המבצע לבניית חנוכייה של חטיבה 188

כדי להדליק את הנר השני בחנוכייה, נאלצו מפקדי חטיבה 188 לעבוד קצת קשה יותר מהמצופה. שמענו מהם על "ליל ברקים" - הדרך הייחודית בה הם חגגו, שהיא כמובן, תרגיל מלחמה

06.12.21
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

בחטיבת השיריון 188 חגגו השבוע את חג החנוכה בצורה יוצאת דופן - כל המפקדים בחטיבה, מדרגת המ״כ ועד המ״פ, התאספו במחנה עליקה שברמת הגולן. כל פלוגה קיבלה מפה עם נקודות וקווים המסומנים עליה. 

מהר מאוד הם הבינו מה עליהם לעשות: למצוא את כל החפצים המוסתרים ברחבי הבסיס.  לאחר שחשפו את הציוד אליו הם רגילים - אלונקות, ג׳ריקנים ושקי פק״ל, הבינו שמוחבאים גם פריטים באווירת החג - סופגניות, סביבונים, נרות וגפרורים.

כל פלוגה יצאה לדרך בתנועה חשאית לכיוון המטרות, בחוץ כבר החשיך והמפקדים התקדמו בתנועה חשאית מנקודה לנקודה, ממשימה למשימה. "חיילים מהחטיבה פטרלו בבסיס וניסו לאתר אותנו", מספר סג"ם שחר ברנע, מ"מ בגדוד 605, "אם תפסו אותך, האירו עליך עם פנס וזה אומר שנפצעת בקרב". 

רק לקראת הסוף הם הבינו עבור מה אספו את כל הפריטים: "הבנו שאנחנו צריכים לבנות חנוכייה, אבל החלק הכי מאתגר היה להבין שעלינו להרכיב במה עליה היא תעמוד, בגובה של 18.8 ס"מ - כמו מספר החטיבה".

סג"ם ברנע מעיד שהמשחק העצום היה ייחודי וחשוב. "זה איפשר זמן לגיבוש פלוגתי, וגם הכניס אותנו לאווירת קרב - איך נכבוש את המקום הזה בתנועה חשאית? זה יוצר אחידות ושפה משותפת בסגל". 

את ״ליל הברקים״ חתם המח״ט, אל"ם רועי סבירסקי, שהגיע לכל גדוד והדליק יחד עם הלוחמים את החנוכייה שבנו. 

נאחל חג שמח מגדוד 605 שזכה בתחרות!