הצצה להכשרת בקריות השליטה הימית

25.01.24
חן אלבז, מערכת אתר זרוע הים

"בזמן המלחמה, תחושות המחויבות והזיקה לתפקיד מתגברות פי כמה. הידיעה שבנות שהכשרתי לתפקיד יושבות היום בקו ההגנה הראשון של מערך הלחימה בתווך הימי גורמת לי לתחושת סיפוק וגאווה, אין מרגש מזה", משתפת סמ"ר יסמין, מפקדת קורס הבק"שיות בבה"ד זרוע הים.

בעת מלחמה, אחד מהאתגרים הגדולים איתם נאלץ להתמודד סגל ההכשרה והפיקוד של קורס בקריות השליטה הינו ניהול הקורס מבחינה מקצועית ופיקודית. "בשבוע הקליטה לקורס, במקום תחילת לימודים פתחנו בשבוע חיבור למלחמה ולצבא. העברנו מערכי שיעור המספרים על כלל מלחמות ישראל, הסבר נרחב על פריצת המלחמה בתחומי זרוע הים לצד השתתפות בקריות השליטה של הזרוע במערך הלחימה".

בפן הפיקודי, על פי דבריה של סמ"ר יסמין, המפקדות מתמקדות בפיתוח החיילות בציר החוסן ובציר האישי, וכן מקפידות להסביר ולהראות את תפקיד הבק"שית על כל גווניו על מנת ליצור הבנה עמוקה של התפקיד ושל המשמעות המיוחדת הטמונה בו.

"התפקיד שלי מעניק לי זכות מיוחדת"

סמ"ר יסמין התחילה את דרכה בזרוע כבקרית שליטה ימית. היא שירתה בתפקיד מספר חודשים ולאחר מכן החליטה להגשים חלום ולצאת לקורס הכשרת מפקדים. סמ"ר יסמין לקחה חלק בשני קורסים בתור מפקדת אישית ולאחר מכן קודמה להיות מפקדת קורס ומפקדת מגמה.

"מפקדת קורס בקריות שליטה ימית בעיניי הוא תפקיד פיקוד מיוחד שיש בו קסם אחר, זאת לא עוד סתם הכשרה או סתם קורס, יש בו אתגרים וייחודיות שאין בתפקידי פיקוד אחרים. בקורס בק"שיות ממוצע יש כ70- חיילות. מדובר בקורס הכי גדול בזרוע הים", היא מדגישה.

סמ"ר יסמין משתפת באירוע מרגש שחל במהלך הקורס. "קיימנו מסע לזכר סיוון שהרבני ז"ל, יחד עם משפחתה וחברותיה. סיוון הייתה בקרית שליטה ימית שנרצחה במסיבת ה'נובה', והיה לנו חשוב להנציח אותה יחד עם החיילות. בנוסף, רוני פרץ, אביו של רז פרץ ז"ל שנהרג במוצב כיסופים ב7.10 - הגיע אלינו להעביר הרצאה לחיילות על ערכי בנו, אומץ ושליחות. הרגשתי עוצמה שאני אפשר באמת לתאר".