חטיבת השריון 401 חוגגת 50 שנה להקמתה

חטיבת השריון 401, עוצבת "עקבות הברזל", חגגה השבוע יובל להקמתה בעצרת חגיגית בלטרון בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקד אוגדה 162, תת אלוף עודד בסיוק, מפקד החטיבה הנוכחי, אלוף משנה אוהד נג׳מה, מפקדי החטיבה בעבר וחיילי החטיבה בהווה.

15.08.17
מערכת אתר צה"ל


החטיבה הוקמה בשנת 1967 לאחר מלחמת ששת הימים, זאת כמענה לצורך שעלה בכוח שריון איכותי ומיומן. בשנת 2003 צירפה החטיבה לשורותיה את פלוגת הסיור "פלס"ר 500", ובכך נעשתה לחטיבה הראשונה בצה"ל המכילה תחת פיקודה כוחות טנקים, הנדסה וסיור סדירים.

משנת 2004 מצוידת החטיבה בטנקי מרכבה סימן 4, המתקדמים בצה"ל ובעולם וכוללים את "מעיל רוח", מערכת הגנה אקטיבית לטנקים ומערכת ניהול קרב ממוחשבת צי"ד. כל החטיבה ומערך הכשרתה מבוססים על טנקים אלו, דבר אשר הופך אותה לחטיבת השריון המתקדמת והממוגנת ביותר.

"לוחמי עקבות הברזל בעוז רוחם קבעו בדם את מורשת החטיבה, בהצנע לכת, רחוקים מאור הזרקורים בנחישות וברעות שריונאים שזר לא יבין", אמר בעצרת מפקד החטיבה, אל"ם אוהד נג'מה. "החטיבה מחזיקה בקדמת הטכנולוגיה העולמית בכל הנוגע ללחימה בחיל השריון וההנדסה, אך לא בזאת עוצמתה. אנשים חדורי שליחות הם כוחה ועוצם ידה של החטיבה. סיפורו של החלום הציוני והגשמתו, הוא במקרים רבים סיפור של מעטים מול רבים. גבורת היחיד, הצוות, הפלוגה והגדוד, תושייה הנשענת על אמונה בצדקת הדרך על הגנת הבית הלאומי שקיומו לא מובן מאליו. אין לנו ארץ אחרת ואין לנו צבא אחר".