נאום מפקד חטיבת ביסל״ח

24.03.22
מערכת את"צ

ביום ראשון האחרון, 20/03, התקיים ערב גדוד גדס"ר מילואים 6828.
הערב התחיל בארוחה משותפת ומשם המשיך לפרידה ממפקדים וחיליים עוזבים, הענקת מגני הוקרה למפקדים ולחיילים מצטיינים.


בערב, נשא נאום מפקד חטיבת ביסל״ח, אל״ם אלרן מוראש:

"לוחמי גדוד 6828 ערב טוב,
בשבת האחרונה קראתי את ספרו החדש של האלוף במילואים עמוס ירון- "רוח המפקד". בספרו מתאר את היתרונות והחסרונות של יחידת מילואים מחד לוחמים בוגרים בעלי ניסיון מבצעי, אחריות ורצון חופשי ומאידך לעיתים מתקשים להדביק את קצב האמל"ח והמקצוע של הצבא הסדיר. לשמחתי חטיבה 828 מתברכת הן בלוחמי סדיר מעולים והן בלוחמי מילואים מעולים בדמות הגדס"ר. בכך אנו חטיבה וגדוד מיוחדים וייחודים.

בשנה וחצי האחרונות התקיימו מספר אימונים בחטיבה. במהלך המופעים הללו למדתי מקרוב ובצורה בלתי אמצעית על איכות הלוחמים והמפקדים בגדוד ועל רוח הלחימה המשימתית והעוצמתית. הבנתי שעל גדוד 6828 אני יכול לסמוך בכל משימה.
מכל מופע ראיתי גדוד מתחזק ולא פחות חשוב מתחזק את האמון בין המפקדים ברמות השונות בגדוד, ובין מפקדי הגדוד לחטיבה. לכל משימה נעניתם ומילאתם את תפקידכם לא מתוך ציפייה לתרומה, אלא מתוך ציונות אמיתית, מסירות למדינת ישראל ולמשימה אליה אנו מחויבים- שמירה על ביטחון המדינה ואזרחיה.


להבנתי יש משולש הקובע את איכותו של הגדוד- הקודקוד הראשי הוא אנשים מעולים, ערכיים ובעלי רוח לחימה. הקודקוד השני- מקצוע והשלישי הוא אמון ולכידות. הקיום של השילוש הוא עוצמתו של הגדס"ר.

ביום שני האחרון התקיים כנס אנשים, שם למדתי שכל לוחם מילואים, כמוכם זהו אדם נדיר במדינת ישראל כ 2% מהאוכלוסייה. זכות לי היא לפקד עליכם וזוהי זכותכם להיות גאים לנשוא את לפיד הערכיות במדינת ישראל. יש שיאמרו היום במדינה שעידן המלחמות הגדולות חלף מהעולם ובטח חשיבותו של לוחם הרגלים, להם אני משיב "חכו ותראו", לא כי מחר מלחמה, אלא כי לצערי עדיין לא תם המאבק על הארץ שלנו.


אנו הדור השלישי במדינה חופשית. הדור הראשון הקים את המדינה, השני ביסס את המדינה ואילו אנחנו תורנו לייצר המשכיות. ההיסטוריה מראה שזוהי המשימה הקשה והמורכבות מכולן. לכן עלינו להיות מוכנים היטב ליום פקודה.
הערב מוכיח את עוצמת הלכידות שלכם ואת המסירות של כל אחד ואחד מכם, הוא הזדמנות להביע את הערכתי הרבה, הערכת מפקדי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל. אין לי ספק שננצח בכל משימה! חג אביב שמח לכם ולבני משפחותיכם".