כך הפכו חיילי בצ״פ דרום את הבסיס שלהם - לבית

על הבסיס הזה אולי עוד לא שמעתם, אך את השינוי שהוא עבר - אתם חייבים לראות. מגורים חדשים, ציוד, שירותים ותשתיות הם רק חלק קטן מהמהפך שקרה בבסיס הציוד הפיקודי שבמחנה נתן בדרום, וזה ממש לא עוצר שם

20.06.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

בשיחת הטלפון שניהלתי עם מפקד בסיס הציוד הפיקודי (בצ"פ) של פיקוד הדרום, היה קשה לפספס את ההתלהבות שבקעה מקולו בעודו מתאר שלב אחר שלב, כיצד הוא וחייליו לקחו את הבסיס בו שירתו ושינו אותו ב-180 מעלות.

המפקד, רס"ן שירן פיטוסי, סיפר כיצד אותו מקום שלא התבייש לקרוא לו "שכוח אל", הנמצא אי שם בעומקו של מחנה נתן, קיבל חיים כשבהחלטה יזומה והרבה הקשבה לשטח - פתח במסכת שיפוצים ורכש שכעת מתקרבת לסיומה.

"המטרה שלי הייתה לשפר את סביבת העבודה של החיילים כאן", הוא אומר בפשטות, "וחלק בלתי נפרד מהסביבה הוא נראות המחנה ואיכות התשתיות בו. זה משהו שאי אפשר לפספס".

ואכן, תוך זמן קצר קולות הקדיחות והניילונים מילאו את אוויר המחנה בעוד, לאט לאט, פירות הניבו.

"דבר ראשון סידרנו את המגורים שלהם. דלתות חורקות הוחלפו, רצפות שבורות תוקנו ודאגו לשים טוסטר ומקרר בכל חדר", הוא מתאר. "משם המשכנו החוצה - הקמנו מועדון חדש ומרוהט שיהיה להם מקום משלהם, שיפצנו את חדר המשמר ופיזרנו דשא סינטטי ברחבי הבסיס".

החיילים המשרתים בבצ"פ, תחת חיל התקשוב, זכו גם למעבדות ששופצו כלי עבודה חדשים ועמדות בדיקה חדשות במחסני אחסון משודרגים כדי שיוכלו לבצע את עבודתם טוב יותר.

"גם בית הכנסת והמפקדה כאן עברו שיפוץ", מתגאה רס"ן פיטוסי, "אבל מבחינתי המקום המשמעותי ביותר היה דווקא מתקן המתנדבים".

מתקן המתנדבים הקיים בבסיס מהווה מקום אליו כלל המתנדבים והמשפחות השכולות מגיעות כדי לתרום ולסייע לפועלו השוטף וכמובן שגם שם שופץ המקום החלפנו לתאורה חדשה בשביל המתנדבים המבוגרים כסאות חדשים ומטבחון חדש. 

"מדובר בנדבך משמעותי כאן", מחזק רס"ן פיטוסי, "הם אנשים יקרים ולכן דאגנו לשפץ את השירותים הקיימים במתקן, להחליף מטבחון ולהוסיף מזגנים".

 

בניגוד לשיפוצים רבים הנעשים ברחבי צה"ל, כאן החיילים לקחו את הדברים בידיים, פשוטו כמשמעו, וסייעו בעצמם בחלק מעבודות הבנייה והצביעה.

"לחייל צריך להיות אכפת מהמקום בו הוא נמצא חלק כל כך גדול מהזמן שלו, ובאמת לדעת להעריך אותו", מסביר פיטוסי, "לכן יזמנו כאן יום שנקרא 'יום מראה בסיס' בו הפוקוס הוא על מסדרים במגורים ובמחלקות, תיקונים קלים וברי ביצוע שחיילים יכולים לסייע בביצועם, וכמובן הוויי, גיבוש והתמקדות בצרכי החייל".

ואם בהוויי עסקינן - חולצות יחידתיות חולקו לכל המסייעים במלאכה. "בסופו של דבר זה בשבילם", הוא מסכם, "חשוב שהם ירגישו שכמו שהם עושים הרבה כדי להיות כוח משמעותי ותורם ליחידה, כך היא מחזירה להם באותו המטבע וזה, בעיניי, הדבר החשוב ביותר".