כשסמ"ר גלעד ניסים, לוחם בסיירת חרוב, גויס לנבחרת הקליעה של היחידה, הוא לא דמיין שתוך כמה שבועות הוא יעמוד על הפודיום ויזכה בתואר "היורה הכי טוב בצה"ל". 

"לא חשבתי שאני הולך לנצח, זה היה מאתגר מאוד", הוא משתף, "ידעתי שהפגיעות שלי טובות ואנשים פרגנו על זה תמיד, אבל לא האמנתי שזה יספיק".

סמ"ר ניסים גבר על 24 המתמודדים הטובים ביותר בצה"ל, שהתחרו במהלך השבוע בתחרויות יום ולילה. היו שם קלעים, נגביסטים ורובאים. נציגים מאומנים נשלחו מכל חטיבות החי"ר ויחידות הקומנדו, ועשו כל שביכולתם לקטוף תארים, ובראשם "אלוף האלופים".

"בסיירת ארגנו נבחרת יחידתית גדולה, פתחו לנו מחנה אימונים ייחודי ובמשך שבועיים וחצי היינו רק בזה", משתף האלוף הטרי, "זו לא סתם עוד תחרות, כל החטיבות נותנות את הנשמה שלהן - וגם אנחנו החלטנו להגיע ברמה הכי גבוה שאפשר". 

הישג נוסף רשמו הצנחנים של 202, שזכו בתואר הגדוד המצטיין. ״עשינו את הבלתי ייאמן וזכינו במספר התארים הגבוה ביותר שגדוד זכה בהם אי פעם באליפות אחת״, הצהיר מפקד בית הספר ללוחמה, סמ"ר עידו שטרנברג.

מתוך 6 מקומות ראשונים שתפסו הצנחנים, שלושה מהם שייכים לגדוד 202 שהתחרה מול 21 גדודים אחרים. "התחושות לגבי הזכייה הן מטורפות! אנחנו ממשיכים לשמור על כשירות ומקצועיות מרמת הלוחם, הצוות ועד הגדוד. אני גאה להיות חלק מהחטיבה בכלל ומהגדוד בפרט", שיתף המפקד. 

סמ"ר ניסים והנבחרת מחרוב נכנסו לנעליים גדולות - כבר שלוש שנים ברצף שחרוב זוכים בתואר "הסיירת המצטיינת". האחריות על כתפיו גדלה כשהגיעה ההודעה על המקומות הראשונים בתחרויות הקבוצתיות: "וואו, זה היה מלחיץ. פתאום כל המשקל של היחידה נחת על הגב שלי".

את השעות האחרונות עד הגמר, אלוף האלופים בילה באימונים אינטנסיביים יחד עם קצין הלוחמה של הסיירת. "הוא נתן לי דגשים והיה בכל רגע, גם בין המקצים. ממש כמו מאמן אישי", שחזר סמ"ר ניסים. "הוא גרם לי להבין איך אני נותן את ה-100% שלי בכל פגיעה".

אל הדו-קרב הסופי הוא הגיע מול לוחם מאחת מיחידות הקומנדו. "המטרה פשוטה: אתה צריך לסובב כמה שיותר מטרות לצד של היריב עם עשרה כדורים בלבד. מי שמצליח לסובב יותר מטרות בסוף המקצה - מנצח".

מיד בסיום המקצה נבחרת היחידה הרימה אותו על הכתפיים והחלו החגיגות. "הבנתי מיד שניצחתי", הוא משתף וחיוך על פניו.

אבל האלוף מאריאל הבין באמת שהותיר חותם כשהתפרסמה הידיעה: "פתאום ראש העיר העלה עליי פוסט, המורות שלי מהתיכון התקשרו לברך - לא הבנתי מאיפה זה מגיע. לדעת שעבדת קשה ומעריכים אותך על ההשקעה - כיף בטירוף!".

לפני סיום, כמובן שביקשתי ממנו טיפ מנצח לכל מי שרוצה להיות "אלוף האלופים": "תהיו מרוכזים, גם בהכנות וגם במקצה, תקשיבו לכל פרט במהלך האליפות ואל תחשבו על המסביב".