"לוחמי הגדוד, זכינו להיות חלק מדור ששינה ומשנה את ההווה והעתיד"

11.06.26
מערכת את"צ

מוקדם יותר היום התקיים טקס חילופי מג"ד הנדסה 601 של חטיבת השריון 401. הגדוד נלחם שנתיים רצופות בחזית הדרומית ופתח את שערי עזה מיד עם פריצתה של המלחמה, והיום מתמרן בגזרה הצפונית. 


מח"ט 401 לצד המג"ד הנכנס והיוצא

סא"ל י', המג"ד מזה שנתיים, הוביל את הגדוד במבצעים ופעילויות מורכבות לאורך תקופת הלחימה. כיום, מסיים סא"ל י' את התפקיד ומוחלף על ידי סא"ל י', ששימש כסמג"ד במהלך הלחימה.

מדברי המג"ד היוצא: "לוחמי הגדוד, זכינו להיות חלק מדור ששינה ומשנה את ההווה ואת העתיד באופן מעשי. אין זכות גדולה שכזו! הייתם הראשונים לכל משימה, פעלתם בלכידות וברעות והוכחתם לכולנו כי דור הטיקטוק הוא דור התקומה ודור הבנייה של העתיד שלנו. היה לי הכבוד להילחם לצידכם כתף אל כתף, ואני בטוח שתעשו עוד דברים נפלאים במעלה הדרך." 

סא"ל י', מפקד הגדוד היוצא

את דבריו המשיך סא"ל י', המג"ד הנכנס: בגאווה גדולה אני מקבל היום את הפיקוד על גדוד 601 - גדוד אסף. עבורי זו אינה עוד תחנה בדרך, זה תפקיד חיי, וזכות עצומה לקבל לידיי את גדוד ההנדסה הראשון, גדוד ששמו חקוק בספרי ההסטוריה של חיל ההנדסה הקרבית בצהל. סא"ל י׳, חברי לדרך - זכיתי לשרת תחתיך כסמג"ד ואני זוכה לקבל ממך את הפיקוד על הגדוד היום".

סא"ל י', המג"ד הנכנס