״הרמטכ״ל הבא נמצא פה בקהל"

11.12.22
מערכת אתר צה"ל

״הרמטכ״ל הבא נמצא פה בקהל״. בניגוד לקהלים אחרים, בהם היה נשמע צחקוק בקרב המשתתפים, היה אפשר לראות בעיניהם הבורקות של מאות הבחורים המשתתפים בכנס - נחישות וחיוך אמיץ. ככה נפתחו כנסי החשיפה לתכנית ארז, תכנית העילית לפיקוד ביבשה.

בתחילת בנובמבר נשלחו לאחוזון העליון של המלש״בים מכתבי הזמנה ממפקד זרוע היבשה בהם נאמר: ״קחו פיקוד״. חודשיים לאחר מכן הגיע הכנס הראשון. לאט לאט התחילו להיכנס לתוך האולם המלש״בים שנענו לקריאתו של מפקד הזרוע.

אחרי שהמשתתפים נרשמו כדי להמשיך בתהליך המיון, הם נישנשו קצת בכניסה והתיישבו בכיסאות ומשם - התחיל הכנס.



מה קורה בכנס?

במשך כמה שעות, המשתתפים מקבלים לא רק את כל התשובות על תהליך המיון ותנאי הקבלה הצה״ליים והאוניברסיטאיים, המשתתפים גם מקבלים חשיפה לתמונת העתיד של חייהם, זאת בתנאי שיצליחו להתקבל לתכנית ארז, מה שיקרה רק לבודדים מתוך הקהל.

מבט להכשרה

ההכשרה הייחודית בתכנית כוללת את כלל יכולות האש ביבשה ובנוסף גם תואר ראשון בתקופת הקבע. ולכן בכנס עוברים על כלל מרכיבי התכנית, שבסוף מטרתה לייצר מפקדים המסוגלים להתמודד עם זירת קרב רב-מימדית.

פאנל המ״פים

החלק החשוב בכנס הוא פאנל המ״פים, המאפשר חשיפה בלתי אמצעית למשמעות תפקיד המ״פ הקרבי, אליו מיועדים המשתתפים. מפקדי הפלוגות מספרים חוויות משירותם ואת החשיבות האישית שלו עבורם.

המשתתפים אומרים…

״אבא שלי עלה מאתיופיה בגיל מאוחר ולא יכל להתגייס לצבא אז חשוב לי לעשות שירות קרבי משמעותי. עכשיו אחרי הכנס יש לי מוטיבציה גבוהה להיות מ״פ ולהוביל לוחמים. ראיתי פה אנשים שהם גדולים ממני רק בכמה שנים שאני עכשיו יודע שאוכל
להיות כמוהם", אופק, כנס אשקלון.

״אני מתאמן מכיתה י׳ בכושר קרבי, אני שמח שלמדתי עכשיו על עוד אפשרות לעשות שירות קרבי משמעותי שמכוון לתפקידי פיקוד", איתן, כנס תל אביב.