מערכת אתר צה"ל

ביום ראשון האחרון הוקפצה פלוגת הסיוע המנהלתי של גדוד 71 על ידי מפקד הגדוד סא״ל עידן ניר ״תעלו כוננות בשל המצב בגזרה״ כך אמר.
סגן רון אלישע, מפקדת פלוגת הסיוע המנהלתי לא חשבה לעצמה שכך ייראו ה24 שעות הקרובות.
בשעה 6:00 בבוקר ירדה הפקודה לפלוגה ״בעצם בשעה הזו גילו לנו שמדובר בתרגיל פתע לפלוגה״ מספרת סגן אלישע. ״התחברנו להערכת המצב, גזרנו משמעויות כל אחד בתחומו והתחלנו לפעול״.

״תחילה כינסתי את כלל הפלס״ם על מנת לחבר את האנשים למשימה ולתמונת המצב״ משימה לא פשוטה בהתחשב בעובדה שמדובר בפלוגה הגדולה ביותר בגדוד אשר מונה למעלה מ100 חיילים, קצינים ונגדים ״שם הנחתי על נוהל מעבר משגרה לחירום הכולל הגברת מוכנות ללחימה בכלל החתכים- הספקה, רפואה, טנא, משאן ותקשוב ״.

תחת רון מתפקדים כמה וכמה מערכים חשובים מאוד אשר אי כשירותם תעצור את הרציפות התפקודית של הגדוד בבט״ש ובחירום. ״פלסם יש רק אחד, פלוגות לוחמות יש כמה. כשירות הפלס״ם היא קריטית. כל תפקיד חשוב ואין לו תחליף״ אומרת רון.
מיד אחרי הורדת הפקודה להעלאת כוננות, כל פלגה החלה לעלות כשירות בתחומה.

פלגת ההספקה החלה במלאכת התדלוק של כלל הצק״ג - טנקים,נגמ״שים ורכבים גלגלים וניפקו מנות קרב לחיילים.
פלגת הטנ״א החלה לבצע טיפולים ובחינות לכלים, המשאן ניהלו שבצ״קים, התאג״ד הכין את עצמו למתן מענה באירועים ומחלקת התקשוב דאגה שהלוחמים יצליחו לתקשר אחד עם השני. במקביל להעלאת הכשירות , התכנסו כלל הקצינים המקצועיים יחד עם המג״ד על מנת לאשר תוכניות לקרב. ״כל קצין הציג את הסעיפים המקצועיים שלו ובהם המיג את שיטת המענה שלו בלחימה ונתן דגשים למפים״ אומרת סגן אלישע.

״לאחר אישורי התוכניות יצאנו לשטחי כינוס והתחלנו תנועה לכיוון נקודת תחילת הלחימה שם עשינו תרגולים של החלפת גלגל בהאמר, תרגולת התהפכות נגמש ועוד״.

השליטה במענה הלוגיסטי בלחימה מנוהל בראשות רון יחד עם קציני המטה מתוך נגמש ״מכלול המנהלה״. במהלך התרגיל בוצעה פתיחה של מוצב חוצה גדר יחד עם כוח אג״מי.
״במהלך התרגיל הותקלנו באירוע רב נפגעים רחב שם התאג״ד היו צריכים לתת מענה טיפולי לחיילים בזריזות ויעילות״ מספרת.
״התרגיל סוכם כהצלחה, הרבה בזכות העובדה שלמדנו ממנו המון, גם תוך כדי וגם בסופו- דבר שבעתיד רק יעשה טוב לנו כפלוגה ולגדוד״.
כששאלתי את רון מה היא רוצה לומר לחיילים תחתיה היא סיכמה זאת במשפט אחד: ״תסמכו על עצמכם, תאמינו ואז בטוח שתצליחו!״