ביום ה', 19 בינואר 2022, נפרד מטה הפרקליטות הצבאית, בראשות הפרקליטה הצבאית הראשית, אלופה יפעת-תומר ירושלמי, מהיועץ המשפטי לממשלה והפצ"ר לשעבר, אלוף בדימוס ד"ר אביחי מנדלבליט, עם סיום תפקידו.

אירוע הפרידה מהיועמ"ש מנדלבליט נערך בסימן "עבר, הווה ועתיד". במהלך האירוע, ראשי מחלקות בפרקליטות הצבאית נפרדו מהיועמ"ש, והתייחסו לציוני דרך מרכזיים בשנים הרבות של העבודה מולו, ולסוגיות משפטיות בהן עסקו במהלך תפקידו כיועמ"ש לממשלה.

הפרקליטה הצבאית הראשית, אלופה יפעת-תומר ירושלמי, ציינה במהלך אירוע הפרידה כי "היועמ"ש מנדלבליט הוא סמל לשילוב שבין המשפט לבין העשייה הצבאית-ביטחונית. כפצ"ר ולאחר מכן כיועמ"ש לממשלה, פעל מנדלבליט להגשמת צרכיה הביטחוניים של מדינת ישראל, מבלי להתפשר על עמידה על עקרונותיה של שיטת המשפט או על שלטון החוק. בכך, היה ועודנו דוגמה למשרתים בפרקליטות הצבאית, בכל התפקידים והדרגות".

אלוף (בדימוס) מנדלבליט מילא שורה של תפקידים בפרקליטות הצבאית, ובהם סגן התובע הצבאי הראשי, הסנגור הצבאי הראשי וסגן הפרקליט הצבאי הראשי. בשנת 2004 מונה לתפקיד הפרקליט הצבאית הראשי, וכיהן בתפקיד במשך שבע שנים, עד לשנת 2011. תקופת כהונתו של אלוף (בדימוס) מנדלבליט כפצ"ר הייתה רוויה בהתמודדות משפטית עם אירועים מבצעיים, ובהם מלחמת לבנון השנייה, מבצע "עופרת יצוקה" ומשט המרמרה. בשנים האלה העמיקה הפרקליטות הצבאית את הייעוץ המשפטי האופרטיבי הניתן בצה"ל, והתמודדה עם דו"ח גולדסטון ועם ועדת טירקל.

היועמ"ש מנדלבליט הביע את הערכתו הרבה למשרתים ביחידה כיום ובעבר וציין כי הפרקליטות הצבאית היא חלק מחוסנו של צה"ל ומחוזקו, והיא מנכסיה המשפטיים המשמעותיים של מדינת ישראל. היועמ"ש סיכם עשרות שנים של עשייה משפטית ענפה, הן בתפקידיו השונים בפרקליטות הצבאית, והן בשנים האחרונות כיועמ"ש לממשלה, אשר עבד באופן צמוד בנושאים רבים ומגוונים עם הפרקליטות הצבאית. היועמ"ש הודה לפרקליטה הצבאית הראשית ולראשי המחלקות על שנים של עבודה משותפת ואיחל המשך עשייה ברוכה ומוצלחת.