כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לעבור את גיבוש הלוחם הימי

רוצים לעבוד עם מערכות טכנולוגית מתקדמות אבל לא יכולים לוותר על הים? אם התשובה שלכם היא כן, כנראה שתפקיד הלוחם הימי הוא ייעודכם בצבא וכדי להגיע אליו, תצטרכו לעבור גיבוש מאתגר. לקראת הגיבוש שיתקיים שבוע הבא, אספנו עבורכם את כל הטיפים החשובים

16.08.17
אוראל אלחדד, מערכת זרוע הים

מוטיבציה היא המפתח

אם אתם רוצים להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי שלכם לקבל זימון לגיבוש, סמנו במנילה 5 במידת הרצון שלכם לשרת בתפקיד לוחמה ו-5 במידת הרצון שלכם לשרת בתפקיד הלוחם הימי. לרמת המוטיבציה שלכם יש השפעה על סיכויי הקבלה לתפקיד. הראו מוטיבציה גבוהה לשרת כלוחמים ימיים וכך תגדילו את הסיכויים שלכם לעבור את הגיבוש.

מי מגיע לגיבוש?

כדי להגיע לגיבוש צריך קב"א, דפ"ר ופרופיל העומדים בתנאי הסף. הפרופיל הדרוש ללוחם ימי הוא 97-72 ללא סעיף הפוסל שירות בים (ניתן להתקבל עם משקפיים במספר בינוני).

תהיו חברים

הצלחתם להגיע לגיבוש? אחד מהפרמטרים החשובים ביותר למעבר הגיבוש הוא יכולות חברתיות גבוהות. כלוחמים ימיים תידרשו לעבוד בשיתוף עם חבריכם לצוות כיוון שתבלו איתם ימים רבים בכלי השיט. לכן, במהלך הגיבוש שמים דגש מיוחד על היכולת שלכם לעבוד בצוות ולהיות שם בשביל חבריכם כשהם זקוקים לכך.

  לא דרוש ניסיון

אם חששתם מכך שאין לכם ידע קודם ועל כן הסיכויים שלכם לעבור את הגיבוש נמוכים, הסירו דאגה מליבכם. רוב החיילים המשרתים כיום בתפקיד לא התגייסו עם ידע ומיומנויות ימיות מוקדמות, אלא צברו אותו במהלך השירות. עם זאת, הגיבוש כן בוחן יכולת פיזית וכושר גופני, לכן כדאי להתחיל להיכנס לכושר לגבי הגיבוש.

אל תפחדו ממחלת הים

כולם סובלים ממחלת ים בדרך כזו או אחרת, וזה בסדר גמור. החכמה האמתית היא להמשיך ולבצע את התפקיד שלך בנחישות למרות ההרגשה הרעה. החדשות הטובות הן שעם הזמן הגוף יתרגל להפלגות בים והמצב ישתפר באופן משמעותי.

 

 

ששש! זה סוד!

תכונה נוספת שהלוחם הימי ניחן בה היא חשאיות ושמירה על סוד. במהלך השירות הלוחמים ייקחו חלק במספר רב של מבצעים מסווגים ולכן היכולת לשמור על חשאיות היא חשובה ביותר.

  אל תשכחו בגדים להחלפה!

אל תשכחו להביא לגיבוש בגדים להחלפה, נעלי ספורט (מומלץ זוג נעליים נוספות אם יש), בגד חם ומוצרי היגיינה. כמובן שאם אתם משתמשים בתרופות קבועות אל תשכחו להביא אותן. כמו כן, תנאי כניסה לגיבוש הוא תעוגת זהות, ואישור הרפואי החתום על ידי רופא - אותו ניתן למצוא באתר זרוע הים.

מומלץ לא להביא ציוד אלקטרוני או פריטים יקרי ערך. במהלך הגיבוש תהיו מנותקים מהמכשירים הסלולריים בכל מקרה ולא תהיה לכם גישה אליהם. מלבד זאת, חשוב להקפיד לישון 7 שעות בלילה שלפני הגיבוש. מדובר בתנאי הכרחי, ומועמדים שלא ישנו לילה לפני כן יישלחו הביתה.

מה יחכה לי בגיבוש?

משך הגיבוש הוא יומיים והוא מתקיים בבסיס ההדרכה של זרוע הים בחיפה.  במהלכו תצטרכו לעבור משימות ומבחנים רבים: חלקם יבחנו את הכושר הגופני שלכם וחלקם יבחנו את היכולות שלכם לעבוד בצוות, מנהיגות יצירתיות ואיך אתם חושבים תחת לחץ.

בגיבוש תעברו מסעות, ריצות ואתגרי חשיבה. חלק מהגיבוש מתנהל בים וכולל שחייה וחתירה בסירות משוטים. בנוסף, במהלך הגיבוש תעברו ריאיון אישי כדי שהממיינים יוכלו להכיר אתכם לעומק ולבחון את מידת התאמתכם לתפקיד. אתם גם תלמדו רבות על תפקיד הלוחם הימי כשתיפגשו עם לוחמים ומפקדים מהשטח שיספרו לכם על חווית השירות בספינות ובכלי השיט.

  ואיך סנפיר נכנס לכל הסיפור?

חיילים שסיימו בהצלחה גיבוש לוחם ימי רשאים לבקש זימון לגיבוש סנפיר. יחידת סנפיר היא יחידת לוחמה מעורבת של בנים ובנות שאחראית על הגנת הנמלים הצבאיים של זרוע הים. הגיבוש בוחן יכולות פיזיות לצד התאמה לתפקיד, ויכולות אישיות של המשתתפים בו.

 דבורים או ספינות טילים?

עברתם את הגיבוש? מזל טוב! הלוחמים הימיים שמתגייסים לזרוע הים משרתים במספר יחידות ותפקידים, כשהעיקריים הם לוחם בשייטת ספינות הטילים או לוחם בפלגות הביטחון השוטף. עם זאת, אי אפשר לדעת לפני הגיוס לאיזה תפקיד תגיעו. בסוף הגיבוש תישאלו מהי ההעדפה הראשונית שלכם (דבורים או ספינות טילים), אך רק לאחר סיום הטירונות בבה"ד זרוע הים יינתן לכם שאלון העדפות בו תוכלו לציין באיזה תפקיד הייתם רוצים להשתבץ וייקבע תפקידכם הסופי. עם זאת, חשוב לדעת שלפעמים צרכי הצבא קודמים לצרכים האישיים של החייל וייתכן שלא תגיעו לתפקיד שסימנתם בעדיפות הכי גבוהה. אך אל דאגה, כל התפקידים מעניינים ומאתגרים ומשתדלים להתחשב עד כמה שאפשר בהעדפותיכם מהגיבוש ומסיום הטירונות.

אז אלו הם עשרת הדברים שאתם צריכים לדעת לפני גיבוש לוחם ימי. כל מה שנותר הוא לאחל לכם בהצלחה! וזכרו, אין דבר העומד בפני הרצון.

אם יש לכם עוד שאלות פנו לביתן זרוע הים:

טלפון: 03-7377777

פקס: 03-7376123