גדנ"ע ראשון מסוגו לבנות דתיות

בחודש האחרון הגיעו כ-60 בנות מרחבי הארץ לבסיס מרום ולקחו חלק בשבוע הגדנ"ע לבנות דתיות, שם לראשונה הן נחשפו לאפשרויות שיבוץ מגוונות בתפקידים מבצעיים, התנסו במטווחי לייזר ועברו סנדת שדאות. כל התמונות והפרטים

18.07.18
עמית מלמד, מערכת את"צ

כ-60 בנות דתיות מרחבי הארץ בחרו להקדיש שלושה ימים מחופשת הקיץ לגדנ"ע ראשון מסוגו, שהתמקד בעידוד גיוסן לתפקידים מבצעיים.

בשנים קודמות נערך הגדנ"ע בבסיסי חיל החינוך והנוער, אך הפעם הוא התקיים בבסיס מרום של זרוע היבשה, והדגיש להן תפקידים מבצעיים בזרוע. בהתאם, הסגל שפיקד על הבנות היה מורכב מחיילות המשרתות בתפקידים מבצעיים כמו לוחמות, מדריכות ותצפיתניות, שעברו הכנה לאירוע המיוחד בליווי חיל החינוך.

"מטרת העל של הגדנ"ע היא כמובן לאפשר לבנות הדתיות שעולות לכיתה י"ב היכרות עם הצבא, ולעודד את גיוסן לצה"ל", מזכירה רס"ן סיוון אילן, רמ"ד גיוס בזרוע היבשה, "אך לראשונה פתחנו בפניהן גם את העולם המבצעי כדי להרחיב את השתלבותן בתפקידים משמעותיים נוספים".

 

במהלך הגדנ"ע למדו הבנות על רוח צה"ל ועל טוהר הנשק, התנסו במטווחי לייזר ובשדאות, ופגשו חיילות ממגוון תפקידים בפאנל מיוחד. עוד הוצגו בפניהן תפקידי התצפתנית, סמלת המבצעים, אחות צבאית, לוחמת, משקית הו"ד, מנהלת רשת באגף התקשוב והסב"ר, מ"כית במגל ועוד.

"משתתפות הגדנ"ע פנו מרצון לעמותת 'אלומה' המעודדת השתלבות מיטבית של בני נוער וצעירים במעגלי השירות המשמעותי", מסבירה רס"ן אילן, "כך שהן הגיעו מכל רחבי הארץ ובחרו להקדיש שלושה ימים לחוויה הייחודית".

הגדנ"ע הוא רק נדבך אחד בפעילות המטה שנעשית בזרוע היבשה להרחבת כמות הבנות הדתיות המשרתות בצה"ל והשתלבותן בתפקידים משמעותיים: "בשיתוף עם 'אלומה' אנחנו מקיימים ימים מיוחדים בבסיסים כדי לחשוף אותן למה שקורה בבסיסי הזרוע, מובילים תוכנית לשיבוצן כקבוצה בכל המקומות בזרוע מתוך ההבנה שחשוב לשבץ אותן יחד כדי לחזק את אורח החיים שלהן ועוד".

״הגדנ"ע התבצע ביחידת מרום בשיתוף פעולה של חיל החינוך והנוער וזרוע היבשה, וניכר כי החניכות חוו חוויה משמעותית ומעצימה", אמר רס״ן משה בנימין, מב״ס שדה בוקר. "בסיס הגדנ"ע בשדה בוקר היה אחראי על ההיבט ההדרכתי - מקצועי, וכן על חניכת הסגל הפיקודי וליוויו. אני רואה בשילוב כוחות זה העצמה משמעותית של אימון הגדנ״ע, ושמחנו לקחת בו חלק״.

"אנחנו רואים בבנות הדתיות פוטנציאל גדול ואיכותי לחיילות שישתלבו ביחידות הצבא", מסכמת רס"ן אילן, "יש חשיבות לאומית לגיוסן, שכן הן מהוות חלק מרכזי בחברה בישראל, לכן, נפעל כדי לחשוף אותן לצה"ל, להוריד להן את החששות ולעודד אותן לשרת ולהגיע לתפקידים מבצעיים".