דברי מפקד חטיבה 401, אל״ם דודו סונגו בעצרת החטיבתית

בשבוע שעבר נערכה עצרת חטיבה 401, חטיבת ״עקבות הברזל״. העצרת נערכה בהיכל הספורט אשקלון בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, האלוף הרצי הלוי, מפקד ״עוצבת הפלדה״, תא״ל עודד בסיוק, קצין שיריון ראשי, תא״ל גיא חסון. נציגי עמותת החטיבה, קצינים, נגדים וכלל לוחמי החטיבה וכן בהובלת מפקד החטיבה- אל״ם דודו סונגו

11.12.18
מערכת אתר צה"ל

דברי מפקד חטיבה 401 - אל״ם דודו סונגו, בעצרת החטיבתית.

בשבוע זה, לפני 2155 שנים, עמנו חווה את אחת התקופות הקשות בהיסטוריה. תקופה של דיכוי, רדיפה, רצח ושפיכות דמים. על שום מה? על שום היותנו עם יהודי שבסך הכל רצה לעבוד את אלוקיו על פי דרכו. את הסיפור כולנו מכירים וכמובן את הסוף הטוב. סוף המשלב השגחה עליונה, וגבורה עילאית של קבוצת איכות. כיום, אלפי שנים אחרי אותה תקופה, עצמאותנו עדיין אינה מובנת מאליה . על כן, נדרשים אנו לעמוד איתנים וחזקים מתמיד.

לפני מספר שבועות, כלל יחידות החטיבה סיימו תקופת פעילות מבצעית בגזרות השונות. תקופה שסוכמה בפעילות מקצועית ואיכותית. כלל יחידות החטיבה, תרמו ושיפרו את הידע המבצעי ותשתיות ההגנה בגזרות השונות. כיום אנו בעיצומו של פרק האימון. את פרק האימון נחתום בתרגיל חטיבתי, שיביא לידי ביטוי את כלל היכולות והרמה המקצועית של החטיבה כצוות קרב חטיבתי.

חטיבה 401 - שחרטה על דגלה את החתירה לניצחון בכל מפגש, ההקפדה על איכות אנשיה, ואת רמת המקצועיות שלה, תביא לידי ביטוי את שלושת מאמצים אלו כקלשון חד ומדויק בכל אתגר. החטיבה תמשיך לבנות את לוחמיה על פי מעוין הברזל: המאחד את ערכי הלוחם, מקצועיותו, חוסנו הפיזי וחוסנו המנטלי.

אויבינו מצפון ומדרום מחייבים אותנו, להיות דרוכים מתמיד. לכל קריאה אנו נגיע זריזים, חדים ומקצועיים לחסל כל איום וכל אתגר. חטיבה 401 תנצח ותכריע כל מפגש.

אתם הלוחמים, חיילים וחיילות. אתם הגיבורים האמיתיים, אתם שושלת החשמונאים, אתם מגיני עם ישראל. תהיו מקצועיים, חזקים, בעלי תעצומות נפש והקפידו על ערכי המוסר ורוח צה״ל. רק המכון הזה יובלינו לניצחון.
חנוכה שמח לכל עם ישראל!