הילדים שחיממו ללוחמי השריון את השבת ברמת הגולן

שבת מיוחדת עברה על לוחמי גדוד 52 בחטיבה 401 ברמת הגולן, שזכו לביקור בלתי נשכח של ילדי ומתנדבי עמותת "שמחה לילד", המסייעת ותומכת בילדים בעלי מוגבלויות ומחלות כרוניות

02.02.17
שחר לוי, מערכת אתר צה"ל

במסגרת המפגש נחשפו הילדים לראשונה לשבת-שטח אותנטית של לוחמי שריון: ארוחה צה"לית באווירה משפחתית, קבלת שבת, קידוש עם הסגל הבכיר של הגדוד, וכמובן המון שירים ושמחה.

בנוסף, הציגו הלוחמים לילדים את הטנקים והכלים השונים בגדוד והסבירו להם כיצד הם מפעילים אותם בשטח. במקביל השתתפו החיילים וחברי העמותה בדיונים מיוחדים על חשיבות התרומה לקהילה וקבלת האחר.

את האירוע יזם סגן מפקד הגדוד, רס"ן אליעזר אברמוביץ', שהחל להתנדב בעמותה כשהיה חניך במכינה קדם צבאית. גם בזמן השירות הצבאי מוצא רס"ן אברמוביץ' להקדיש זמן לטובת פעילות "שמחה לילד".

״החיילים בגדוד מאוד מתרגשים ואוהבים את פעילויות ההתנדבות שאנחנו עושים", מדגיש סגן מפקד הגדוד. "הצלחנו להביא את העמותה לשבת שתכננו הרבה זמן, במטרה לגרום לחברים של 'שמחה לילד' להרגיש חלק מהגדוד, ולהעניק לחיילים הזדמנות להיחשף לאוכלוסייה שהם פחות מכירים".

גם החיילים עצמם בירכו על היוזמה. "השבת הזו הייתה משמעותית יותר ושונה משבת טיפוסית בגדוד", מספרת רב"ט ירדן חזן, מש"קית ת"ש בגדוד 52. "הרגע הכי חזק עבורי היה כשאחד מילדי העמותה, ליאור, בירך בקידוש את כניסת השבת. זה היה מעורר השראה לראות את הביטחון והשמחה שלו. הייתי כל כך גאה בו".