יום תרבות גופנית במכללות הצבאיות

היום (חמישי) נערך יום תרבות גופנית במכללות הצבאיות לכלל הקורסים במכללות. היום כלל ריצת בוקר תחרותית באורך של 3 ק"מ וריצה עממית שהוביל מפקד המכללות, האלוף איתי וירוב

12.12.19
מערכת אתר צה"ל

בנוסף, דוכני קידום בריאות וכושר, מגוון רחב של אימונים כמו קרב מגע, זריקת כדור, מסלול מכשולים אתגרי, משיכה בחבל ועוד רבים. היום הסתיים בהרצאתו של הטניסאי, אנדי רם מהצמד אנדי יוני אשר ייצג את ישראל בתחרויות רבות מאד ברחבי העולם ואף שלוש פעמים באולימפיאדה ובחלוקת פרסים מהתחרויות שהתקיימו במהלך היום. 


במקביל לאירוע במכללות התקיים בוחן כשירות קרבית לחניכי המלט"ק אשר התמקדו בריצה קרבית בשטח חולי ומאתגר, ניווט, מעבר מכשולים וירי לאחר מאמץ לסיום. הישגי החניכים היו גבוהים ומרשימים מעל לכל שיעור.

המכללות הצבאיות היו ועודם מרכז לפיתוח וטיפוח כושרם הגופני והקרבי של מפקדי צה"ל ואחראיים על שינויים תרבותיים משמעותיים בהרגלי הכושר הגופני האישי והמערכתי. כחלק מההבנה של עוצמת המקום והשפעת מדור תרבות גופנית על בניית המפקדים, קיימת עשייה של מצוינות תוך חדשנות למען קידום והטעמת הכושר באופן מקצועי וייחודי.


המטרה של מדור תרבות גופנית במכללות היא ליצור אצל חניכי הקורסים השונים במכללות אהבה לספורט שתישאר איתם גם לאחר סיום הקורס ועזיבתם את המכללות. הם מאמינים שעל מנת להתמיד באימוני ספורט, יש למצוא את סוג הספורט אליו מתחברים. לשם כך הם פועלים לחשיפה ולהנגשה של מגוון סוגי ספורט בדרכים יצירתיות, מפילאטיס, ספינינג, TRX, חדר כושר ענף ומושקע וריצות ועד אימוני כושר המותאמים אישית לכל אחד בצורה הדרגתית ע"פ יכולתו. בדומה לתפירת "חליפה" אישית לכל אחד. זאת על מנת ליצור חוויה משמעותית וכיפית בעלת קונוטציה חיובית שתהפוך את התרבות הגופנית לחלק מדמות המפקד המתבטא בביטוי השגור במכללות "הכושר לפקד".


בנוסף, צוות התרבות הגופנית במכללות דואג למעטפת תומכת הכוללת ציוד חדשני ומגוון, טיפולי פיזיותרפיה, ייעוץ תזונתי וליווי של קציני האימון הגופני, רמ"ד תרבות גופנית, רס"ן אפרת ברוזה וסגן יבגני סירוטוב בעזרת והמדא"גים של המכללות.

בשיחות עם חניכי הקורסים במכללות סופר על התרבות הגופנית במכללות אשר שמה את אורח החיים הבריא בסדר עדיפות גבוה במהלך היומיום, וכן ציינו לשבח את האימונים המודרכים, המוטיבציה והאנרגיה שיש באימון. בנוסף, סיפרו המפקדים לעתיד על הרצון שהוטמע בהם להמשיך את העשייה והתרבות הגופנית גם ביחידתם. הם הדגישו כי יובילו את התחום באמצעות דוגמה אישית, ובכלים שקיבלו על דרכים מיוחדות וחווייתיות להנגשת העשייה הספורטיבית באופן יומיומי, בכוונה לשמור על מגמת שיפור, כחלק מהמוכנות ליום הפקודה.