מפגש פרידה ממבקר צה"ל

ביום חמישי האחרון, התקיים מפגש פרידה ממבקר צה"ל, תא"ל אילן הררי במכללות הצבאיות. במפגש נכחו כ-50 מכובדים ובניהם כל אנשי הסגל של הקורסים השונים שמתרחשים, מפקדי הקורסים, תא"ל אילן הררי ומשפחתו. את המפגש יזם מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב

02.06.19
מערכת אתר צה"ל

אילן הררי סיפר על חוויות מהיותו מ"פ בגולני, על מוכנות היחידה בזמן חירום, ושדבר כזה יכול להתקיים אך ורק עם מתאמנים בשגרה. הוא המשיך וסיפר על לקחים ושיעורים שלקח מתקופתו כמג"ד 51. הדגיש את הצורך של מג"ד לדאוג לקצינים הבאים של הגדוד, לתחקר ולבדוק כל דבר שאינו קשורה ולהעניש במקרה הצורך, אך תמיד לחבק את החיילים בו זמנית. למג"ד יש מחויבות להכניס את ידיו לצרות ולדברים הקשים שישנם.

הררי ציין שהתפקידים המעניינים ביותר שהיו לו, קרו דווקא מחוץ לשדרה הידועה, ולכן כשהתמנה למח"ט נח"ל, העביר בתפקיד הזה תקופה ארוכה ומלמדת ביותר. לאחר שירותו הצבאי, התמנה לראש עיריית לוד. גם בתפקיד זה ציין שלמד המון, על איך זה להיות ראש עיר מעורבת, על הצורך להתייחס לכולם כשווים, וכמו שצה"ל הוא ארגון גדול, גם בתפקיד זה האמין שעליו להתייחס לדברים הקשים שקורים בעיר ולנסות לשנותם.

לאחר מכן התחיל את תפקידו כמבקר צה"ל, כאשר הכניס לרשימת תפקידיו של המבקר את התפקיד לעסוק בשמירת טוהר המידות בצה"ל. הוא סיים את הרצאתו ברשימה של תכונות שמאמין שחייבות להיות למפקד, ומתוכן היו דוגמה אישית, המפקד כעובד סוציאלי של חייליו, טיפוח ביקורת ואהבת החייל, ועוד.