מפקד חדש לתוכנית "ארז"

27.08.24
מערכת את"צ

אתמול (ראשון), התקיים טקס החלפת מפקד תוכנית "ארז" כאשר סא"ל אל-חי כהן נכנס להיות השני בתפקיד במקום סא"ל ד', לאחר כהונה של שנה בתפקיד.

במעמד ההחלפה הוענקה סיכת "כנפי ארז" בפעם הראשונה למפקדי התוכנית, וכן נחשפו כותפות החניכים החדשות.

כמו כן, נחנך המתחם החדש שנבנה לתוכנית "ארז" במתקן אדם ובוצעה גזירת סרט על ידי מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי.

"נפלה בידינו הזכות להיות הראשונים ולגבש קבוצה המורכבת מהאנשים הכי טובים", אמר המפקד היוצא, סא"ל ד', "חניכי מחזור א', יש לי הערכה רבה על החלוציות והרצון לתרום ולהיות מפקדים בצבא. בשנה זו ראיתי קבוצה של אריות שמבינה את גודל האחריות ודוחפת לעשות הכל בצורה הטובה ביותר".

"התפקיד שלכם הוא להוביל את המסגרות שלכם לניצחון בכל משימה שתקבלו ושתיקחו על עצמכם, קטנה כחמורה, בנורמות ובסטנדרטים הטובים ביותר, בעוז, בענווה, בתחבולות וברוח", הוא הוסיף.

"בהתרגשות גדולה אני מקבל את הפיקוד על יחידת "ארז". יחידה שחרטה על דגלה מיומנות ואיכות לצד ענווה ועקרונות למידה חזקים", הכריז המפקד הנכנס, סא"ל אל-חי כהן, "נעמול קשה ונילחם, כדי להכשיר הכי טוב שאנחנו יכולים וכדי להוציא מפקדי שדה מובחרים ומצוינים. לקחתי פיקוד, הנני".

"נדמה שהיום, יותר מתמיד, כבר לא נדרש עוד להסביר מדוע חובה שהטובים ביותר יהיו מפקדים בקצה המבצעי, במקומות בהם מובילים חיילים לקרב, במקומות שבהם מוכרעים בטחונה ועתידה של מדינת ישראל", הצהיר ראש התוכנית, תא"ל יובל בזק, "אני מלא אמונה ותקווה, שהאדוות של תוכנית "ארז" יסייעו בידי צה"ל ומדינת ישראל להיות טובים יותר, חזקים יותר ובטוחים יותר, דורות רבים קדימה".

"אנו זקוקים בצה"ל לקצינים סקרנים, שצמאים להעשרת הדעות והרחבת האופקים. קצינים שיהיו לוחמים מעולים מחד, אינטלקטואלים ודעתנים מאידך", אמר מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, "את כל אלו ועוד ביקשתי לממש באמצעות תוכנית "ארז" - תוכנית אשר נבנתה כדי להקנות הכשרה צבאית ואקדמית מעולה למיטב הנוער הישראלי, במסלול שמיועד להוביל את בוגריו לפיקוד בשלל יחידות היבשה".

"בעוד שנים לא רבות תהוו אתם, חניכי התוכנית, שדרת פיקוד יבשתית מעולה, הנכונה להעמיס על כתפיה החסונות את אתגרי הביטחון של מדינת ישראל", הוא סיכם.