קורס פיקוד ימי מתקדם הגיע לסיומו

בעיצומה של המלחמה, 38 בוגרי מחזור 24 של קורס פי"ם סיימו את הכשרתם. במשך שישה חודשים, רכשו הבוגרים כישורי פיקוד ומנהיגות, העמיקו את קשריהם עם כוחות היבשה והתנסו בלחימה מהים מול ארגוני הטרור

13.03.24
יהלי שיאון, מערכת אתר זרוע הים

היום (ד') התקיים טקס הסיום של מחזור 24 של קורס הפיקוד הימי המתקדם (פי״ם) בראשות מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה; מפקד בה"ד זרוע הים, אלוף משנה תמיר שמש, ובכירים נוספים. בוגריו צפויים לשרת בתפקידי פיקוד בכירים על כלי השייט השונים.

הקורס מתקיים בבסיס ההדרכה הזרועי וקולט לתוכו חובלים כשנה וחצי לאחר סיום הכשרתם. במהלך הקורס לומדים החובלים תכנים מקצועיים וערכיים מקיפים, מעמיקים את היכרותם עם כלי השייט אליהם מיועדים ובונים את גישתם הפיקודית. כחלק מלקחי הלחימה, עברו בוגרי המחזור הנוכחי הכשרה נוספת לצד קורס מפקדי הפלוגות של זרוע היבשה, בו פיתחו את שיתוף הפעולה הבין-זרועי ויישמו אותו הלכה למעשה בתקיפות משותפות ברצועה.

בצל הלחימה נעשתה הכשרתם של החניכים מאתגרת ביותר. כלל בוגריה לקחו חלק פעיל בלחימה בגזרות השונות וחלקם אף פיקדו כחלק מתפקידם העתידי מבעוד מועד. "ביום הראשון של הלחימה הקפיצו אותנו היישר לקרב", מספר סגן תמיר, מבוגרי הקורס. "חלקנו חזרנו לתפקיד הקודם שלנו, ואחרים הגיעו לתפקידים שונים לגמרי. רק אחרי חודש חזרנו ללימודים העיוניים בפי"ם, ומאז אנו עושים את המעבר התדיר והמאתגר בין לחימה ולימוד".

(צילום: מורן משה, דוברות זרוע הים)

כפי שמסביר סגן תמיר, אותו מעבר היה מאתגר במיוחד עבור החניכים אך במהלכו הגיעו למסקנה כי אותו שלב היה קריטי בעבורם. ״ללא השלב העיוני לא הייתי יכול לעבד את כל מה שעברתי. במלחמה אתה בריצת מרתון ללא הפסקה, רק בפי"ם יש לך את המרחב לחקור את החוויות ולהיבנות מהם, כמפקד וכבן אדם".

"הלחימה שבנתה אותי יותר מכל לפיקוד" מספרת סגן נועה, מבוגרי המחזור. "פיקדתי על לוחמים שאיבדו את כל עולמם, ויחדיו עברנו את מצבי הקיצון המורכבים ביותר. בארבעת החודשים האחרונים למדתי את משמעותה העמוקה ביותר של המילה אהבה. כשאני מסתכלת על האתגר הצפוי לנו לא יכולתי לבקש לעבור תהליך עמוק יותר".