"תהיו גאים במקום אליו אתם שייכים, אתם קו ההגנה הראשון של ישראל"

12.12.19
מערכת אתר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ערך אתמול ביקור בבסיס חיל הים באשדוד, בליווי מפקד זרוע הים, אלוף אלי (אליהו) שרביט, מפקד הזירה הימית הדרומית, אלוף-משנה אמיר גוטמן, ומפקדים נוספים בחיל.

במהלך הביקור סייר הרמטכ"ל בין היתר במוצב השליטה הזירתי וקיים שיח ממושך עם הלוחמים אשר השתתפו בימי הקרב של "חגורה שחורה". רב אלוף כוכבי שמע מהחיילים על פעילותם האינטנסיבית בגזרה הימית המורכבת בעת שגרה ובחירום, וענה על שאלותיהם בנושאי המרחב הימי והשינויים במרחב הדיג, כמו גם על שאלות בנושא האתגרים המבצעיים לאור האיומים במרחב הימי מול רצועת עזה. 

בהמשך התרשם הרמטכ"ל מקרוב מהעבודה האינטנסיבית של הלוחמים הימיים, ובחן את המגוון הרחב של כלי השיט. הרמטכ״ל ומפקד חה״י אף הפליגו על כלי שיט ייחודי ושמעו מפי הלוחמים על האתגרים בתפעולו.

בתום הביקור שיבח רב אלוף כוכבי את עשייתם של המפקדים והלוחמים, והביע את הערכתו הרבה על השינוי המתחולל בחיל בכל הנוגע להתאמת יכולותיו למציאות המשתנה, הן בהיבט התת מימי והן בהיבט העל מימי.

כמו כן, הודה הרמטכ״ל ללוחמים על השעות הארוכות שהם משקיעים בשמירה על גבולותינו הימיים בכל מצב ים ובכל גובה גלים. "אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת מבחינה ביטחונית", אמר רב אלוף כוכבי, "כל הזירות שסביבנו פעילות ויש לנו חיכוך, בכל אחת מהן". 

עוד התייחס הרמטכ"ל לאירועים האחרונים ברצועה: "תכננו הרבה מאוד זמן את 'חגורה שחורה'. אנחנו קבענו את הזמן, את האופן, ואנחנו יצאנו להתקפה שנפתחה בסיכולו של בהאא' אבו אל עטא. אין הרבה צבאות שיודעים לבצע סיכולים ברמה הזו. היה ברור שמרגע זה, אנו נכנס לימי קרב, והתוצאה שלהם הייתה חדה וברורה - פגיעה קשה מאד בגא״פ".

"אנחנו לוחמים כולנו כתף אל כתף כעם אחד", הדגיש הרמטכ"ל, "תהיו גאים במקום אליו אתם שייכים, תהיו גאים בחיל הים ותהיו גאים בצה"ל. אתם קו ההגנה הראשון של מדינת ישראל".