רמת הרובאות של חיילי פלוגות הסיוע המנהלתי תעלה ל-03

בפעם הראשונה - במסגרת פיילוט רחב, חיילי פלוגות הסיוע המנהלתיות יעלו את רמת הרובאות שלהם ל-03. "בסופו של דבר כאשר חייל יידרש לתת מענה בזירת הלחימה, הוא יוכל להגן על עצמו באופן הטוב ביותר"

23.04.18
מיכל ענבר - הדני, מערכת את"צ

פלוגות הסיוע המנהלתי (פלס"ם), אשר כוללות את כלל תומכי הלחימה, בתחומי הלוגיסטיקה, השלישות, הרכב, הקשר, המזון והמודיעין, עומדות בראשיתה של תקופה חדשה.

עד כה אותם חיילים וחיילות של הפלס"ם הוכשרו לרמת רובאי 02, על אף שרובם מיועדים לחצות את גדר הגבול בשעת מלחמה ולסייע לפלוגות הלוחמות. כעת, כחלק מפיילוט ראשוני בהובלת חיל הלוגיסטיקה, הם יעברו הכשרה של מספר שבועות, ובסופה יעלו את רמת הרובאות שלהם ל-03. 

על התהליך, שנעשה במסגרת עבודת מטה רחבה, מספר ראש ענף ארגון ותורה של חיל הלוגיסטיקה, סא"ל עוז רודי: "למעשה, מה שנדרש מחיילי הפלס"ם הוא להיכנס לשדה הקרב ולבצע את המשימה המקצועית שלהם, עם כמעט אותם איומים כמו שיש על הלוחמים. לכן, קצין הלוגיסטיקה הראשי, תא"ל יוסי אילוק, קבע שנעלה את כל נושא כשירות הפרט, מהשליטה בנשק ועד למיומנויות עזרה ראשונה". 

הפיילוט החל בחטיבת הנח"ל בחודש פברואר האחרון ומשם המשיך ליחידות נוספות כמו חטיבת גבעתי, חטיבה 7, חטיבה 188 ובהל"ץ. כעת, יותר מ-50% מהפלוגות סיימו בהצלחה את המסלול. על פי ההערכה, כבר ברבעון הראשון של שנת 2018 כלל פלוגות הסיוע המנהלתי של החטיבות הסדירות צפויות לעבור לרמת רובאות 03.

"התוכנית החדשה כוללת רכישת מיומנות בכלי הנשק ובאמצעי לחימה שונים, ניווט בסיסי, מסעות ואימוני כושר גופני רבים", מספר קצין הלוגיסטיקה בחטיבת גבעתי, רס"ן אביעד טסטה.

"המשמעות העיקרית היא שאנחנו מעלים את רמת האימון של החיילים, כדי שיהיו מסוגלים להתמודד בשדה הקרב עם האתגרים שיתקלו בהם", מדגיש סא"ל רודי.

"בהתחלה מאד חששנו מתגובות החיילים", מודה רס"ן טסטה ומוסיף: "אבל שמחנו לגלות שהם מאוד נהנים מזה ומבחינתם זה אירוע שובר שגרה - הם מתאמצים, משקיעים, נותנים מעצמם ובסוף גם נהנים".

"העלאת הרובאות תוביל לשינויים רבים ומשמעותיים בשדה הקרב", מדגיש סא"ל צור הרפז, רע"ן הכשירויות של חיל הרגלים והצנחנים. "בסופו של דבר, כאשר חיילים יידרשו לתת מענה בזירת הלחימה הם יוכלו להגן על עצמם באופן הטוב ביותר".