תא"ל איתי וירוב הועלה לדרגת אלוף ומונה למפקד המכללות הצבאיות

10.03.19
מערכת אתר צה"ל

 | 10.03.2019

תא"ל איתי וירוב הועלה לדרגת אלוף בטקס חגיגי שנערך היום (ראשון) בלשכת הרמטכ"ל במחנה "רבין" (הקריה).

הטקס נערך במעמד ראש הממשלה ושר הביטחון, מר בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום המטה הכללי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.


״עליך תיפול החובה להנחיל למפקדים הבאים של צה״ל, בהדרכה במכללות, את השינוי הגדול שאנחנו נדרשים לבצע", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני בטוח שתוכל לבצע את המשימה הזו, שאני מרבה בחשיבותה. רוח המפקד בתקופה כזו או בתקופה אחרת - זה הקבוע. רוח המפקד היא רוח הלוחם. אני יודע שאתה מצויד בה ואני יודע שתנחיל אותה. אני מאחל לך הצלחה גדולה שחשובה לדור הבא של צה"ל".

"איתי הוא איש של עומק ואיש של רוח שמונע מערכים ומאהבה אמתית גם לארץ וגם למקצוע", סיפר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "איתי הוא איש צבא ברמ"ח אבריו, איש שאוהב את המקצוע הצבאי, איש שהמקצוע הצבאי הוליך אותו בשבילים שהיו בלב העשייה בגזרות החמות ביותר והמורכבות ביותר".

"לא רק דרך השבילים האלה הלכת, הלכת גם דרך שבילים של הדרכה ותורה, הלכת גם דרך שבילים של הכשרה ואימונים וחשוב מהכל, נדמה לי שאם הפקודים שלך היו עומדים כאן היום והייתי שואל אותם מי זה איתי, הם היו אומרים לי – מנהיג", אמר הרמטכ"ל. "הם הלכו אחריך והאמינו בך ובצדק רב. אני מאמין בך ואני בונה ציפייה גבוהה למה שאתה הולך לעשות במכללות. אני כמובן שלא יכול שלא לנצל את המעמד כדי להודות למשפחה, הרבה תודה לכם, איתי הרבה בהצלחה לך".

"זכיתי להיות בינות הלוחמים ובראשם שנים רבות' אמר מפקד המכללות הצבאיות הנכנס, אלוף איתי וירוב. "בצמתיי הלחימה והעשייה והם היו לי למופת. מדינת ישראל - היא חלום. חלומם של דורות אין ספור. ואנו – דור של מגשימי חלום, אשרינו שזכינו להיות אבן בחומה. תודה לך ראש המטה הכללי, על הזכות הגדולה. להיות חלק מן המטה הכללי – חלק מהחבורה שעל כתפיה ביטחון ישראל ועומס האחריות, לקיום, לביטחון ולשגשוג".

"אני רואה במשימתי בממלכת החשיבה ופיתוח הידע, החינוך והתוויה שליחות שאין שנייה לה", הצהיר, "אני גאה ונרגש לעמוד בראשו של הארגון שמשימתו ודרכו חינוך פיתוח, השתנות, רלוונטיות ויכולת לצרוב אתוס ולחקוק נרטיב ולהדליק ניצוץ ורוח ניצחון".