ליגל מסיימת את קורס הקצינים

הצוערת ליגל דגרבי, בת 19 וחצי, סיימה את קורס הקצינים וכנגד כל הסיכויים – קיבלה את סיכת המ"מ. "תמיד רציתי לצאת לקצונה", מספרת ליגל, "ככל שהשירות שלי התקדם וחוויתי יותר – הבנתי שאני רוצה לצאת להיות קצינה ולהמשיך להשפיע"

19.11.18
מערכת אתר צה"ל

לליגל יש סיפור חיים לא פשוט - ובמהלך השירות הצבאי שלה נאלצה לעבוד על מנת לעזור למשפחתה. למרות הרצון לצאת לקצונה, הדרך לשם לא הייתה קלה בכלל – היא נפלה בשבוע הרף, שהוא שבוע ממיין לפני הכניסה לבה"ד. "הרגשתי שזה אבוד, ואז הבנתי שאני לא מתכוונת לוותר", היא מספרת, ולאחר מאמצים רבים, ליגל וסגל המכללות הצבאיות הצליחו להוציא אותה לקצונה למרות הכול לקצונה. "אם מישהו כל כך מאמין בי שאני צריכה לצאת לקצונה – למה שאני לא אאמין בעצמי?", היא אמרה.

בחודשיים האחרונים לפני שיצאה לבה"ד 1, ליגל שירתה בביה"ס לנגדים במכללות הצבאיות, והייתה חלק מהמעטפת שדאגה לתפעול הקורסים בביה"ס נגדים. "השירות בביה"ס לנגדים היה משמעותי בשבילי", היא מגלה, "לקחתי מהחוויה בביה"ס הרבה ידע וכלים לפיקוד, ואני מרגישה שאני מוכנה לפקד". טקס סיום קורס הקצינים התקיים, באופן סמלי, במלוא שנה לביה"ס לנגדים.

"ליגל היא מתנה. החיבור של ליגל לביה"ס היה טבעי וגם החיבור אליי. שתינו מגיעות מרקע דומה והיום כשאני מסתכלת עליה אני רואה את הדור הבא של המפקדים בצה"ל - וזאת המתנה הכי גדולה שאני יכולה להחזיר לצבא", מספרת רס"ן שירז יונה, מפקדת צוות בביה"ס לנגדים, שהייתה המפקדת של ליגל. "הכשרתי במהלך שירותי 121 מפקדים, 120 נגדים - חניכי הקורס, ואת ליגל".