מעל 120 מ"פים חדשים סיימו את הכשרת הפיקוד הקרבי

05.07.24
מערכת את"צ

הכשרת הפיקוד הקרבי במרכז להכשרת פיקוד קרבי ביבשה הסתיימה אתמול, (חמישי) בטקס סיום בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, ובהשתתפות מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף דוד זיני, מפקד המרכז להכשרת פיקוד קרבי, תא"ל אודי צור ומשפחות בוגרי ההכשרה.

הטקס מסכם את הכשרתם של 129 מפקדי פלוגות חדשים ביבשה, מתוכם 29 במילואים שהגיעו לקורס מתוך הלחימה וחוזרים אליה לאחר סיום הקורס. במהלך הטקס, הוענקו סיכות המ"פ לחניכים המצטיינים על ידי מפקד זרוע היבשה ומפקד המרכז להכשרת פיקוד קרבי.

מדברי מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי: "אתם מחוג המצפן אשר מורה על הדרך והכיוון, עליכם נשענת שגרת חייהם של רבים, בכם תלויה הכשרתם המקצועית, מכם הם שואבים את הערכים, מכם תצמח הנכונות ותחושת המסוגלות. זוהי מלחמה על קיומו ועתידו של הבית, ואת המלחמה הזו, אנחנו ננצח, אין אפשרות אחרת. על כתיפכם הצעירות מוטלת האחריות שכך יהיה. אני סומך עליכם, גאה בכם, ומתפלל שתלכו לשלום ותחזרו בשלום".

מדברי מפקד המרכז להכשרת פיקוד קרבי, תא"ל אודי צור: "מפקדים יקרים, זכרו כי אתם לא רק אלו שמובילים את הכוחות במלחמה, אתם גם מהווים את הרף הערכי והמוסרי של צה"ל ומעצבים דורות של לוחמים.

מכאן אתם חוזרים למלחמה שאין צודקת ממנה, אין מוסרית ממנה ואין חשובה ממנה. עם ישראל שולח אתכם, מפקדי פלוגות גיבורים, שולח אתכם להשיב את הבטחון והשקט לארצנו ולעמנו".