החיילות האדומות הראשונות של צה"ל עולות על מדים

עם טקטיקות התקפה ייחודיות ודרכי הסתוות לאויב עם מדים ודרגות, לחיילות של "הסיירת האדומה" יש מטרה אחת - לנצח את כוחות צה"ל. כך תפעל היחידה שתהפוך כל אימון שגרתי לשדה קרב כמעט אמיתי

04.05.20
מערכת אתר צה"ל

התרגילים בצה"ל עוברים בשנים האחרונות שינויים גדולים, החל מפיתוח סימולטורים חדשים, דרך מערכי אימונים מוכנים על פי הזמנה ועד פתיחת פיקוד ההכשרות והאימונים בתחילת השנה. כחלק מהמגמה, בשבוע שעבר התגייסו החיילות לפלוגה של הסיירת החדשה, במטרה לשדרג את היכולות המבצעיות של הלוחמים שלנו. 

"המטרה שלהן תהיה 'לנצח' את המתאמנים, אך לא לשם הזכייה, אלא בשביל לאתגר באמת וללמד באופן איכותי את הכוח", פותח ש', מפקד היחידה האדומה, "לפעמים הלמידה נצרבת טוב יותר כשאנחנו נכשלים במשימה, וככה אנחנו יכולים להשתפר".

לא רק הכוח המתרגל, כפי שמציין ש', יפיק לקחים ויתקדם בעקבות האימונים: "לאחר כל ניסוי יבוצע תחקיר אצל שני הצדדים. ההתקדמות תהיה בשני צירי מקבילים, כך שגם חיילות היחידה וגם הכוח ימשיכו לאתגר אחד את השני".

"נייצר ללוחמים שלנו מפגשים רלוונטיים עם האויב", מסביר מפקד המא"ט, אל"ם אוהד מאור, "במקום שנביא חיילים שילמדו שלושה ימים ואז ידמו את האויב בעצמם, אנחנו מכשירים כוח שזה התפקיד שלו. לכן, עד עכשיו רוב האימונים התמקדו בהדיפת הכוחות העוינים, אבל מעכשיו נוכל לתרגל הרבה יותר מקרים של הסתערות ותקיפה".

החיילות ילבשו מדי ב' ייחודיים לדימוי אויב ודרגותיהן יהיו אדומות. היחידה עצמה, מתאר אל"ם אוהד מאור, נחשבת על תקן תומכי לחימה: "את טירונות רובאי 03 הן יעבירו בצאלים יחד עם מפעילות האמר קרבי. לאחר מכן, הן יתחילו את ההכשרה המקצועית, שתארך שבעה שבועות, במהלכן הן ילמדו לעומק את דפוסי הפעולה של אויב משתנה, האופן שבו הוא פועל וחושב".

אותן חיילות יצוידו באמל"ח כמו מטו"לים, טילי נ"ט, רחפנים, פצצות מרגמה וישתמשו באמצעי הסוואה. "אנחנו רוצים לעשות הכול כדי שנביא את האויב בצורה הטובה והאמינה ביותר, לכל האימונים והתרגילים", מסביר מפקד המא"ט.

"אנחנו בעיצומה של בניית היחידה מאפס, עם מספר מחזורי גיוס בשנה וסגל פיקודי שנבנה לאט לאט, עם מפקדים שכרגע מגיעים אלינו מחי"ר גבולות", מספר ש'.

"מהרגע שהן יוכשרו - הן יגיעו לדמות את האויב בכל זמן ובכל מקום, בין אם זה בצפון או בדרום, בשטח פתוח או סגור - נדע לתת את המענה הנדרש", הוא מדייק. "זה יהיה תפקיד מאוד מאתגר, הוא יכלול המון ירידה לשטח ואימונים, וכמובן שמי שתוביל ביחידה ותשאף להתקדם תוכל לצאת לקורס מ"כים ולקצונה".

כדי להגיע ליחידה האדומה עדיין אין מיונים ספציפיים, כל שנדרש ממלש"בית הוא פרופיל רפואי של 72 ומעלה, ודירוג גבוה במנילה לתפקיד "מדמה כוחות אויב". מפקד היחידה האדומה מסביר: "אנחנו עדיין לא יודעים לדייק את היכולות הספציפיות הנדרשות מהחיילות, עם בוא מחזור הגיוס הבא, נוכל לבחון מחדש את המצב ולהחליט על קריטריונים נוספים שהמשימה דורשת".

השאיפה היא שיצאו פחות מצבים של 'היינו טובים וניצחנו' אלא יותר סיטואציות של שוויון כוחות, רק כך אפשר לשפר את היכולות בעזרת התחקיר. "יש בידינו את האפשרות להראות סרטונים של תרגילים ולהשמיע הקלטות של הקשר, ללמוד קרבות, לפענח כל שלב הלאה, מה יכול היה להיות טוב יותר, איך אני דואג לנצח במלחמה הבאה?", מדגיש מפקד המא"ט.

"קמה פה יחידה שתביא בשורה גדולה לעולם האימונים בצבא, היא תאפשר לנו להמשיך ולהשתפר, ללמוד בצורה מדויקת מה טעון שיפור ומה חשוב לשמר, הכול בשביל לשמור על צה"ל קטלני ומוכן לכל", מסכם מפקד היחידה האדומה.