הכירו את הצוללנים החדשים

24.05.17
מערכת את"צ

היום התקיים טקס סיום קורס צוללן מחזור 111, בבסיס חיפה של זרוע הים. אורכו של קורס הצוללן הוא כשנה וחודש ואליו מתמיינים בכל שנה כמאות מועמדים. 

הטקס נערך בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אליהו (אלי) שרביט, ובהשתתפות מפקד שייטת הצוללות, אל"ם א', מפקד בסיס ההדרכה של זרוע הים, אל"ם יובל אילון, מפקד בית ספר צוללן, רב-סרן י', משפחות ואורחי המסיימים.

קורס צוללן הוא אחד הקורסים הייחודיים והיוקרתיים בצה"ל. מדובר בקורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי, אשר מורכב משלושה שלבי הכשרה ובסיומו מוענקות לבוגרים הטריים דרגת סמל וסיכת צוללן.

"מחזור 111 שניצב פה היום, המחזורים שקדמו לו והמחזורים שיבואו אחריו, הם אלה שלוקחים את המכונות המורכבות והמשוכללות הללו והופכים אותן ליכולת מבצעית שהיא קצה הזרוע הארוכה לא רק של זרוע הים אלא של מדינת ישראל כולה", אמר מפקד זרוע הים, אלוף אליהו (אלי) שרביט, בטקס הסיום. 
 
שייטת הצוללות מהווה כוח תקיפה ימי עיקרי וגורם איסוף מודיעיני של מדינת ישראל. הצוללנים פועלים באופן חשאי ומבצעי במשימות רבות ומגוונות הרחק מחופי ישראל.


 
עם סיום הקורס עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש את תפקידי הלחימה בצוללות הזרוע, בהתאם למגמה המקצועית אליה שויכו.

"להיות צוללן זה לא רק להיות מקצוען", אמר אלוף שרביט והוסיף: "שמרו על הערכים שלכם, הדגישו את ערך הרעות, שהוא חיוני בעשייה המורכבת של צוות שתלוי איש ביכולותיו של רעהו. צאו, צללו, נצחו ושובו בשלום לנמל".