הדבור של אבא

לרגל יום המשפחה שוחחנו עם סרן נתנאל קריספין ורב"ט עידו זינו, שהתגייסו בעקבות אבותיהם לשירות מבצעי בזרוע הים. "אני זוכר כמה אבא התלהב כשהוא שמע בפעם הראשונה שאני חוזר לספינה שהוא שירת בה לפני 30 שנה".

12.02.21
שחר לבנטר, מערכת אתר זרוע הים

 

משרתים רבים ממשיכים מסורת משפחתית בגיוסם לזרוע הים, ובכלי השיט השונים תוכלו למצוא לוחמים ולוחמות שמגיעים ממשפחות בהן הסבים, ההורים או האחים שירתו גם הם בזרוע.

לקראת יום המשפחה, שמענו מסרן נתנאל קריספין, המשרת כמפקד דבור 906 בזירת ים סוף, ומרב"ט עדן זינו, שמשרת כמכונאי באותו הדבור, על הגיוס לזרוע הים בעקבות אבותיהם ועל השירות המשמעותי בהגנה על העיר בה גדלו.

סרן נתנאל קריספין העביר שעות רבות בילדותו בחוף הים באילת, ועם השנים החיבור שלו לים הלך והתעצם. הוא התנסה בעיסוקים ימיים רבים– משיט על היאכטה המשפחתית, דרך קורס סקיפר וקורס מדריכי שיט וגלישה במכון ווינגייט ועד הרחבת מגמת ימאות, ספנות ומדעי הים בתיכון.

נתנאל זכה להמשיך לעסוק בתחומים הללו גם בצבא, כשהתגייס לקורס חובלים. השירות בזרוע הים הוא מסורת משפחתית עבורו –  אביו של נתנאל שירת כאלחוטן בשייטת ספינות הטילים בזירת חיפה, ולאחר מכן עבר לזירת ים סוף ושירת בתפקיד צולל בפלגת הצוללים, ואילו אחותו הקטנה מיועדת להתגייס ליחידת סנפיר.

"אבא שלי התאהב בים בגיל צעיר", מתאר נתנאל בחיוך. "הוא גידל אותנו הילדים על האהבה הזאת, בין אם זה בשיט ביאכטות כשהיינו קטנים ובין אם זה בהפלגות שיצאנו אליהן בארץ ובחו"ל".

כמוהו רב״ט עידו זינו, שגדל באילת ומשרת כמכונאי, גם הוא בדבור 906 בזירת ים סוף, ומיועד לצאת בקרוב לקורס צ׳יפים. ״אבא שלי שירת על אותו הכלי עליו אני משרת היום", הוא מספר.

 

"מבחינתי זה לא מקרי. מאז שהייתי ילד אבא סיפר לי סיפורים וחוויות מהשירות, ואפילו הייתה לנו מסורת משפחתית ללכת כל שנה ביום העצמאות לתערוכות של ספינות. הסיפורים והמסורת דחפו אותי לרצות להתגייס לפה״.

נתנאל ועידו מספרים שאבותיהם התרגשו מהגיוס שלהם לשירות מבצעי בזרוע הים. ״אבא שלי גאה בי מאוד", נתנאל אומר, ועידו מוסיף: "אני זוכר כמה אבא התלהב כשהוא שמע בפעם הראשונה שאני חוזר לספינה שהוא שירת בה לפני 30 שנה. הוא מצפה ממני להיות הכי טוב שאני יכול, ותומך בי כשאני צריך״.

כשאני שואלת אותם איך זה מרגיש להגן על הבית והמשפחה מקרוב, עידו משיב: "יש לי חיבור אישי עמוק לאילת, לבית שלי, וזה הופך את משימת ההגנה למשמעותית אפילו יותר". נתנאל מצטרף: "אני מכיר את המקום כמו כף היד שלי, כי גדלתי בחופים האלה. כיף לדעת שאני נותן את כל כולי כדי להגן על הבית שלי, על המשפחה שלי, על האזור שאני מכיר ואוהב".