כנס המכללות הצבאיות השנתי

21.01.19
מערכת אתר צה"ל

כבכל שנה, התקיים היום (שני) כנס המכללות הצבאיות, והשנה נבחר נושא ייחודי - 100 שנים למערכת מגידו.

״למעלה מעשור, כנס המכללות השנתי הוא מסורת של העמקה מקצועית משותפת שעוסקת גם ברמה הטקטית, גם ברמה המערכתית וגם ברמה האסטרטגית״ אמר מפקד פו״ם, תא״ל אודי בן מוחה.

 בקרבות מערכת מגידו לחמו הכוחות הבריטים באימפריה העות׳ומאנית בארץ ישראל בזמן מלחמת העולם הראשונה. מערכה זו הייתה נקודת ההכרעה בלחימה, כאשר הבריטים הצליחו להבקיע את קו החזית במישור החוף באזור שבין שפיים לכפר קאסם ומשם המשיכו במהירות צפונה, כבשו למחרת את אזור עפולה ונצרת, ותוך שישה ימים כבשו את כל ארץ ישראל והביסו את הכוחות העות'מאנים.

בכנס המכללות, השתתפו חניכים ואנשי הסגל בקורסים השונים: ביה״ס לנגדים, מלט״ק, פו״ם אפק, פו״ם אלון, ולמדו אודות הקרב והמשמעות שלו לימינו.
במהלך הכנס, חוקרי היסטוריה צבאית ומפקדים בכירים בצבא שיתפו פעולה על מנת לחקור ולהעמיק בנושא זה, ולהפיק את המסקנות והלקחים מהם אפשר ורצוי ללמוד. בין היתר הרצו: ראש התוכנית האקדמית במכללות, פרופסור יוסי בן ארצי, הנספחת הצבאית של בריטניה בישראל, קולונל רוני ווסטרמן, ההיסטוריון הצבאי פרופסור יגאל שפי, יושב הראש של העמותה למורשת מלחמת העולם הראשונה בישראל, ערן תירוש ואחרים.

במהלך הכנס נחלקו המשתתפים לקבוצות קטנות בהם דנו בהיבטים שונים הקשורים למערכת מגידו ולקחיה.

את היום סיכם מפקד המכללות הצבאיות וגיס 479, האלוף אמיר ברעם ואמר:״ יש במערכת מגידו, המערכה המכריעה הזו גם מצוינות טקטית, גם תצורה אופרטיבית וגם העמקה בליבת המקצוע הצבאי וזו התכלית של הכנס הזה״