תגרור רישום פלילי מופחת.
  • הכלל משתנה כאשר הנאשם הורשע בעבר והוטל עליו עונש מאסר על תנאי. נאשם שהורשע פעם נוספת, בתוך תקופת התנאי שנקבעה, לא ייהנה מרישום פלילי "מופחת" בגין הרשעתו השנייה. זאת, בין אם בית הדין הפעיל את המאסר על תנאי ובין אם האריכו.