74% גרים בערים, 26% הם בני זקונים ושניים מתוכם נשואים:

06.09.17
מערכת את"צ

טקס סיום קורס חובלים מחזור 135 התקיים היום (רביעי) במעגן דרור, המשמש כמעגן הצוללות החדש שבבסיס חיפה של זרוע הים.
 
הטקס, במהלכו קיבלו הבוגרים את סיכת קצין הים ודרגת סגן, נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, אלוף אליהו (אלי) שרביט, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, משפחות החובלים ואורחים נוספים.
 
קורס חובלים הינו קורס קצינים התנדבותי המכשיר את מפקדי העתיד של זרוע הים, אשר יפקדו על השיט הכוללים ספינות טילים, כלי ביטחון שוטף וצוללות.

"עכשיו זה התור שלנו, עכשיו זה הדור שלנו ואתם חובלים צעירים מצטרפים אליו", אמר בנאומו סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי. "על כתפיכם החשופות הנחנו זה עתה את הדרגות ואיתן אחריות כבדת משקל. פקודי ורעי הקצינים החדשים, ברכתי האישית לכל אחד מכם. נבחרתם מבין רבים, סומנתם ועשיתם מסע ארוך ותובעני".

"אתם מצטרפים לחבורת הפיקוד של זרוע הים", המשיך אלוף כוכבי, "אשר לאורך שנים קידמה את יכולותיו של החיל והביאה אותו להתמקד בחזית היכולות המבצעיות, שבחרטום הקדמה הטכנולוגית. ממחר בבוקר תהיו אתם אלו שיקבעו מדי יום את עוצמתו של החיל ואת תרומתו לצה"ל ועם ישראל".

עליונות ימית משיגים עם צי, ספינות, צוללות, קומנדו, צי חזק, התקפי, מתוחכם, מתאים למשימותיו ולאתגרים המשתנים", אמר אלוף אליהו (אלי) שרביט, מפקד זרוע הים. "בוגרי מחזור 135, בתוך זמן קצר תמצאו את עצמכם בעיצומה של עשייה מבצעית ענפה, נועזת, בכל הזירות".

"בחרתם לצעוד בדרך מאתגרת, משמעותית, נטלתם על עצמכם אחריות כבירה, בחרתם להיות מפקדים בים. זכרו תמיד, כי הלוחמים נושאים אליכם עיניים, זכרו תמיד, כי אתם אחראים לתפקודם ולשלומם, זכרו לממש אחריות זו בענווה, ובכבוד לכל אדם באשר הוא. צאו, הפליגו, נצחו ושובו בשלום לנמל". 

ובמספרים:

את קורס החובלים מספר 135 מסיימים 30 בוגרים, שניים מתוכם נשואים. 

74% מהמסיימים גרים בערים, 22% גרים במושבים ו-4% גרים בקיבוצים.

90% מהמסיימים בחרו ללמוד בתיכון במגמה ריאלית בעוד ש-10% למדו במגמה הומאנית.

39% מהמסיימים הם הילדים הבכורים במשפחתם, ו-26% הם בני זקונים.

35% מהמסיימים הינם בעלי קרובי משפחה אשר שירתו בחיל הים. 

39% מהמסיימים הם בוגרי שנת שירות, מכינה קדם צבאית או ישיבה דתית. 30% מבוגרי הקורס עסקו בספורט ימי לפני גיוסם ו-55% פעלו בצעירותם בתנועות הנוער השונות.