דבריו של מח"ט 401 בטקס ההתייחדות השנתי לזכר לוחמי השריון

בשבוע שעבר התקיים טקס התייחדות לזכרם של נופלי חטיבה 401, עוצבת "עקבות הברזל", ונופלי חטיבה 211, בסימן 70 שנה למדינת ישראל ולצה"ל. מפקד חטיבה 401, שנכח בטקס, נשא דברים

24.07.18
מערכת אתר צה"ל

האם השכול הוא שביל שיש לו התחלה אך אין לו סוף, או שזהו מעגל שנתי?

אין הומוגניות בשכול, כל אחד ואחת חווה אותו אחרת. מפקדים, חברים ומשפחות, אנו צועדים יחד בדרך זו שנים רבות. השכול הינו חלק מקימורי חיינו. הצלקות לגופינו ולנפשינו חיים אתנו יום יום.

גם לי אישית כמפקד יש שמות, סיפורים, מבטים, תמונות וזיכרונות שהשכול חקק בלבי וילוו אותי כל חיי. גם השנה אנו נפגשים בבית השריון, מול קיר השמות הנצחי, כדי להתחבק, להתרפק, להיזכר, להתייחד, לדמוע ולכאוב.

המושג "מחיר הביטחון" היום הוא כל כך אישי. 576 חללים נפלו בחטיבה 401 ובחטיבה 211. כל אחד מהם יחיד ומיוחד, כל אחד הוא חלק מהתמונה השלמה של הערכים שאנו רוצים ללמד את לוחמינו, הדור הצעיר.

מדינת ישראל מציינת 70 שנה להיווסדה. הטקס הזה מתקיים מדי שנה ומבטא באופן מוחשי את המציאות בת 70 השנה. זהו ביטוי להצלחה גדולה שהושגה במחיר כבד של אובדן היקרים מכל, שהשיגו הישגים מרחיקי לכת ובליבם חלל עצום, שלא יוכלו להתמלא לעולם.

איתנו כאן היום במעמד זה משפחות הנוצרות בליבן סיפורים על גבורה והקרבה, סיפורים הנמנים בכאב שאין לו גבול.

מי שהלכו מאתנו בטרם עת, האהובים שלנו, הם אלו שבזכותם נקנתה לנו חירותנו. אתם המשפחות, אתם שנותרתם ונדרשתם לשאת מחיר כבד זה, אתם אלה שחווים בחייכם את התקוות והחלומות שלהם, אלו שכבר לא יוכלו להתממש.

מהרגע שבו עצרו חייהם - נקשרו חייכם עם דרכו של צה"ל ועם דרכה של משפחת חטיבה 401.

נוסיף להגיש לכם בכל עת כתף להישען עליה, להיתמך על ידה ולהרגיש ביחד.

חטיבה 401 נמצאת היום בימים אלה בכל המרחבים המשפיעים על הגנת המדינה, בחוד החנית של צבא היבשה, עם אנשים מעולים ואמצעי לחימה מתקדמים. נוסיף לבצע את משימתנו בנחישות ובמסירות, ונהיה ראויים לציווי שהותירו הנופלים לכולנו.

בגאווה ובכאב ננצור את זכרם של 576 נופלי חטיבה 401 ו-211, שהלכו בדרך השליחות, הרעות השריונאית והתבונה. נכאב את הכאב העצום וניישר מבט קדימה אל העתיד בזכותם.

בימים אלו אני מסיים את תפקידי כמפקד החטיבה ונפרד מכם, משפחות יקרות. את חלקכם זכיתי להכיר מקרוב בביקורים ובאזכרות. בנימה אישית אומר שדרך תפקידי ראיתי זכות גדולה להכיר אתכם.

אני מאחל לכולכם ימים של שקט וביטחון, בריאות איתנה וכוחות להמשיך את המסע שהחלו יקירכם, להנצחתם.

מי ייתן ולכותל הזה לא יתווספו עוד נופלים נוספים.

יהי זכרם ברוך.

מפקד חטיבה 401, אל"ם אוהד נג'מה