המסע בישראל של פו"ם אפק

בשבוע שעבר, בין התאריכים 15-19 בדצמבר 2019, עברו חניכי פו"ם אפק מסע בישראל במשך 5 ימים מלאים, במהלכו הכירו את הארץ ואת סוגי האוכלוסיות והקבוצות המגוונות המרכיבות אותה על שלל גווניה

24.12.19
מערכת אתר צה"ל

המסע בישראל נוסד לחיזוק זהותם הערכית והמנהיגותית של חניכי הקורס כקצינים בכירים בצה"ל, באמצעות חשיפה לאתגרי המדינה והחברה מראשית הציונות ועד זמננו.

בין מטרות המשנה של המסע, החניכים התמקדו בהעמקת ההיכרות עם מנהיגים ואירועים מעצבים בתולדות העם והמדינה כמרכיב בעיצוב זהות והתפיסה הפיקודית של מפקד הבכיר, הכוללת מנהיגות, ציונות ומורשת. בנוסף העמיקו החניכים באתגרים וההזדמנויות בחברה הישראלית כיום ובירור עמדה ערכית בסוגיות שונות בחברה כחלק מתהליך עיצוב הדמות וחיזוק הזהות הפיקודית ממלכתית בחברה הישראלית. ולסיום, עידוד אהבת הארץ, אנשיה והבנת פניה השונים כחלק ממרכיב ידיעת הארץ.

לא מדובר בעוד טיול שנתי, אלא בהכשרה הגבוהה והיחידה בצה"ל לסגני אלופים בתפקידי מטה ופיקוד מכלל הזרועות השונות המרכיבות את הצבא. קצינים בכירים אלה אחראיים על קבלת החלטות מטה חשובות ואף גורליות כחלק מהתנהלותם היום יומית. אל המסע הצטרפו משפחות שכולות אשר נהנו מחברת המפקדים והווי המסע וזכו בדרך נוספת להנצחת בניהם.

המסע בישראל אפשר מפגש של סגל הפיקוד הבכיר של צה"ל עם קבוצות רבות המרכיבות את החברה הישראלית, תוך היכרות זהותם וסיפורם הייחודי.

"האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו", מאת שאול טשרניחובסקי.