המסע של לוחמי העתיד של פלס"ר 401 לכומתה השחורה

לאחר מסע של 40 ק"מ בהרי יהודה קיבלו לוחמי פלס"ר 401 את הכומתה עבורה התאמצו במשך 8 חודשים: "הם הוכיחו פעם נוספת את היכולות הגבוהות ואת האיתנות המאפיינת אותם"

13.07.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

לאחר שמונה חודשי הכשרה מאתגרים, צעדו הלילה הלוחמים העתידיים של פלס"ר 401 אל עבר הכומתה השחורה. המסע, שארך 40 ק"מ, התחיל בלטרון והסתיים בהר הדר שבהרי יהודה, שם גם התקיים טקס הענקת הכומתה לחיילים בנוכחות בני משפחותיהם.

"פלס"ר 401 היא יחידה קטנה, כל חייל בה נבחר בפינצטה על פי יכולותיו האישיות",  מספר סגן יהלי אבני, מפקד פלגת ההכשרות של הפלס"ר. "במסע הכומתה הוכיחו הלוחמים פעם נוספת את המצוינות, את היכולות הגבוהות ואת האיתנות המאפיינת אותם. אין גאה ממני להעניק ללוחמים את הכומתות השחורות ואני מצפה להמשך הכשרתם ולכניסתם ליחידה".

כראוי ליחידה מובחרת, עוברים לוחמי הפלס"ר הכשרה ארוכה: בשלב הראשונה הם מוסמכים ללוחמת חי"ר בסיסית בבא"ח נח"ל במסגרת הטירונות. לאחר מכן הם מתחילים את שלב ההכשרה השני, הכולל למידה והתמקצעות בתכנים כגון הסוואה, לוחמה זעירה, ניווט, נהיגה מבצעית, קרב מגע, לוחמה בתנאי אב"כ, והליכה למרחקים ארוכים תוך נסיעת משקל כבד.


לאחר ההכשרה, עולים הלוחמים אל היחידה ומבצעים משימות ביטחון שוטף. בזמן חירום פלוגת הסיור היא הראשונה שנכנסת לשטח האויב, ועליה לאסוף מידע מודיעיני אודות האויב והשטח בזמן אמת ובחשאיות.  בנוסף, היא אמונה על אבטחת הצירים והובלת חטיבת השריון אל הלחימה. "בעזרת האינפורמציה שמעבירה הסיירת ישירות מהשטח", מסביר סגן אבני, "ניתן להפעיל את החטיבה ולשלוח את הטנקים אל הקרב".