ביום 28 ביולי 2020, החל כבכל שנה, קורס הדגל של הפרקליטות הצבאית - קורס קציני המשפטים מחזור ל"ה.

בקורס המתקיים מזה 35 שנים, מועברים תכנים משפטיים ומקצועיים אשר מכשירים את הדור הבא של קציני המשפטים בפרקליטות הצבאית לקראת השתלבותם בתפקידים השונים ביחידה. הקורס מהווה את שלב ההשלמה החילית, ובסופו זוכים הצוערים לקבל דרגות קצונה. השנה משתתפים בקורס 45 צוערים, בוגרי תואר ראשון במשפטים, אשר רובם סיימו בימים האחרונים את קורס הקצינים בבה"ד 1.

מבין הצוערים שיחלו היום את הקורס ישנם גם שני צוערים שסיימו את קורס הקצינים בבה"ד 1 בהצטיינות - הצוערת עומר רוזנטל - מצטיינת פלוגתית, והצוער דניאל נצר - מצטיין גדודי. שוחחנו איתם רגע לפני שנכנסו בשערי בית הספר למשפט, למשך עשרה שבועות מעשירים, מלמדים, ובתקווה שגם מהנים.

עומר, בת 22 ממעלה אדומים, למדה במגמה ריאלית בתיכון "אורט" תעופה וחלל. לאחר שהשתתפה במהלך לימודיה התיכוניים בתוכנית "נוער שוחר משפט עברי", החליטה שהיא רוצה לעסוק בתחום המשפט ולהצטרף למשפחת הפרקליטות הצבאית. עומר סיימה השנה תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת בר אילן וחזרה לשירות ישירות לקורס קצינים בבה"ד 1.

עומר מספרת על החוויה בבה"ד 1

"הקורס היה חוויה משמעותית. באתי עם ראש פתוח. באתי לעשות תהליך משמעותי וראיתי בקורס הזדמנות ללימוד עצמי ולהשתפר".

עומר מספרת כי בבה"ד 1 זכתה לפגוש אנשים מיחידות שונות בצבא, שלא הייתה פוגשת במקומות אחרים. כששאלנו את עומר על היבחרה למצטיינת פלוגתית, סיפרה כי "מבחינתי להיות מצטיינת זה לקחת את ההזמנות הזאת שהבה"ד נותן ברצינות ולעשות כל משימה בצורה הכי טובה שאפשר, להשקיע 200% ולא לשכוח את האנשים שבדרך. זאת חוויה שהיא אישית אבל גם קבוצתית".

ביחס למסלול העתודה במשפטים עומר ממליצה  "להיות בטוח בדרך שאתה בוחר בה. זה משהו שהוא מאוד חשוב. זאת התחייבות משמעותית. צריך גם להיות רציני, בתואר, בקורס קצינים ובמסלול כולו. הרצון לעשות הכי טוב שאתה יכול, זה משהו שתמיד צריך ללוות אותך".

דניאל, בן 27, נשוי ואב לשניים מעפרה. לאחר סיום הלימודים בתיכון דניאל למד חמש שנים בישיבת הסדר, ולאחר מכן החל את לימודי המשפטים בשילוב עם מדעי המדינה באוניברסיטה העברית. זאת, במקביל להמשך לימודיו בישיבת "שירת משה" ביפו. דניאל תמיד התעניין בתחום המשפט ולאחר לימודיו בישיבה היה לו חשוב להתגייס ולשרת שירות משמעותי. לכן החליט לשלב את שני התחומים, ובחר במסלול העתודה במשפטים.

דניאל מספר על החוויה בבה"ד 1

"הצלחתי לחוות חוויה מיוחדת. אני לא חושב שהרבה אנשים בגיל 27 יחוו חוויה כזאת. להצליח לעשות עצירה בחיים ולהתעסק בפיתוח אישי. בבה"ד 1 לא עוסקים רק בהיותך חייל ומפקד אלא בך כאישיות, כבן אדם."

דניאל מספר כי למרות פערי הגילאים והיותו נשוי ואב לשני ילדים קטנים, היה לו חשוב להתרכז בקורס ולהיות צוער ככל הצוערים, כולל תפקוד מצטיין בהתנסות בתפקיד סמג"ד מתרגל. דניאל מסכם תקופה זו בחיוב ואומר כי "לא בטוח שבצבא או בחיים בכלל נחווה כזאת תקופה, שיהיו עשרות עיניים עלייך ואנשים שרק מנסים לשפר אותך. חשוב להגיע לקורס עם ראש פתוח לכל מה שאפשר לקבל משם ולנסות לעבור תהליך אישי".

ביחס למסלול העתודה במשפטים דניאל אומר "זה אחד הנושאים הכי מגוונים שיש. אפשר לאהוב משפט פלילי ולהתחבר למשפטים ואפשר לאהוב כלכלה ולהתחבר למשפטים. חשוב להיות סקרנים ולמצוא בלימודים את הדברים שאוהבים".

כמו רבים מהצוערים, גם עומר ודניאל שמעו רבות על קורס הקמ"שים, עוד משלב לימודיהם, ומצפים בקוצר רוח להתחיל את הקורס ולהשתלב בהמשך בתפקידים משמעותיים בפרקליטות הצבאית.  

כבכל שנה, סגל הקורס נבחר בקפידה, וכולל קצינים ממחלקות שונות בפרקליטות הצבאית. השנה תפקד על הקורס רס"ן שיר גומס דה מסקיטה, רמ"ד התקשרויות וסביבה במחלקת יועמ"ש איוש.

מפקדי הצוותים הם סרן ליאור אטקין, סנגורית בסנגוריה המחוזית, סרן רועי חכם, תובע בפרקליטות דרום וז"י, סרן דניאל עמיטל, תובע בפרקליטות מרכז וח"א, סרן ירין כהן, ע' רמ"ד מפקדים ודין בינלאומי בביה"ס למשפט צבאי וסרן דיאנה פוליסשוק, ע' יועמ"ש חתומכ"א ונפגעים במחלקת יעח"ק.

נאחל הצלחה רבה בקורס לכל הצוערים, וברוכים הבאים לפרקליטות הצבאית!